در حال بارگذاری ...

باز بودن راه‌های اصلی شمال استان کرمان پس از سیل اخیر

تعدادی از جاده‌های خاکی و روستایی که عمدتا در مسیر رودخانه‌ها قرار دارند ، تخریب شده اند که همکاران با استفاده از ماشین آلات مخصوص از جمله بولدوزر در حال باز کردن راه‌های بسته شده روستایی هستند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای شمال استان کرمان از باز بودن راه‌های اصلی شمال استان کرمان خبر داد .

حاج سیدعلی سید علیخانی با اشاره به باز بودن راه‌های این استان گفت : در شمال استان کرمان به غیر از راه آسفالت ده‌رضا در شهر ریزان که بر اثر سیل شدید تخریب شده و نیز بخشی از راه‌های روستایی خاکی که آب بردگی داشته است ، باقی راه‌ها باز هستند و تردد در آن‌ها جریان دارد . از آنجا که ابتدای سال گذشته جاری شدن سیل در استان کرمان خسارات زیادی به بار آورد به همین دلیل برنامه ریزی هایی در این زمینه انجام دادیم . همچنین در این مدت تعداد زیادی از پل‌های آسیب دیده ، حدود ۶۷ پل را ترمیم کردیم .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای شمال استان کرمان افزود : با پیش بینی‌های انجام شده سیل اخیر خسارات چندانی به بار نیاورد و برای جاده‌های آسفالته به غیر از همان یک مورد که اشاره کردم مشکلی پیش نیامد . البته تعدادی از جاده‌های خاکی و روستایی که عمدتا در مسیر رودخانه‌ها قرار دارند ، تخریب شده اند که همکاران با استفاده از ماشین آلات مخصوص از جمله بولدوزر در حال باز کردن راه‌های بسته شده روستایی هستند .

او با اشاره به این که تا دیروز حدود ۱۲۰ روستا مسدود بود و تاکنون اقدام به بازگشایی بیش از راه ۶۰ روستا کرده ایم ، تصریح کرد : همان طور که عنوان کردم این روستاها عمدتا دارای راه خاکی بوده یا در مناطق کوهستانی قرار دارند ، برخی راه ها نیز تردد در آنها به ندرت صورت می گیرد و بیشتر عشایر از آنها استفاده می کنند . عمده خرابی ها ناشی از سیل در جنوب استان کرمان بوده است .




مطالب مرتبط

استان گلستان ، اولین استان کشور است که توانسته با پایش استراتژی های دو بخش حمل و نقل و راهداری ، سند جامع و توسعه حمل و نقل را تنظیم و تدوین کند . برای ارتقا جایگاه برنامه ریزی استان در بخش حمل و نقل حدود ۴۰ جلسه تخصصی با همراهی بخش های خصوصی و سازمان های مرتبط در این زمینه برگزار ...

|

ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

|

در این عملیات ها ، بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر از مسیرهای آسیب‌دیده در استان ، لایروبی و بازگشایی و همچنین ، راهداران نسبت به تعمیر و بازسازی موقت پل‌ها و ابنیه فنی آسیب‌دیده اقدام کردند .

|

بازسازی و نصب تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای به تعداد ۳۴۶ مورد بازسازی و نصب بیش از ۸۰۰ متر گاردریل و تامین ۶ کیلومتر روشنایی محور نقده محمدیار با همکاری اداره برق این شهرستان از جمله فعالیت های مهم این اداره کل در سال گذشته است .

|

عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن ، گندله ، آهن اسفنجی ، کنستانتره سنگ آهن ، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله ۲۳۰۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون ، کامیونت و تریلر ، تحت پوشش ۲۳۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است .

|

نظرات کاربران