در حال بارگذاری ...

به هیچ کس در هیچ رده ای اجازه تصمیم گیری در حمل و نقل را نمی دهیم

در این شرایط بحث ترانزیت اهمیت بسزایی داشته و باید تجارت به عنوان یک فاکتور مهم برقرار بماند چرا که دشمنان ما در این شرایط تجارت ، کار و تولید را هدف قرار داده‌اند . همان طور که شاهد هستید دشمنان ما حرف‌هایی می‌زنند که به ظاهر شکلی خیرخواهانه دارد اما محتوای آن شیطانی است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی گفت : سال ۹۸ سال بسیار سخت و پرکاری بود که به لطف خداوند شاهد تردد و فعالیت بی‌وقفه در حوزه راهداری و حمل و نقل بودیم که راهداران ما همه مواردی که در وظایف خودشان دارند ، در سال گذشته تجربه کردند .

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نخستین جلسه قرارگاه مرکزی مدیریت بحران در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سال ۹۹ ضمن تبریک سال جدید به همه دست اندرکاران در حوزه حمل و نقل ، اظهار داشت : سال ۹۸ سال بسیار سخت و پرکاری بود که به لطف خداوند شاهد تردد و فعالیت بی وقفه در حوزه راهداری و حمل و نقل بودیم . راهداران ما همه نوع مواردی را که در شرح وظایف خودشان دارند ، در سال گذشته تجربه کردند و این سال را با ایثارگری پشت سر گذاشتیم و امیدواریم سال ۹۹ هم یک سال پرخیر و برکت برای دست اندرکاران این حوزه باشد .

وی ادامه داد : در وزارت راه و شهرسازی به عنوان عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و رئیس کمیته حمل و نقل این ستاد ، بحث حائز اهمیت ایفای نقش موثر و بازدارنده در جهت اجرای پروتکل های وزارت بهداشت و مصوبات ستاد ملی است . این به معنای حفظ جان مردم و سلامت جامعه بوده و این بحث در صدر تکالیف وزارتخانه به صورت ماموریت ذاتی قرار داشته و امروز تشدید شده است .

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اجرای پروتکل‌ها و همچنین زنده نگه داشتن جریان حیاتی کشور به عنوان بخش دیگری از ماموریت‌های وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت :‌ زندگی مردم به تولید و تامین مایحتاج عمومی کشور بستگی دارد که ریشه اساسی آن در حوزه حمل و نقل است . ‌اگر حمل و نقل آسیب ببیند ، تاثیرات سنگینی خواهد داشت که روی معیشت مردم اثر می‌گذارد . به این شکل که اگر یک کالا با وقفه یا به میزان کم به دست مردم برسد ممکن است موجب سوء استفاده در بازار شده و فرصتی برای یک عده فرصت طلب فراهم شود .

محمد اسلامی در ادامه تصریح کرد :‌ به همین خاطر اجازه نمی‌دهیم هیچ کسی در هیچ نقطه‌ای از کشور و در هیچ رده ای در خصوص حمل و نقل تصمیم بگیرد چرا که این وظیفه محلی نبوده و یک وظیفه ملی است . باید جریان جابه‌جایی و آمد و شد براساس الزامات زندگی مردم و در چارچوب پروتکل‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا پیش برود .

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تشکر از هموطنانی که توصیه‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا را برای اجتناب از سفرهای غیرضروری رعایت کردند ، با اشاره به کاهش ترددها و همچنین جایز نبودن آن با توجه به حکمی که از لحاظ شرعی مقام معظم رهبری صادر کرده‌اند ، تصریح کرد :‌ آمار و ارقام به صورت کلی نشان می دهد که ترددها نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد تا ۱۲ شب گذشته کاهش داشته و این جای خوشحالی است . قطعا اگر تکرارها از این میزان خارج شود ترددها کاهش بالای ۶۰ درصد را نشان خواهد داد و جا دارد بازهم از مردم عزیز کشورمان که به این مساله توجه کرده تشکر کرده و سپاسگزار آن‌ها باشیم .

وی افزود : مخصوصا این اتفاق مسافران قطار و هواپیما رخ داد که به ترتیب ۳۰۰ هزار و ۲۰۰ هزار بلیت را مردم کنسل کردند و این جای قدردانی دارند . امیدواریم این فکر ، رویه و فرهنگ تقویت شود تا ما شاهد کنترل و بسته شدن این زنجیره انتقال ویروس باشیم و وزارت بهداشت بتواند این موضوع را به خوبی مدیریت کند .

این عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه با اشاره به زحمات زحمتکشان عرصه سلامت گفت : جا دارد برحسب تکلیف از وزیر بهداشت و کل کادر درمانی کشور که ایثارگرانه در جنگ با کرونا برای حفظ جان مردم تلاش کرده و جان خودشان را در این راه دادند ، قدردانی کنیم . همچنین از شهدای جبهه سلامتی که با ایثارگری جان خودشان را تقدیم کردند و برای آن ها آرزوی رحمت واسعه الهی داشته و برای مبتلایان هم شفای عاجل از خداوند خواستارم .

اسلامی با اشاره به موضوع مهم ترانزیت به عنوان یک موضوع حائز اهمیت در کشور در این شرایط اظهار داشت : در این شرایط بحث ترانزیت اهمیت بسزایی داشته و باید تجارت به عنوان یک فاکتور مهم برقرار بماند چرا که دشمنان ما در این شرایط تجارت ، کار و تولید را هدف قرار داده‌اند . همان طور که شاهد هستید دشمنان ما حرف‌هایی می‌زنند که به ظاهر شکلی خیرخواهانه دارد اما محتوای آن شیطانی است . این هدفی است که دنبال می‌کنند چون می‌خواهند تولید در کشور متوقف شود . به همین خاطر باید مراقب باشیم که تولید ، تجارت و ترانزیت کالا در مورد اقلامی که به اقتصاد مردم ، جامعه و کشور مربوط می‌شود ، آسیب نبیند .

وی افزود : در این زمینه وزارت راه و شهرسازی ، وزارت امورخارجه ، وزارت بهداشت و وزارت کشور تکلیف دارند که تجارت همچنان برقرار نگه داشته شده و اجازه ندهند که به مردم آسیبی بیشتر از کرونا وارد شود . نکته حائز اهمیت دیگر که وزارت راه و شهرسازی آن را دنبال می‌کند بحث رساندن دارو و کالاهای خاص از مبادی تولید چه در خارج و چه در خارج به شبکه توزیع و سپس رساندن آن به دست مردم و محل‌های مصرف به خصوص بیمارستان‌هاست .

وی افزود : در این زمینه لازم است که این تجهیزات و کالاهای اساسی از طریق پروازها، قطارها و وسایل حمل و نقل عمومی جا به جا شده و با رساندن آن در زمان مقرر این زنجیره پشتیبانی در این شرایط برقرار و به بهترین شکل تکلیف‌مان را برای جاری بودن زندگی مردم ایفا کنیم . موضوع مهم دیگر بحث غربالگری در پایانه‌ها و ترمینال‌هاست که کنترل‌های لازم انجام می‌شود . هم اکنون در خروجی ۱۳ استان که به ماموریت وزارتخانه مربوط می‌شود ، مشارکت حداکثری داشته باشیم تا غربالگری انجام و مانع سفر افرادی شوند که شناسایی می‌شوند . به این طریق اعتماد درجامعه و افکارعمومی با ارائه آمار مداوم منتقل خواهد شد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

این طرح به منظور ارتقا ایمنی سفرهای برون‌شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمانی و فراسازمانی پیش بینی شده است که از ۲۵ اسفند سال‌جاری لغایت ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ به مدت ۱۸ روز اجرا خواهد شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ پروژه های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان با اعتباری بالغ بر ۳۵ هزار و ۹۵۳ میلیارد ریال با حضور وزیر راه و ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سال آینده نگاه ویژه‌ای به بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی و رفع نقاط پرتصادف وجود خواهد شد و وزارت راه و شهرسازی اهتمام ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به تردد بیش از ۲۲ هزار ناوگان از مرز اینچه برون طی ۸ ماهه سال جاری ، گفت : به ...

|

نظرات کاربران