در حال بارگذاری ...

اقدامات صورت گرفته در فرودگاه مهرآباد برای پیشگری از گسترش ویروس کرونا

علاوه بر ضدعفونی تمام بارهای مسافران ورودی و نظارت بر ضدعفونی شرکت های هندلینگ کننده ، اقداماتی نظیر برگزاری رزمایش دفاع بیولوژیک سلامت از طریق آتش نشانی شهر ، تیپ ۲۰ زرهی سپاه و همچنین بسیج در فرودگاه مهرآباد و انتشار تبلیغات محیطی و شبکه های مجازی با عنوان در خانه بمانیم نیز انجام شده است و ادامه دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، فرودگاه مهرآباد به عنوان پرترافیک ترین فرودگاه کشور در تلاش است تا وظیفه سنگین خود را در راستای انجام پروازهای ایمن و حفظ سلامت مسافرین و مراجعین به بهترین نحو ممکن انجام دهد .

با توجه به پایان سال ۹۸ و شروع شیوع بیماری کرونا و متعاقب آن کاهش پروازهای نوروزی ، مسئولیت اجتماعی این فرودگاه در ارائه خدمات ایمن و همچنین تعهد به سلامتی مسافرین شکل جدیدی به خود گرفت و از همان لحظات نخست اعلام عمومی شیوع بیماری در ایران ، اقدامات پیشگیرانه در فرودگاه مهرآباد مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری انجام شد .

از جمله اقدامات انجام شده در فرودگاه مهرآباد می توان به  تامین امکانات و تجهیزات ضدعفونی کننده و انجام عملیات مرتبط با آن به صورت شبانه روزی و نظارت مستمر بر انجام این کارها اشاره کرد .

همچنین شرکت های هندلینگ کننده نیز موظف شده اند تا قبل و بعد از هر پرواز، هواپیماها و تجهیزات هندلینگ کننده خود را ضدعفونی کنند .

علاوه بر این مقرر شده است تا ظرفیت اتوبوس های انتقال دهنده مسافرین نیز به ۵۰ درصد کاهش یابد .

در کنار همه این کارها ، غربالگری و تب سنجی مسافران ورودی در ترمینال ها نیز با سه دستگاه دوربین حرارتی صورت می گیرد .

رصد مستمر و روزانه تمامی پرسنل در همه واحدهای فرودگاهی توسط متخصصان پزشکی نیز از دیگر فعالیت های مرتبط در این خصوص است که دائما در حال انجام است .

علاوه بر ضدعفونی تمام بارهای مسافران ورودی و نظارت بر ضدعفونی شرکت های هندلینگ کننده ، اقداماتی نظیر برگزاری رزمایش دفاع بیولوژیک سلامت از طریق آتش نشانی شهر ، تیپ ۲۰ زرهی سپاه و همچنین بسیج در فرودگاه مهرآباد و انتشار تبلیغات محیطی و شبکه های مجازی با عنوان "در خانه بمانیم" نیز انجام شده است و ادامه دارد .

در کنار این اقدامات پیشگیرانه در ترمینال ها و حوزه مسافری ، ضدعفونی واحدهای اداری ، تکنیکال بلاک ، تاسیسات ، ایمنی زمینی ، مخابرات و الکترونیک و همچنین تمامی محاوط و محیط های متصل به ترمینال ها  در ساعات مشخص انجام می شود .

از سوی دیگر ، بعد از اعلام عمومی فاصله گذاری اجتماعی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ، تعطیلی ترمینال یک فرودگاه مهرآباد به دلیل کاهش عده مسافرین و تغییر چیدمان صندلی های ترمینالی و کانترهای پذیرش ، تعطیلی اتاق های مادر و کودک و اتاق سیگار ، جمع آوری آبسردکن های ترمینالی ، بستن سرویس های بهداشتی اضافی و اعلام رعایت فاصله استاندارد در صف های پذیرش مسافر و همچنین اعلام رعایت فاصله اجتماعی ، در دستور کار فرودگاه قرار گرفت .




مطالب مرتبط

پل‌های تلسکوپی در ترمینال‌های ۱ و ۲ اجرا شده‌اند و روزانه بیش از ۶۵ هواپیما برای عملیات اعزام و پذیرش به آنها متصل می شوند که تقریبا ۲۰ درصد پروازهای روزانه مهرآباد است .

|

۱۵۵ فروند هواپیما برای علمیات پروازهای نوروزی فعال بودند که ظرفیت عرضه به ۴۵ هزار صندلی در روز رسید .

|

در فرودگاه مهرآباد پیش از شروع پروازهای نوروزی ، اقدامات زیادی از جمله تشکیل کمیته تسهیلات با حضور نمایندگان کلیه شرکت‌های هواپیمایی و نهادهای ذیربطِ مستقر در فرودگاه به منظور هماهنگی بیشتر در راستای ارائه خدمات بهینه فرودگاهی انجام شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست افتتاح ۸ پروژه هوانوردی و زیربنایی در فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت : ...

|

در شهریور و مهر سال ۱۴۰۰ تمام دنیا اذعان داشتند که بخش هوایی ایران با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد اما هم‌اکنون در اوج عزت و اقتدار با گام‌های بلند در حال ادامه حرکت‌های مؤثر هستند .

|

نظرات کاربران