در حال بارگذاری ...
  • موافقت با افزایش ۲۰ درصدی کرایه‌ ناوگان مسافری جاده‌ای

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش نرخ کرایه ناوگان مسافری عمومی در ایام نوروز ، موافقت کرد .

    معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به نامه معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مورد افزایش نرخ کرایه ناوگان مسافری عمومی در ایام نوروز ، با این موضوع موافقت کرد .

    در بخشی از نامه‌ای که به امضای عباس تابش رسیده و در پاسخ به نامه تاریخ ۳۰ بهمن عبدالهاشم حسن‌نیا نوشته شده ، آمده است :

    «عطف به نامه شماره ... مورخ ۳۰ / ۱۱ / ۹۸ در خصوص افزایش نرخ کرایه حمل و نقل جاده‌ای در ایام تعطیلات نوروز ، طبق ماده ۵ دستورالعمل شناور سازی نرخ بلیت حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای... در خصوص اجازه افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه طبق روال هرساله و به منظور تشویق رانندگان به خدمات دهی و جبران بخشی از زیان ناوگان در تردد یکسر خالی در ایام نوروز با درخواست مطرح شده برای بازه زمانی ۲۵ / ۱۲ /۹۸ تا ۱۶ / ۱ / ۹۹ ( ۲۵ اسفند امسال تا ۱۶ فرودین سال ۹۹ ) موافقت می‌شود.»




    مطالب مرتبط

    نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ۱۱ و ۱۲ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رأی لازم صادر شود .

    |

    عمده تخلفات گزارش شده در کمیسیون ماده ۱۲ از طریق شکایات سامانه شهراه و ۱۴۱ مبنی بر اخذ کرایه و کمیسیون اضافی در بخش بار و عدم رعایت سوار نمودن مسافر و صدور بلیط در بخش مسافر بوده است .

    |

    بارش باران در استان‌های هرمزگان ، کرمان به ویژه جنوب کرمان ، سیستان و بلوچستان ، ایرانشهر ، کهگیلویه و بویراحمد ، هرمزگان ، خراسان رضوی ، یزد ، بوشهر ، خراسان‌جنوبی ، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان‌شرقی دارای بارش باران هستند .

    |

    با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

    |

    در مجموع ۵۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان آماده بهره‌برداری و یا در حال انجام عملیات اجرایی است .

    |

    نظرات کاربران