در حال بارگذاری ...
  • واردات روزانه ۲۰ کامیون به بازارچه مرزی و ۱۰۰ کامیون به گمرک بازرگان

    اولویت پذیرش محموله های وارداتی از ترکیه برای گمرک ایران ، محموله هایی است که از سوم اسفند در مرزهای ترکیه برای ورود به ایران متوقف مانده اند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، لطیفی ، سخنگوی گمرک ایران گفت : در ملاقات مرزی حضوری اضطراری ظهر امروز مدیر کل گمرک بازرگان با مدیر کل گمرک گوربلاغ در خصوص نحوه پذیرش ۱۶۰ کامیون ترکیه ای که عازم ایران بودند و از سوم اسفند با بسته شدن مرز از طرف ترکیه همچنان در کشور ترکیه بلاتکلیف ماندند و نحوه تعاملات مرزی گفتگو شد .

    وی توضیح داد : در این ملاقات مرزی ، طرف ایرانی پیشنهاد داد که روزانه نزدیک به صد کامیون در نقطه صفر مرزی با رعایت پروتکل بهداشتی بصورت تعویض کشنده ترکیه ای با کشنده ایرانی انجام پذیرد که طرف ترک تصمیم گیری در خصوص اجرایی شدن این پیشنهاد را  به جلب نظر و کسب مجوز از استانداری" آغری" موکول کرد .

    دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک ایران ، در خصوص پیشنهاد مدیرکل گمرک گوربلاغ ترکیه ، در این ملاقات مرزی توضیح داد : طرف ترک نیز پیشنهاد کرد که تا دو سه روز آینده عملیات تعویض کشنده روزانه به تعداد ۲۰ کامیون در بازارچه مشترک "ساری سو" بازرگان صورت پذیرد . که در این خصوص نیز طرف ایرانی آمادگی خود را برای پذیرش تا ۴۰ دستگاه کامیون اعلام داشت و بنا شد تا زمان پاسخ استانداری" آغری" ورود کالا از بازارچه "ساری سو" از شنبه یا یکشنبه ۲۳ و ۲۴ فروردین عملیاتی شود .

    لطیفی در پایان گفت : اولویت پذیرش محموله های وارداتی از ترکیه برای گمرک ایران ، محموله هایی است که از سوم اسفند در مرزهای ترکیه برای ورود به ایران متوقف مانده اند .

    گفتنی است ، یک محموله دارو بعد از ظهر امروز وارد بازارچه مرزی "ساری سو" شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وصولی‌های گمرک و واریزی به خزانه در سال ۱۴۰۲ با ۵۴ درصد افزایش نسبت به سال ماقبل به رقم ۲۴۷ هزار میلیارد تومان رسید . ...

    |

    بیشترین میزان واردات از کشورهای عضو کنفرانس اسلامی در سال ۱۴۰۲ از مبدا کشورهای امارات متحده عربی ، ترکیه ، عمان ، پاکستان ، مالزی ، عراق ، ازبکستان و اندونزی بوده است .

    |

    عملیاتی کردن تبادل الکترونیکی داده‌ها و اطلاعات با تشکیل تیم اجرایی از سوی دو طرف ، ارائه تسهیلات گمرکی برای تسهیل تهاتر کالایی در منطقه آزاد چابهار و امکان تردد کامیون‌های ایرانی به عمق سرزمینی پاکستان از جمله توافقات بین ایران و پاکستان بود .

    |

    افزایش خدمات رسانی در پایانه‌های مرزی استان و مسیرهای منتهی به آن در دستور کار قرار گرفته تا شاهد افزایش تردد ناوگان و مسافر باشیم .

    |

    ۹ درصد از صادرات ایران به مقصد ترکیه و ۱۲ درصد از واردات کشورمان از مبدا این کشور می باشد ، بنابراین پیگیری مفاد توافق‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه و تنظیم برنامه‌های جدید برای عملیاتی شدن این توافق‌نامه‌ها ضروری است .

    |

    نظرات کاربران