در حال بارگذاری ...
  • تصویب لایحه موافقت‌نامه ارتباط بین‌المللی راه آهن میان ایران و افغانستان

    پیش از این به موجب تصویب نامه مورخ ۱۱ شهریور ماه ۱۳۹۶ وزارت راه و شهرسازی مجاز به انجام مذاکره ، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقت‌نامه بین دو کشور در خصوص ارتباط بین‌المللی راه‌آهن و پیگیری مراحل قانونی آن تا تصویب نهایی شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، هیئت وزیران ، به منظور ایجاد ارتباط مستقیم راه آهنی و با هدف انجام حمل‌و‌نقل بین‌المللی مسافر و کالا بین ایران و افغانستان ، لایحه «موافقت‌نامه بین دولت های جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در خصوص ارتباط بین المللی راه آهن» را به تصویب رساند .

    مطابق این لایحه ، طرفین نسبت به پذیرش و ارائه خدمات مربوط به مسافر و کالا ، از جمله گذر (عبور) هنگام انجام عملیات حمل و نقل راه آهنی بین دو کشور اقدام می‌کنند . پرداخت‌های مربوط به خدمات نیز طبق تعرفه‌هایی که در قلمرو طرف ها معتبر است ، انجام خواهد شد .

    ثبت رسمی اسناد ، انجام حمل‌و‌نقل بار با راه آهن و واگن ، نحوه استفاده از راه‌آهن و واگن و ترتیب حمل‌و‌نقل مسافر طبق توافق‌های دوجانبه بین دستگاه‌های ذی‌ربط طرف‌ها تنظیم خواهد شد .

    هم‌چنین ، طرفین در جهت تأمین وسایط نقلیه راه آهنی و خدمات مسافری به لحاظ مبادلات تجاری خارجی و بارگذری که به پایانه های راه آهنی می رسند ، اقدام کرده و آن ها را برای مقاصد بعدی ، طبق قواعد بین المللی حمل و نقل معتبر در قلمرو طرف ذی‌ربط اعزام می‌کنند .

    گفتنی است ، پیش از این به موجب تصویب نامه مورخ ۱۱ شهریور ماه ۱۳۹۶ وزارت راه و شهرسازی مجاز به انجام مذاکره ، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقت‌نامه بین دو کشور در خصوص ارتباط بین‌المللی راه‌آهن و پیگیری مراحل قانونی آن تا تصویب نهایی شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد تمنایی در نشست ترانزیت ریلی به درآمدهای ترانزیت اشاره کرد و افزود : با بررسی های به عمل آمده در طول ۲۰ سال گذشته درآمدهای ترانزیت در بخش ریل و جاده کمتر ...

    |

    نظرات کاربران