در حال بارگذاری ...

بازگشایی راه های روستایی در مناطق سیل زده با تلاش راهداران

هم اکنون نیروهای راهداری تجهیزات مورد نیاز را به این مناطق ارسال نموده اند و در حال حمل لوله هایی با قطر بزرگ به این مناطق هستند تا هر چه سریعتر این مسیر ها را ترمیم و راه های مسدود شده را بازگشایی نمایند تا عبور و مرور بر قرار شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازى گفت : در پی وقوع سیل شب گذشته به راه و پل های استان های بوشهر ، کرمانشاه ، جنوب کرمان ، سیستان و بلوچستان به ویژه در جنوب کرمان و خواسته در شهرستان کهنوج خساراتی وارد شد که راه ها با همکاری راهداران در حال بازگشایی است .

در پی وقوع باران های سیل آسا در شب گذشته به راه و پل های استان های بوشهر ، کرمانشاه ، جنوب کرمان ، سیستان و بلوچستان به ویژه در جنوب کرمان و خواسته در شهرستان کهنوج خساراتی وارد شد .

محمد اسلامی با بیان این مطلب افزود : در پی وقوع سیل در شب گذشته نیروهای راهداری در لحظات اولیه وقوع بارش در راه ها مستقر شدند و هم اکنون نیز مستقر هستند تا راه های آسیب دیده از سیل را سریع‌تر ترمیم کنند .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تخریب تعدادی از پل ها در این مناطق افزود : هم اکنون نیروهای راهداری تجهیزات مورد نیاز را به این مناطق ارسال نموده اند و در حال حمل لوله هایی با قطر بزرگ به این مناطق هستند تا هر چه سریعتر این مسیر ها را ترمیم و راه های مسدود شده را بازگشایی نمایند تا عبور و مرور برقرار شود . تعدادی از روستاها در محاصره سیل قرار گرفته بودند که نیروهای راهداری در حال بازگشایی مسیر هستند و پیش‌بینی می‌شود تا هر چه سریعتر ترمیم های اولیه خاتمه یابد و شرایط به حالت عادی بازگردد .

وی در پایان با اشاره به اینکه نقاط جنوب و جنوب شرقی کشور سالها با بحران خشکسالی و بحران نبود آب آشامیدنی روبه‌رو بوده است ، افزود : ناگفته نماند به لطف خدا هم اکنون در پی بارش‌های اخیر سدها پر از آب شده و امکانات زیستی برای مردم این مناطق فراهم شده است که با تمهیدات پیش‌بینی شده امیدواریم خود را برای چنین ظرفیتی آماده کنیم .




مطالب مرتبط

در ۲ سال اخیر ۱۵ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات راهداری به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان افزوده شد و ۶ دستگاه جدید نیز تا پایان سال خریداری می‌شود .

|

بازسازی و نصب تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای به تعداد ۳۴۶ مورد بازسازی و نصب بیش از ۸۰۰ متر گاردریل و تامین ۶ کیلومتر روشنایی محور نقده محمدیار با همکاری اداره برق این شهرستان از جمله فعالیت های مهم این اداره کل در سال گذشته است .

|

عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن ، گندله ، آهن اسفنجی ، کنستانتره سنگ آهن ، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله ۲۳۰۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون ، کامیونت و تریلر ، تحت پوشش ۲۳۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است .

|

در شهرستان فاروج ۱۲.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای آق چشمه ، زینکانلو ، محمدآباد و احسان آباد) ، در شهرستان بجنورد ۹.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای ایوب ، یزدان آباد و حسن آباد) و در شهرستان بام و صفی آباد ۷.۷ کیلومتر راه روستایی ( محورهای بانی در و زنفت) احداث و آسفالت شده است .

|

پس از بارندگی‌های اخیر با تلاش نیروهای راهداری ریزش برداری در محورهای جنوب استان انجام و از انسداد محور جلوگیری به عمل آمده است .

|

نظرات کاربران