در حال بارگذاری ...
  • معرفی مهمترین اقدامات انجام شده در فرودگاه گیلان طی سال ۹۸

    از اول فروردین تا بهمن سال ۹۸ به تعداد ۱۹۲۲ پرواز داخلی و شش پرواز خارجی ورودی و ۱۹۲۲ پرواز داخلی و شش پرواز خارجی خروجی انجام شده است . همچنین در این بازه زمانی ۱۸۵ هزار و ۵۶ مسافر داخلی و ۷۲۳ مسافر خارجی ورودی و ۱۸۸ هزار و ۴۰۲ مسافر داخلی و ۵۵۴ مسافر خارجی خروجی در این فرودگاه اعزام و پذیرش شده اند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه گیلان در معرفی مهمترین اقدامات انجام شده در این فرودگاه طی سال ۹۸ ، افتتاح و بهره برداری از پروژه نصب سیستم روشنایی تقرب دقیق پرواز فرودگاه به ارزش یک میلیون یورو با هدف هدایت پرواز در شرایط مه آلودگی و کاهش ابطال پروازها عنوان کرد .

    غلامرضا کریم آقائی با اعلام این خبر عنوان کرد : از دیگر توفیق های حاصل شده در فرودگاه گیلان طی سال ۹۸ می توان به خرید اراضی و تملک ۹ هکتار از اراضی طرح توسعه فرودگاه سردار جنگل رشت ، تکمیل و بهره برداری از پروژه توسعه محوطه سازی فرودگاه رشت به مساحت ۱۷ هزار مترمربع و نیز افتتاح سیستم مخزن ۵۰۰ مترمکعبی به همراه سیستم پمپاژ آب و آغاز عملیات پروژه زهکشی و جمع آوری آب های سطحی و استریپ سازی عوامل پروازی اشاره کرد .

    مدیرکل فرودگاه گیلان با اشاره به نوسازی سایت ILS/DME فرودگاه در سال ۹۸ افزود : از دیگر اقدامات انجام شده می توان به راه اندازی اورژانس هوایی و انجام عملیات اجرایی نصب دوربین های مدار بسته پیرامون فرودگاه اشاره کرد .

    وی همچنین در معرفی مهم ترین برنامه های اداره کل فرودگاه استان گیلان در سال ۹۹ عنوان کرد : در این راستا می توان به تکمیل پروژه زهکشی و جمع آوری آب های سطحی و استریپ سازی عوامل پروازی ، نصب دستگاه جدید ILS/DME ، حصار و دیوارکشی اراضی جدید خریداری شده ، توسعه ترمینال داخلی به متراژ ۲۰۰۰ مترمربع ، بهسازی اپرون هواپیما و افزایش مسیرهای پروازی اشاره کرد .

    کریم آقائی با بیان اینکه استقرار فرودگاه رشت در قلب گیلان سبب پوشش سفرهای هوایی تمام شهرستان‌های این استان و استان‌های همجوار است ، گفت : این فرودگاه دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال – جنوب (کریدور نوستراک) است که در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده است .

    وی گفت : از اول فروردین تا بهمن سال ۹۸ به تعداد ۱۹۲۲ پرواز داخلی و شش پرواز خارجی ورودی و ۱۹۲۲ پرواز داخلی و شش پرواز خارجی خروجی انجام شده است . همچنین در این بازه زمانی ۱۸۵ هزار و ۵۶ مسافر داخلی و ۷۲۳ مسافر خارجی ورودی و ۱۸۸ هزار و ۴۰۲ مسافر داخلی و ۵۵۴ مسافر خارجی خروجی در این فرودگاه اعزام و پذیرش شده اند .




    مطالب مرتبط

    جلوگیری از نفوذ موانع در حریم بی‌خطری پرواز و لحاظ کردن ضوابط حریم پروازی بر طبق مقررات و کنترل موانع غیرمجاز در حریم فرودگاه جزء ضروریات است و عدم رعایت این دستورالعمل‌ها منجر به ایجاد مخاطرات برای پرواز‌ها می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

    |

    در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

    |

    ‌در برخی از مقاطع سال که تقاضا افزایش زیادی دارد ، ‌به دلیل رشد تعداد مسافران و افزایش تردد فرودگاهی ، این خدمات ارتقا می‌یابد ، بنابراین نیاز است که تمهیداتی در این زمینه داشته باشیم .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ باند و سطوح پروازی فرودگاه رشت عملیاتی است و هیچ مشکلی برای انجام پروازهای ورودی و خروجی وجود ندارد .

    |

    نظرات کاربران