در حال بارگذاری ...

اینفوگرافیک میزان صادرات و ترانزیت در بندر شهید رجایی طی ۱۱ ماه امسال

همچنین حجم صادرات غیرنفتی در بزرگترین بندر بازرگانی ایران طی ۱۱ ماه گذشته به ۳۱ میلیون ۱۸۴ هزار تن رسیده است . این بندر در ۱۱ ماهه امسال به رشد ۲۶ درصدی در بخش صادرات نفتی دست یافته است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی یکی از مهمترین کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی در دنیاست .

منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در مرکز کریدور ترانزیتی جنوب به شمال قرار دارد و به عنوان بزرگترین و مهم‌ترین بندر تجاری کشور به شمار می‌رود .

بندر شهید رجایی همچنین یکی از مهمترین کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی در دنیاست و نقش آن از لحاظ تجاری برای جابه‌جایی کالاها بسیار اهمیت دارد .

گفتنی است ، پهلوگیری ۳ هزار و ۹۳۹ فروند شناور در بزرگترین بندر تجاری کشور در ۱۱ ماه سال ۹۸ انجام شده است و میزان ترانزیت در این بندر به ۷۷ هزار تن فرآورده نفتی و رشد ۱۰۰ درصدی در بندر شهید رجایی رسیده است .

همچنین حجم صادرات غیرنفتی در بزرگترین بندر بازرگانی ایران طی ۱۱ ماه گذشته به ۳۱ میلیون ۱۸۴ هزار تن رسیده است . این بندر در ۱۱ ماهه امسال به رشد ۲۶ درصدی در بخش صادرات نفتی دست یافته است .

از سوی دیگر میزان ترانشیپ در ۱۱ ماهه امسال در بندر شهید رجایی  ۲۱ درصد رشد داشته است . جابه‌جایی ۷۰ میلیون و ۹۶۱ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی کشور صورت گرفته است .

 

 

 

 

 




مطالب مرتبط

اقتصاد ایران ظرفیت‌‌های بسیاری در بخش‌های مختلف دارد و فعالان اقتصادی از جمله بخش خصوصی و مردم ، عوامل اصلی تحقق این ظرفیت‌ها هستند و اقتصاد کشور اگر قصد دارد در مسیر رشد گام بردارد باید در حوزه واگذاری امور به بخش خصوصی بازنگری ویژه داشته باشد .

|

در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت : ترانشیپ کالا از پایانه مرزی خوزستان در سال گذشته ۱۱۴ درصد رشد را نسبت به ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران اعلام کرد : با پیگیری‌های انجام شده از سوی این اداره کل و دریافت مجوزهای اولیه ...

|

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است .

|

نظرات کاربران