در حال بارگذاری ...
  • عملیاتی بودن فرودگاه سردار جنگل رشت در ایام نوروز

    در شرایط عادی ، تعداد ۱۰۲ سورتی پرواز داخلی در هفته از فرودگاه سردار جنگل رشت به مقاصد تهران ، مشهد ، کیش ، تبریز ، شیراز ، اصفهان ، بندرعباس ، عسلویه و اهواز انجام می شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه گیلان با اعلام عملیاتی بودن فرودگاه سردار جنگل رشت در ایام نوروز از ابطال اکثر پروازها از سوی شرکت های هواپیمایی خبر داد .

    غلامرضا کریم آقایی در خصوص پروازهای نوروزی گفت : دو شرکت ایران ایرتور و کارون برای انجام پرواز به مقاصد مشهد و اهواز در نوروز اعلام آمادگی کرده بودند که از ۲۶ اسفند سال گذشته تا ۱۶ فروردین امسال ۱۴ سورتی پرواز انجام شد .

    مدیرکل فرودگاه گیلان با بیان اینکه علت لغو پروازها ، تصمیم شرکت های هواپیمایی بوده است ، خاطرنشان کرد : در مدت یاد شده فرودگاه رشت، فعال و آماده پذیرش پروازهای شرکت های هواپیمایی بود و در راستای سلامت مسافران و کارکنان ، ترمینال ها ، ساختمان اداری و عملیاتی به صورت مستمر ضدعفونی و هماهنگی لازم برای استقرار تیم بهداشتی به منظور تب سنجی مسافران انجام می شد .

     گفتنی است ؛ در شرایط عادی ، تعداد ۱۰۲ سورتی پرواز داخلی در هفته از فرودگاه سردار جنگل رشت به مقاصد تهران ، مشهد ، کیش ، تبریز ، شیراز ، اصفهان ، بندرعباس ، عسلویه و اهواز انجام می شود .




    مطالب مرتبط

    ۱۵۵ فروند هواپیما برای علمیات پروازهای نوروزی فعال بودند که ظرفیت عرضه به ۴۵ هزار صندلی در روز رسید .

    |

    در فرودگاه مهرآباد پیش از شروع پروازهای نوروزی ، اقدامات زیادی از جمله تشکیل کمیته تسهیلات با حضور نمایندگان کلیه شرکت‌های هواپیمایی و نهادهای ذیربطِ مستقر در فرودگاه به منظور هماهنگی بیشتر در راستای ارائه خدمات بهینه فرودگاهی انجام شد .

    |

    شرکت‌های هواپیمایی سپهران ، اروان ، کیش ایر ، آتا ، آساجت و پارس ایر اقدام به برقراری پروازهای فوق العاده در مسیرهای مشهد ، تهران ، قشم و کیش و همچنین شرکت‌های هواپیمایی فلای دبی ، فری برد ، پگاسوس ، فلای بغداد ، العراقیه ، قشم ایر و آسمان اقدام به برقراری پروازهای فوق العاده ...

    |

    جلوگیری از نفوذ موانع در حریم بی‌خطری پرواز و لحاظ کردن ضوابط حریم پروازی بر طبق مقررات و کنترل موانع غیرمجاز در حریم فرودگاه جزء ضروریات است و عدم رعایت این دستورالعمل‌ها منجر به ایجاد مخاطرات برای پرواز‌ها می‌شود .

    |

    ‌در برخی از مقاطع سال که تقاضا افزایش زیادی دارد ، ‌به دلیل رشد تعداد مسافران و افزایش تردد فرودگاهی ، این خدمات ارتقا می‌یابد ، بنابراین نیاز است که تمهیداتی در این زمینه داشته باشیم .

    |

    نظرات کاربران