در حال بارگذاری ...
  • نقش مراکز آموزش هوانوردی در کنترل بحران

    امیدوارم بحران پیش آمده با هماهنگی و مدیریت صحیح جامعه هوانوردی آسیب کمتری به این صنعت وارد سازد و عاملی در جهت آموزش و تقویت فعالان هوانوردی باشد .

    مراکز آموزش هوانوردی ، نخستین مرحله ورود علاقه مندان به هوانوردی در تمامی گرایش‌های تخصصی است و به قول معروف ، سنگ بنای هوانوردان آینده در مراکز آموزشی بنا می شود و اگر سنگ بنا ، کج نهاده شود ، تا پایان عمر حرفه ای قابل اصلاح نیست .

    خلبانی ، مهمانداری ، دیسپچری ، تکنسین های فنی و تعمیراتی ، خدمات فرودگاهی و ... تخصص‌های استراتژیک هوانوردی است که در مراکز آموزش هوانوردی تدریس می شود . آنچه در میان آموزش‌های علمی و تخصصی حائز اهمیت است ، آموزش شخصیت و کاراکتر فعالیت گروهی در شرایط بحرانی و توجه به دستورالعمل ها و همچنین مدیریت گروه ، کنترل استرس و روحیه دادن به گروه است که باید به نوجوانان و جوانان دانشجو آموزش داده شود .

    مباحث تخصصی و CRM در شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های فعال در حوزه هوانوردی به عنوان یک درس مهم و الزامی آموزش‌داده می شود اما باید به این نکته مهم اشراف داشت که شخصیت یک هوانورد در دوران دانشجویی شکل می گیرد و خروجی مراکز ، وارد شرکت‌هایی هواپیمایی می شود .

    جامعه هوانوردی ما با حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و امثالهم و کمک رسانی به موقع آشنا هستند اما در خصوص بحران هایی مانند شیوع ویروس کرونا که برای جامعه هوانوردی دنیا نیز تازگی دارد ، ضرورت آموزش مدیریت بحران توسط کرو پروازی ، خدمات فرودگاهی و ... احساس می شود .

    استرس در میان مسافران ، مهمانداران ، کارکنان فرودگاه و تمامی افرادی که در پروسه پرواز دخیل هستند به چشم می آید و خلبان به عنوان مدیر اصلی پرواز ، مدیران ایستگاه‌ها ، سرشیفت‌های فرودگاهی و... باید در کنار اجرای امور تخصصی خود به مدیریت روانی و بهداشتی گروه زیر نظر خود بپردازند که این امر بدون آموزش صحیح مدیریت CRM و بحران بعید به نظر می رسد .

    امیدوارم بحران پیش آمده با هماهنگی و مدیریت صحیح جامعه هوانوردی آسیب کمتری به این صنعت وارد سازد و عاملی در جهت آموزش و تقویت فعالان هوانوردی باشد .

     

    علیرضا دانشپور - خلبان




    مطالب مرتبط

    سخت گیری بانک های عامل در ارائه تسهیلات حمایتی به شرکت‌های هواپیمایی

    سخت گیری بانک های عامل در ارائه تسهیلات حمایتی به شرکت‌های هواپیمایی

    موانعی که پیش از این بر سر راه ارائه این تسهیلات بود ، برداشته شده بود ، ‌‌شرکت‌های هواپیمایی هم به بانک‌های عامل معرفی شد‌ند و مدارک خود را تحویل دادند ، اما زمانی که به مرحله وثیقه‌گذاری برای دریافت این تسهیلات رسیدند ، با تقاضای سخت‌گیرانه بانک‌ها در موضوع ضمانت ...

    |

    پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی برای شرکت‌های هواپیمایی آسیب‌دیده از کرونا

    پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی برای شرکت‌های هواپیمایی آسیب‌دیده از کرونا

    شرکت های هواپیمایی از ابتدای اسفند ۹۹ با کاهش شدید تقاضا مواجه شده‌اند و درآمد شرکت‌ها هم فقط از محل انجام پرواز و جابه‌جایی مسافر است ، اگر این تسهیلات اختصاص نمی‌یافت شرکت‌ها امکان پرداخت حقوق هم به پرسنل خود را نداشتند .

    |

    نظرات کاربران