در حال بارگذاری ...
  • افتتاح قطعات ۲ و ۳ آزادراه همت - کرج با حضور رئیس جمهور

    باتوجه به اینکه آزادراه همت - کرج راه ارتباطی جدیدی بین دو کلان شهر تهران و کرج محسوب می‌شود ، به عنوان چهارمین مسیر ارتباطی بین این دو شهر نیز شناخته می‌شود و طبق پیش‌بینی‌ها حدود ۳۵ درصد ترافیک عبوری بین تهران و کرج را به خود اختصاص خواهد داد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی قطعه‌های ۲ و ۳ آزادراه همت - کرج افتتاح شد .

    گفتنی است ،‌ آزادراه همت - کرج به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای بزرگراه درون شهری شهید همت در شهر تهران آغاز می‌شود با هدف اتصال شهر تهران به شهر کرج تا میدان امیرکبیر احداث شده است . قطعه ۱ از منطقه ۲۲ تهران تا گرمدره به طول ۵ کیلومتر در سال ۸۸ آغاز شد و ۹۱ به بهره‌برداری رسید . منطقه ۲ از گرمدره تا شهرک جهان‌نما به طول ۵.۱ کیلومتر و نیز منطقه ۳ از شهرک جهان‌نما تا ورودی شهر کرج به طول ۴.۵ کیلومتر امتداد می‌یابد که عملیات ساخت آن‌ها نیز در سال ۹۲ آغاز شده است .

    ۸۵ درصد این آزادراه از مناطق کوهستانی عبور کرده است و بیش از ۱۰ درصد آن از مناطق تپه ماهور عبور می‌کند . به همین خاطر حجم عملیات خاکی در آزادراه همت - کرج قابل توجه است . به دلیل عبور این آزادراه از مجاورت مناطق مسکونی ، تجاری و گردشگری امکان انجام هیچگونه انفجاری وجود نداشت . به همین خاطر حدود ۱۲ میلیون متر مکعب عملیات خاکی با پیکور و ماشین‌آلات راهسازی انجام شده است و به عنوان ویژگی خاص این پروژه یاد می‌شود .

    با توجه به ارزش زمین‌ها و اراضی حدفاصل استان‌های تهران و البرز حدود ۳۵ درصد هزینه‌های این پروژه آزادراهی صرف تملک اراضی و بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی ، تجاری و نظامی شده است . البته حسن همکاری دستگاه‌های نظامی ، قضایی و استانداری البرز در این فرایند جای تشکر و قدردانی دارد .

    آزادراه همت - کرج با عرض ۳۶ متر به صورت ۶ خطه شامل ۳ خط رفت و ۳ خط برگشت است که البته در هر طرف یک خط اضطراری نیز وجود دارد .

    در طول این مسیر آزادراهی ۳.۵ کیلومتر پل و تونل به صورت رفت و برگشت احداث شده است .

    تا امروز حدود ۶۵۰ میلیارد تومان برای ساخت آزادراه همت - کرج هزینه شده است که بیش از ۳۵ درصد آن صرف هزینه‌های تملک اراضی شده است .

    باتوجه به اینکه آزادراه همت - کرج راه ارتباطی جدیدی بین دو کلان شهر تهران و کرج محسوب می‌شود ، به عنوان چهارمین مسیر ارتباطی بین این دو شهر نیز شناخته می‌شود و طبق پیش‌بینی‌ها حدود ۳۵ درصد ترافیک عبوری بین تهران و کرج را به خود اختصاص خواهد داد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ایران و ترکیه با هدف افزایش سرمایه‌گذاری و همکاری اقتصادی و موضوعات منطقه‌ای به ویژه وضعیت غزه ۱۰ سند همکاری امضا کردند ...

    |

    هنوز بخشی از اعتبارات مصوب شده در خصوص پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین در سفر رئیس جمهور به زنجان تبدیل به نقدینگی نشده است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس جمهور به معاون اول دستور داد برنامه تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور را با همکاری مجلس و قوه قضائیه ، اعضای دولت و ...

    |

    فرودگاه سقز نقش مهمی در پازل توسعه استان کردستان و ارتقا شاخص بهره‌مندی آن در بخش‌های مختلف دارد . وجود منطقه ویژه اقتصادی بانه و منطقه آزاد تجاری بانه - مریوان ، رسمی شدن مرز سیران‌بند ، نزدیکی این فرودگاه به مرزهای بین ایران و عراق در شهرستان‌های بانه و احداث منطقه ویژه ...

    |

    طول خط آهن تهران - همدان - سنندج حدود ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به‌ طول ۲۷۰ کیلومتر ، به بهره‌برداری رسیده است ، مسیر فاز دوم این خط ریلی از همدان به سنندج نیز ۱۵۱ کیلومتر طول دارد در سه قطعه تعریف شده که حدود ۶۴ کیلومتر آن در استان همدان و باقی‌مانده آن در استان ...

    |

    نظرات کاربران