در حال بارگذاری ...
  • ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه احداث ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز

    خرید آنتن رادار و سیستم‌های کمک ناوبری DVOR و ILS ، خرید تجهیزات و نوسازی سیستم سوئیچینگ (مدیریت فرکانس ها) به علاوه خرید دو دستگاه خودرو پیکاپ ، دو دستگاه خودروی آتش نشانی و کفساز فرودگاهی از جمله تجهیزات خریداری شده در سال ۹۸ به شمار می رود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اشاره به اقدام‌های انجام شده در سال گذشته از پیشرفت ۶۰ درصدی احداث ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز خبر داد و گفت : در سال جدید ساخت این ترمینال تکمیل می شود .

    رضا بدیعی فرد به بیان اقدام‌های انجام شده در سال گذشته پرداخت و گفت : سال گذشته عملیات احداث ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز ادامه یافت . این ترمینال در ۳ طبقه با سازه ترکیبی فلزی – بتنی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع و در زمینی به مساحت ۲۱ هزار مترمربع در حال اجراست . این پروژه اکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۹۵ درصد پیشرفت مالی دارد . در حال حاضر اجرای ساخت موتورخانه ضلع شرقی در حال اجراست و نصب نمای شیشه ضلع جنوبی به پایان رسیده است .

    وی افزود : یکی دیگر از پروژه‌های مهم که سال گذشته انجام شد ، بهسازی سیستم روشنایی سطوح پروازی ، اجرای حفاری و کابل کشی به طول ۵۰ کیلومتر و تعویض هندهول‌ها و منهول های بتنی با نوعPVC  به تعداد ۸۰۰ عدد بود . اجرای این پروژه علاوه بر افزایش ضریب اطمینان سیستم روشنایی سطوح پروازی ، مانع از آب گرفتگی هندهول‌ها می شود و باعث سهولت و افزایش سرعت در تعمیر و نگهداری این سیستم‌ها می شود .

    خرید دستگاه‌های کمک ناوبری

     مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از خرید تجهیرات کمک ناوبری در سال گذشته نیز خبر داد و گفت : خرید آنتن رادار و سیستم‌های کمک ناوبری DVOR و ILS ، خرید تجهیزات و نوسازی سیستم سوئیچینگ (مدیریت فرکانس ها) به علاوه خرید دو دستگاه خودرو پیکاپ ، دو دستگاه خودروی آتش نشانی و کفساز فرودگاهی از جمله تجهیزات خریداری شده در سال ۹۸ به شمار می رود .

    مدیرکل فرودگاه‌های فارس افزود : بهسازی معابر فرودگاهی ، اپرون و ترمینال خارجی ، بهسازی سطوح پروازی فرودگاه شیراز ، بهسازی یگان پلیس و سپاه ، برج مراقبت پرواز و سیستم روشنایی سطوح پروازی ، بهسازی ابنیه و زیرساخت‌های الکتریکال و مکانیکال ، محوطه سازی و بهسازی منازل سازمانی نیز از دیگر اقدام‌های انجام شده در سال گذشته به شمار می رود . عملیات احداث سایت رادار در کوه سپیدار واقع در منطقه تنگ ریز شهرستان میمند شامل عملیات خاکبرداری ابنیه و ایجاد راه دسترسی نیز انجام شده که با اتمام احداث این سایت و نصب سیستم رادار MSSR  قابلیت سرویس دهی در حوزه راداری به نحو چشمگیری افزایش پیدا می کند و در آینده شاهد پوشش کامل راداری در منطقه جنوب کشور و فضای تحت کنترل فرودگاه شیراز خواهیم بود .

    اقدام‌های انجام شده در فرودگاه‌های اقماری

    وی درباره اقدام‌های انجام شده در فرودگاه‌های اقماری استان فارس نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت : از جمله اقدام‌های انجام شده در فرودگاه فسا می توان به بهسازی انبار تجهیزات فرودگاه ، بهسازی دستگاه‌های کمک ناوبری و محاوط اداری ، احداث کانال خروج فاضلاب، بهسازی زیرساخت‌ها و شبکه آبرسانی و ساختمان اداری و نیز درزگیری سطوح پروازی اشاره کرد .

    او در ادامه به فعالیت‌های انجام شده در فرودگاه‌های جهرم و داراب پرداخت و گفت : سال گذشته عملیات احداث ترمینال فرودگاه جهرم به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع آغاز شد و اکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد . در فرودگاه داراب نیز بهسازی ترمینال فرودگاه و برج مراقبت ، بهسازی ساختمان پلیس ، دیوارکشی اراضی فرودگاه و بهسازی ساختمان ایمنی زمینی را انجام دادیم .

    بدیعی فرد ، ادامه تکمیل احداث ترمینال بین المللی فرودگاه ، احداث تجمیع سایت هندلینگ ، تکمیل شبکه زهکشی و شبکه جمع آوری آبهای سطحی و فاضلاب ، ادامه روند عملیات احداث ابنیه و راه دسترسی جهت نصب آنتن رادار در منطقه تنگریز و نیز تکمیل بهسازی عوامل میدان پروازی فرودگاه و مطالعات بررسی رخداد فرونشست سایت فرودگاه را از اولویت های سال جدید برشمرد . سال ۹۹ شاهد تهیه شناسنامه فنی فرودگاهی فرودگاه های جهرم و فسا و نیز مطالعه بهسازی عوامل میدان پروازی فرودگاه داراب خواهیم بود .




    مطالب مرتبط

    با توجه به زیرساخت ها و امکانات مناسب در فرودگاه شیراز ، آمادگی برای انجام پروازهای فوق‌العاده در مسیرهای داخلی و خارجی نیز وجود دارد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در جریان سفر به استان فارس ضمن بازدید از فرودگاه شیراز ، در جلسات جداگانه با ...

    |

    شرکت هواپیمایی آسمان برای انجام این پرواز از هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ استفاده می‌کند .

    |

    نوسازی ناوگان تاکسیرانی فرودگاه و ساماندهی وضعیت جایگاه تاکسیرانان و موضوع استقرار خودروها از جمله دغدغه‌هایی است که با تفاهم و همکاری به نتیجه خواهد رسید و در نهایت نتایج آن شامل حال شهروندان خواهد شد .

    |

    در حال حاضر شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ، آسمان و شرکت خدمات هوایی سامان نیز خدمات هندلینگ به شرکت‌های هواپیمای داخلی و خارجی ارائه می‌دهند .

    |

    نظرات کاربران