در حال بارگذاری ...

انعقاد و تبادل ۶ قرارداد سرمایه‌گذاری با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه

به گزارش پرتال حمل و نقل ، انعقاد و تبادل ۶ قرارداد سرمایه گذاری به ارزش ۱۳۷۳۵ میلیارد ریال امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه منعقد شد .

با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن موافقتنامه سرمایه گذاری برای توسعه خطوط ریلی و اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی کشور در قالب تفاهم نامه بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت صنعتی و معدنی برای حمل مواد اولیه و محصولات معدنی و صنعتی به ارزش ۱۲۷۳۵ میلیارد ریال با حجم بار قابل جذب در سال منعقد شد .

ابتدا تفاهم‌نامه بین سازمان بنادر و دریانوردی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای توسعه خطوط ریلی در بنادر و به روزرسانی سند راهبردی نقشه راه افزایش سهم حمل و نقل ریلی در جابه‌جایی بار در بنادر امضا شد . سپس پروژه سرمایه گذاری بین شرکت راه آهن و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در استان کرمان برای احداث ۹۲ کیلومتر خط ریلی فرعی برای حمل مواد اولیه و محصولات معدنی و صنعتی با ناوگان حمل و نقل ریلی با سرمایه‌گذاری ۵۴۷۸ میلیارد ریال به امضا رسید .

همچنین با صنایع ملی مس ایران دو موافقت نامه تامین ۲۰۰ دستگاه واگن مخزن دار مخصوص حمل اسید و ۲۰۰ دستگاه تانک مخصوص حمل اسید با راه‌آهن و ساخت ۲۵ کیلومتر خط راه آهن برای حمل بار از خاتون آباد در استان کرمان و توسعه خطوط ایستگاهی و تجهیزات بارگیری و تخلیه در مس سرچشمه و بندرعباس به ارزش سرمایه‌گذاری ۵۲۵۰ میلیارد ریال منعقد شد .

 در ادامه با تامین شرکت پویا ترابر پیشتاز برای تامین ۶۰۰ دستگاه واگن باری کانتینر بر ساخت ۳ کیلومتر خط آهن فرعی و ساخت خطوط فرعی پلیمر کرمانشاه به طول ۵ کیلومتر در استان‌های کرمانشاه لرستان کردستان و آذربایجان غربی به ارزش هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال امضا شد.

سرانجام برای احداث ۱۸ کیلومتر خط ریلی فرعی در استان یزد برای حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع های فولادی و ارزش ۹۳۶ میلیارد ریال ساخت ۲ کیلومتر خط آهن فرعی در استان قزوین برای حمل مواد اولیه سرمایه گذاری ۱۲۱ میلیارد ریال منعقد شد .




مطالب مرتبط

خط دوم راه‌آهن قزوین - زنجان یکی از محورهای پرترافیک از نظر بار و مسافر است و نیاز به دو خطه شدن دارد .

|

زیرساخت فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار تکمیل شده است و اقداماتی که از امروز شاهد آن هستیم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای استقرار تأسیسات و تجهیزاتی مانند سیلوها، انبارها و مواردی از این قبیل است .

|

این نمایشگاه با هدف توسعه صادرات بخصوص در حوزه خدمات فنی و مهندسی برگزار شده است .

|

مدل اقتصادی و بازرگانی مد نظر دولت تاجیکستان ، میزان و مدت قرارداد سرمایه‌گذاری این کشور در بندر اقیانوسی چابهار را تعیین خواهد کرد . سرمایه‌گذار تاجیکی این امکان را دارد با ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار ، از آن برای ترانزیت کالاهای کشورش و کالاهای سایر کشورها استفاده ...

|

انبارداری و نگهداری کالا در بنادر بخش حساسی از خدمات لجستیک بندری محسوب می شود، لذا ضرورت دارد بر اساس برنامه زمانبندی پروژه و با کمترین تاخیر انجام شود تا بتوان در کنار سایر پروژه‌ها در قالب زنجیره لجستیک بندر چابهار مورد بهره گیری قرار گیرد .

|

نظرات کاربران