در حال بارگذاری ...

انسداد ​۱۳۰ محور روستایی و فرعی کشور بر اثر سیل شب گذشته

ممکن است سیل برخی از جاده ها را با خود برده باشد ، بنابراین در این شرایط امکان پیش بینی در مورد وضعیت راه های روستایی در سایر شهرها وجود ندارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، ​۱۳۰ محور راه روستایی و فرعی کشور بر اثر سیل شب گذشته مسدود شده است .

رضا اکبری معاون راهداری این سازمان با بیان این که عمده ترین خسارت‌هایی که در پی سیل شب گذشته وارد شده ، مربوط به استان‌های جنوبی کشور بوده است ، گفت : بیشترین خسارت وارد شده در شهرهای جنوب کرمان ، هرمزگان ، بوشهر و خوزستان بوده و خسارت های وارد شده در این مناطق در مقایسه با سایر شهرها بیشتر بوده است . در جنوب سیستان و بلوچستان ، محور چابهار به کمک کنارک و در محور جاسک به دلیل وقوع سیل بسیاری از مسیرها مسدود شده است .

اکبری با اشاره به خسارات ناشی از سیل در خوزستان ، چهارمحال و بختیاری ، بوشهر و عسلویه گفت : خوشبختانه میزان خسارات در این محورها باعث مسدود شدن محور‌های شریانی نشده است ، اما در برخی از استان ها خسارت‌های وارد شده بسیار زیاد بوده است .

معاون راهداری سازمان‌راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به این که تا صبح امروز وقوع سیل باعث مسدود شدن راه روستایی ۱۳۰ روستا شده است ، افزود : در این شرایط منتظر فروکش آب هستیم چرا که با فروکش آب ممکن است برخی از محورهای روستایی خود به خود باز شود و اما به طور قطع تا فروکش نکردن آب ، امکان دسترسی به این روستاها وجود ندارد . ممکن است سیل برخی از جاده ها را با خود برده باشد ، بنابراین در این شرایط امکان پیش بینی در مورد وضعیت راه های روستایی در سایر شهرها وجود ندارد .

وی بیشترین خسارت‌های وارد شده سیل را مربوط به جنوب کرمان و محور کهنوج به بندرعباس ، محور قلعه گنج به کهنوج ، محورهای رودبار به ازگله رود و محور ایرانشهر به بم ذکر کرد که باعث تخریب شدن بسیاری از راه ها شده است . در این محورها بسیاری از پل‌ها تخریب و آب نماهایی که در مسیر وجود داشته است ، باعث مسدود شدن راه‌ها شده و شدت جریان آب باعث شده که آبنماها از روی محور ها عبور کند .

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد : شدت جریان آب در تمامی محورها باعث ایجاد خسارت های بسیار زیادی شده است . با هماهنگی انجام شده با ماموران راهداری ، اکیپ هایی از شهرهای مختلف مانند ایرانشهر به این محورها فرستاده شده و برای بازگشایی محور ها نیز از شهرستان های اطراف ، ماشین آلات اعزام شده است .

وی از اعزام نماینده تام الاختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای بازگشایی محورهای خسارت دیده خبر داد و با بیان این که شدت بارندگی ناشی از سیل بسیار زیاد بوده است ، اظهار داشت : هنوز خسارت ها به صورت کامل ارزیابی نشده است اما انتظار می رود تا فردا ارزیابی ها در این خصوص نهایی شود .




مطالب مرتبط

ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

|

نمایندگان ادارات استان ها در پایانه های مسافربری در ایام اجرای طرح حضور مداوم و مستمر داشته و ضمن نظارت بر عملیات حمل و نقل ، عملکرد شرکت ها در اجرای لیست انتظار و درج QR کد بر روی بلیت مسافرین و اطلاع رسانی مناسب و آگاهی سازی مسافران از اجرای این طرح ها را بررسی و نظارت می ...

|

این اقدام ، گامی مثبت در جهت ارتقا ایمنی تردد در جاده‌های استان ایلام است و انتظار می‌رود به تردد ایمن‌ عابران پیاده و حرکت روان‌تر و توام بادید کافی رانندگان در این منطقه کمک کند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد تیموری معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دومین نشست تخصصی روسای پلیس راه و مدیران استانی ...

|

نظرات کاربران