در حال بارگذاری ...

تشریح مهمترین اقدامات حوزه دریایی و بندری منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در سال ۹۸

ثبت رکوردهای مختلف تخلیه و بارگیری ، ورود کشتی ، سرمایه گذاری و ترانزیت کالا و حمل و نقل چندوجهی ، توسعه زیرساخت های بندر با بهره گیری از فرصت های ایجاد شده و هماهنگی با گمرک برای ترخیص کالاهای دپو شده از بندرامیرآباد و نیز صادرات میلگرد برای اولین بار از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS بخش دیگری از اقدامات در این بندر طی سال گذشته بود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت : رشد ۷۷ درصدی میزان صادرات کالا و ثبت رکورد تخلیه و بارگیری ۴ میلیون تن کالا در بندر امیرآباد از مهم ترین دستاوردهای بندر امیرآباد طی سال گذشته بود .

سیاوش رضوانی در مورد مهمترین اقدامات حوزه دریایی و بندری منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در سال ۱۳۹۸ ، اظهار کرد : افتتاح ۵۴۷ میلیارد ریال پروژه های سرمایه گذاری و انعقاد قرارداد سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد ریالی ساخت سیلو در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد از  اقدامات مهم در بندر امیرآباد در سال ۹۸ بود .

وی ادامه داد : ثبت رکوردهای مختلف تخلیه و بارگیری ، ورود کشتی ، سرمایه گذاری و ترانزیت کالا و حمل و نقل چندوجهی ، توسعه زیرساخت های بندر با بهره گیری از فرصت های ایجاد شده و هماهنگی با گمرک برای ترخیص کالاهای دپو شده از بندرامیرآباد و نیز صادرات میلگرد برای اولین بار از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS بخش دیگری از اقدامات در این بندر طی سال گذشته بود .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به اینکه در راستای مسئولیت های اجتماعی کمک به هموطنان سیل زده استان های مازندران و گلستان در دستور کار قرار گرفت ، بیان کرد : بازدید هیات مختلف بازرگانی و تجار داخلی و خارجی جهت سرمایه گذاری و تبادل کالا از کشورهای حوزه CIS ، آسیای جنوب شرقی ، چین و...، برگزاری مانور بزرگ پدافند غیرعامل ، امضاء یادداشت تفاهم نامه همکاری فی مابین مناطق ویژه اقتصادی بندر امیرآباد و دوغارون و نیز ارائه خدمات جستجو و نجات دریایی به حادثه دیدگان دریایی از دیگر اقدامات بندری و دریایی انجام شده طی سال ۹۸ در بندر امیرآباد بود .

مهمترین اهداف بندر امیرآباد در سال ۹۹

وی در ادامه با بیان مهم ترین اهداف بندری و دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در سال ۹۹ ، اظهار کرد : رشد و توسعه سامانه های الکترونیکی و اجرای برنامه های هوشمندسازی در حوزه دریایی بندر امیرآباد ، رشد بهر‌ه‌وری بندر امیرآباد با توسعه فرهنگ دریایی و بهبود خدمات و نیز ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی از طریق برگزاری مانورهای مقابله با آلودگی نفتی درمحدوده بندرنکا از مهم ترین اهداف تبیین شده است .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با بیان اینکه افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی طی سال ۹۹ در دستور کار قرار گرفته است ، گفت : حفظ سطح ایمنی دریانوردی در آبراه های محدوده بندر امیرآباد با بهبود عملیات و تأمین تجهیزات ایمنی ، ارتقاء سطح ایمنی بندری در بندر امیرآباد با بهبود آمادگی های عملیاتی ، ارتقاء توان عملیاتی بندر امیرآباد با بهبود نظام مدیریت عملیات بندری ، افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بندر امیرآباد از دیگر برنامه هایی است که در طول سال ۹۹ مدنظر قرار خواهد گرفت .

وی رشد بهره وری کل عوامل تولید ( TFP) بندر امیرآباد ، توسعه دولت الکترونیک و اجرای هوشمند سازی بندر امیرآباد ، حفظ ظرفیت اسمی بندر امیرآباد با اجرای پروژه های تعمیر و نگهداری ، ارتقاء توان عملیاتی بنادر با نگهداری پیشگیرانه و تعمیرات اساسی ، ارتقاء مدیریت و نظارت بر سواحل بندر امیرآباد ، رشد بهره وری بندر امیرآباد با بهبود مدیریت، آموزش و ساماندهی مالی را از دیگر اهداف تعریف شده در حوزه بندری و دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد طی سال ۹۹ اعلام کرد .




مطالب مرتبط

بندر امیرآباد با برخورداری سهم ۵۷ درصدی کالا بین بنادر شمال ایران و با داشتن زیر ساخت های لازم و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری ، بر مدار توسعه قرار دارد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سومین محموله مرکبات مازندران ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ به میزان TEU ۱۶ کانتینر به کشور روسیه از طریق بندر امیرآباد صادر شد .

|

با تقویت توان تجهیزاتی که در برنامه ها و اهداف سال جاری نیز قرار دارد و با ایجاد جاذبه برای تجار و صاحبان کالا توانستیم در نیمه دوم سال گذشته کالاهای ترانزیتی و وارداتی را توسط ریل به بندر امیرآباد و یا از این بندر به سرزمین اصلی حمل کنیم که با این روند علاوه بر افزایش سهم ریلی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران اعلام کرد : با پیگیری‌های انجام شده از سوی این اداره کل و دریافت مجوزهای اولیه ...

|

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

نظرات کاربران