در حال بارگذاری ...

جان باختن ۱۴۰ نفر در تصادفات جاده‌ای از ابتدای شروع طرح نوروزی

شهروندان باید با رعایت همه‌ی اصول و قواعد در سطح جاده‌ها تردد داشته باشند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سردار حسینی گفت : از ابتدای شروع طرح نوروزی تا ۵ فروردین ماه حدود ۱۴۰ نفر جان خود را در تصادفات از دست داده‌اند .

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه راهور ناجا در تشریح آخرین آمار تصادفات جاده‌ای اظهار کرد : از ابتدای طرح نوروزی تا ۵ فروردین ۶۴ درصد تصادفات کاهش یافته است . همچنین تا ۵ فروردین ماه ۵۹ درصد کاهش تردد را نیز داشته‌ایم .  

وی بیان کرد : ما ابلاغ کرده‌ایم همکاران با تخلف سرعت غیرمجاز برخورد کنند و مردم باید بدانند که خلوتی جاده‌ها دلیلی برای گاز دادن بی مورد و تجاوز از سرعت مجاز نیست . متاسفانه در طول طرح نوروزی ۱۴۰ نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از ابتدای طرح نوروزی تا ۵ فروردین از دست داده‌اند .

رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه  ۲۴۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند ، گفت : شهروندان باید با رعایت همه‌ی اصول و قواعد در سطح جاده‌ها تردد داشته باشند .




مطالب مرتبط

تعداد ۲۳ میلیون تردد وسیله نقلیه از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین سال جاری به ثبت رسیده است که حاکی از کاهش یک درصدی ترددها در استان نسبت به سال گذاشته‌ است .

|

با وجود اینکه این کاهش خوشایند است اما کافی نیست و حتی یک کشته در تصادفات نیز زیاد است .

|

اقدامات بخش راهداری در این حوزه شامل نگهداری زیرساخت‌ها و راه‌ها می‌شود ، جاده باید سالم ، تمیز و ایمن باشد که این مسئله هم از حیث نگهداری و کیفیت آسفالت مهم است و هم از نظر تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی که مسافر بتوانند به راحتی طی طریق کند .

|

۶۸ هزار و ۵۵۶ فقره بارنامه توسط عوامل ذیربط صادر شده‌ است .

|

عامل ۶۰ درصد از تصادفات جاده‌ای استان در تعطیلات نوروزی امسال مربوط به واژگونی خودرو بود که این آمار نشان می‌دهد باید اقدامات در حوزه فرهنگ سازی بیشتر شود .

|

نظرات کاربران