در حال بارگذاری ...

تاثیر منفی بر اقتصاد شرکت‌های هواپیمایی همزمان با شیوع ویروس کرونا

قیمت بلیت هواپیما تابع عرضه و تقاضاست زمانی که تقاضا کاهش یابد ، بالطبع قیمت بلیت نیز کاهش می‌یابد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت : شرکت‌های هواپیمایی به دلیل این که به بلیت‌های فروخته شده تعهد دارند ، پرواز را انجام می‌دهند . در این شرایط شرکت‌های هواپیمایی ضرر می‌کنند و این که عنوان می‌شود قیمت‌های قبلی واقعی نبوده ، تصور اشتباهی است .

شیوع ویروس کرونا تاثیر منفی بر اقتصاد کشور دارد و این تاثیر در فعالیت‌های اقتصادی که با مردم در ارتباط است ، بیشتر نمود دارد و به فعالیت‌هایی نظیر «گردشگری ، رستوران‌داری ، ورزشگاه ، سینما ، مراکز خرید ، برگزاری همایش‌ها ، سالن‌های زیبایی ، هتل‌داری و نیز در حوزه حمل‌ونقل در بخش‌های مختلف زمینی ، ریلی ، هوایی و سایر مواردی که در آن ها اجتماعاتی شکل می‌گیرد ، بیشتر لطمه می‌زند .

یکی از حوزه هایی که با شیوع ویروس کرونا نه در ایران بلکه در تمام دنیا با مشکل مواجه شد ،‌ شرکت‌های هواپیمایی هستند . با کاهش شدید مسافران ، شرکت‌های هواپیمایی به ناچار قیمت بلیت ها را کاهش دادند و در برخی مسیرها شاهد کاهش چند برابری قیمت بلیت هواپیما بودیم . این امر باعث شد تا عده‌ای به این فکر بیفتند که قیمت‌های قبلی واقعی نبوده و این شرکت‌ها به نوعی گرانفروشی می‌کرده اند .

این در حالی است که مقصود اسعدی سامانی ، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ضمن رد این موضوع درباره کاهش چند برابری قیمت‌ها توضیحاتی ارائه کرد و گفت : قیمت بلیت هواپیما تابع عرضه و تقاضاست زمانی که تقاضا کاهش یابد ، بالطبع قیمت بلیت نیز کاهش می‌یابد .

او با اشاره به این که در کشور کف و سقفی برای قیمت بلیت هواپیما تعیین شده است ، توضیح داد : تعداد زیادی بلیت پیش فروش شده و تعدادی نیز به شکل گروهی فروخته شده بود که با شیوع ویروس کرونا مسافران اقدام به کنسل کردن بلیت‌های خریداری شده کردند . در نتیجه شرکت‌های هواپیمایی ناچارند با حداقل قیمت بلیت‌ها را بفروشند تا بتوانند حداقل بخشی از هزینه‌هایی که انجام داده‌اند را جبران کنند .

سامانی ادامه داد : از سوی دیگر شرکت‌های هواپیمایی به دلیل این که به بلیت‌های فروخته شده تعهد دارند ، با مسافر کم و صندلی‌های خالی نیز پرواز را انجام می دهند . در این شرایط شرکت‌های هواپیمایی ضرر می‌کنند و این که عنوان می شود قیمت های قبلی واقعی نبوده ، تصور اشتباهی است . در این خصوص سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی پروازها نظارت‌های لازم را در خصوص پروازها و قیمت بلیت‌ها انجام می دهد .

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره آخرین وضعیت پروازهای خارجی نیز گفت : شرکت ها در تلاش اند تا مجوزهای لازم برای برگرداندن هم میهنان که در کشورهای خارجی مانده اند را اخذ کنند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

|

مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

|

لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

|

شرکت‌های هواپیمایی در چارچوب آیین‌نامه حقوق مسافر باید تمهیدات لازم را در صورت بروز تاخیر پروازها برنامه‌ریزی کنند و نمایندگانشان برای پاسخگویی در ترمینال‌ها حضور داشته باشند .

|

         

|

نظرات کاربران