در حال بارگذاری ...

تشریح آخرین وضعیت شبکه راه های استان‌ های سیل‌زده

بر اثر سیل اخیر ۵۰۰ دستگاه پل و آبرو خسارت دیده اند و در حال حاضر ۹۰۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۳۰۰ نیروی راهداری در حال فعالیت برای بازگشایی مسیر و مرمت شبکه جاده‌ای در استان‌های سیل‌زده هستند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سیل اخیر ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت اولیه به جاده های کشور در مناطق سیل زده وارد کرده است .

رضا اکبری معاون راهداری این سازمان با بیان این که در حال حاضر هیچ راه شریانی ،‌ اصلی و بزرگراهی در اثر سیل مسدود نیست ، درباره آخرین وضعیت شبکه راه های استان‌های سیل‌زده گفت : در طول یک هفته گذشته استان‌های کرمان ، هرمزگان و سیستان و بلوچستان درگیر سیل بودند که خوشبختانه شرایط این استان‌ها در حال حاضر به وضعیت عادی بازگشته است .

اکبری با تاکید بر این که در حال حاضر هیچ محور شریانی در کشور بر اثر سیل مسدود نیست ، گفت : تمام راه‌های اصلی و بزرگراهی رفع انسداد شده اند و تنها یک محور فرعی در جنوب کرمان ، محور رودبار به قلعه گنج به دلیل جریان آب در این مسیر مسدود است ، البته در محور فرعی رودبار – کهنوج هم آب جریان دارد اما تردد امکان‌پذیر است .

وی درباره آخرین وضعیت راه‌های روستایی در استان‌های سیل‌زده اظهار داشت : در روزهای ابتدایی وقوع سیل مسیر ارتباطی با ۶۳۰ روستا قطع بود که طبق آخرین گزارش‌ها این عدد به ۱۵۰ راه روستایی کاهش پیدا کرده است . با توجه به گزارش های دریافتی امکان بازگشایی راه ۱۰۰ روستای دیگر نیز وجود دارد اما رفع انسداد ۵۰ روستای باقیمانده ، منوط به فروکش کردن کامل آ‌ب از سطح مسیر است .

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان این که از ابتدای وقوع سیل در کشور ۹۰۰۰ کیلومتر شبکه جاده‌ای و راه ارتباطی درگیر سیل شدند ، گفت : البته تمام این مسیرها تخریب نشده است اما نیاز به تعمیر و مرمت دارند .

معاون راهداری کشور ادامه داد : بر اثر سیل اخیر همچنین ۵۰۰ دستگاه پل و آبرو خسارت دیده اند و در حال حاضر ۹۰۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۳۰۰ نیروی راهداری در حال فعالیت برای بازگشایی مسیر و مرمت شبکه جاده‌ای در استان‌های سیل‌زده هستند . به غیر از سه استان مذکور ، استان‌های خوزستان ، خراسان جنوبی هم کمابیش با موضوع سیل درگیر بودند و در حال حاضر ۱۷۴ اکیپ راهداری در تمام نقاط کشور در حال بازسازی مسیرهای سیل‌زده هستند .

وی درباره میزان خسارات وارد آمده بر شبکه جاده‌ای ناشی از وقوع سیل در این استان‌ها اظهار داشت : باید آب به صورت کامل از سطح جاده‌ها فروکش کند تا میزان دقیق خسارت‌های وارد آ‌مده تعیین شود و این میزان به تایید استانداری برسد و بعد به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام شود که هنوز این مراحل طی نشده است اما طبق برآورد اولیه کارشناسان میزان خسارت‌ها ۶۰۰ میلیارد تومان محاسبه شده است .

معاون راهداری با اشاره به انسداد برخی از جاده‌های کشور به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت : در برخی از استان‌ها مقامات محلی استانی و قضایی تصمیم به انسداد برخی از جاده‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داشتند .

وی با بیان این که در حال حاضر ۱۰ مسیر به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته است ، خاطرنشان کرد : مسیر خلخال - اسالم ، جاده قدیم پل وی افزود : محورهای زال – اندیمشک ، جاده قدیم باغچه – مشهد ، جاده روانسر به کامیاران در استان کرمانشاه و جاده تلو در تهران مسدود شده اند و در استان‌های خوزستان ، بوشهر و یاسوج نیز به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مسیرهایی در حال حاضر مسدود است .

اکبری با بیان این که برای برخی از این محورها مسیر جایگزین در نظر گرفته شده است ، افزود : برخی از این مسیرها از داخل شهر می‌گذرد و مقامات محلی برای کاهش ارتباط مسافران با بومیان این شهرها اقدام به انسداد برخی از این جاده‌ها کرده اند اما تمام این ۱۰ مسیر مسدود شده برای بومیان باز است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد تیموری معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دومین نشست تخصصی روسای پلیس راه و مدیران استانی ...

|

کارت هوشمند ضریب امنیتی بالایی دارد . در ۱۱ ماه سال‌جاری ۱ هزار و ۱۴۲ کارت هوشمند برای رانندگان حمل و نقل کالا و ۱ هزار و ۱۰۰ کارت هوشمند برای ناوگان باری صادر شده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در همایش اقتصاد دریامحور گفت : در ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از کسب رتبه سوم اداره ایمنی و حریم این اداره کل در ...

|

با هدف بررسی و آشنایی با رویکردهای سایر کشورها سه سخنرانی علمی و تخصصی با حضور مدیر توسعه مدل حمل و نقل ایالت نیوساوت ولز استرالیا، مسئول ارشد مدل‌سازی حمل و نقل COWI دانمارک ، مسئول ارشد مدل‌سازی حمل و نقل SMEC استرالیا در خصوص مدل‌های فعالیت مبنا در مطالعات جامع حمل و نقل ، ...

|

نظرات کاربران