در حال بارگذاری ...

انجام عملیات ضدعفونی و پاکسازی ناوگان هوایی و فرودگاه های کشور به صورت مستمر

در ورودی برخی ترمینال ها از جمله ترمینال ۲ و ۴ فرودگاه مهرآباد دوربین های حرارتی نصب شده است و با شناسایی مسافران مشکوک به بیماری بلافاصله به اورژانس هدایت و از ادامه سفر انان ممانعت بعمل می اید .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت : به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا و تداوم خدمت گزاری به مسافران عملیات تب سنجی ، ضدعفونی و پاکسازی مستمر ناوگان هوایی و فرودگاه های کشور و پایش مسافران کماکان ادامه دارد و در چند نوبت در روز تمامی بخش های مذکور ضدعفونی می شود .

مرتضی دهقان اظهار داشت : مطابق دستورالعمل و بخشنامه سلامت سازمان هواپیمایی کشوری اقدام ضد عفونی کردن هواپیماها در راستای کنترل و ایمن‌سازی پروازها توسط فرودگاه های کشور ، شرکت های هواپیمایی هواپیمایی و شرکت های خدمات هندلینگ با نظارت متخصصان وزارت بهداشت و سازمان هواپیمایی انجام می‌شود . به صورت مستمر تمامی ناوگان هوایی ، تجهیزات هندلینگ ، سطوح اماکن عمومی ، ترمینال ها و محیط های عملیاتی فرودگاه ها ، همچنین ساختمان های اداری اعم از سپاه ، پلیس ، برج مراقبت ، ایمنی زمینی ، پاویون ، انبارها و ... ضدعفونی می شود .

دهقان با بیان اینکه غربالگری پرسنل شاغل در فرودگاه ها به صورت روزانه انجام می شود ، تصریح کرد : در ورودی برخی ترمینال ها از جمله ترمینال ۲ و ۴ فرودگاه مهرآباد دوربین های حرارتی نصب شده است و با شناسایی مسافران مشکوک به بیماری بلافاصله به اورژانس هدایت و از ادامه سفر انان ممانعت بعمل می اید .

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد : اقدامات پیشگیرانه بیماری ویروس کرونا در صنعت هوانوردی توسط سازمان هواپیمایی کشوری با حضور تیم پزشکی هوایی تدوین و در بخشنامه ای به شرکت های هواپیمایی و فرودگاههای کشور ابلاغ شده است و توسط تیم های ممیزی سازمان نظارتهای لازم انجام میشود .

وی افزود : بر اساس دستورالعمل یاد شده وظایف کلی خطوط هوایی ، فرودگاه های کشور ، کارکنان خدمات مسافر ، دستورالعمل عملیاتی ویژه کارکنان خدمات پرواز ، وظایف خلبانان و کروی پروازی در مواجهه با مسافر مشکوک به بیماری در داخل پرواز ، واحد کنترل پرواز ، کارکنان خدمات ویژه مسافران و سایر بخش ها تشریح شده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه مراسم سالروز ورود امام خمینی به کشور در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد در ...

|

در فرودگاه مهرآباد پیش از شروع پروازهای نوروزی ، اقدامات زیادی از جمله تشکیل کمیته تسهیلات با حضور نمایندگان کلیه شرکت‌های هواپیمایی و نهادهای ذیربطِ مستقر در فرودگاه به منظور هماهنگی بیشتر در راستای ارائه خدمات بهینه فرودگاهی انجام شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

|

مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

|

لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

|

نظرات کاربران