در حال بارگذاری ...
  • امضا تفاهم نامه ساخت پروژه مترو پردیس میان وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم الانبیا

    مدت اجرای این پروژه ۵ سال است که برای اولین بار به صورت یک کار مشارکتی بین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و وزارت راه و شهرسازی در بحث پروژه های مترویی انجام گرفته است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و معاون وزیر راه و شهرسازی تفاهمنامه احداث ، راه اندازی و سرمایه گذاری مترو پردیس به کلانشهر تهران امضاء شد .

    سردار سعید محمد ، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در حاشیه امضای تفاهمنامه احداث ، راه اندازی و سرمایه گذاری مترو پردیس به کلانشهر تهران در خصوص جزئیات این پروژه اظهار داشت : در شهرک های اقماری اطراف تهران ، حجم عظیمی از هموطنان ما در آنجا ساکن هستند که به کلانشهرها تردد دارند . در همین خصوص تسهیل تردد مردم یکی از دغدغه های نظام است که این اتفاق می تواند کمک بیشتری به کاهش هزینه های سوخت و تردد با خودرو کند.

    سعید محمد ادامه داد : امروز و با امضای این تفاهمنامه شاهد یک گام بزرگ با حضور وزارت راه و شهرسازی و مجموعه مادرتخصصی عمران شهرهای جدید هستیم که ماحصل آن اتصال شهر تهران به شهر جدید پردیس خواهد بود . این مساله از آن جهت مهم است که حجم زیادی از مردم در قالب مسکن مهر در شهر جدید پردیس ساکن بوده و ساکن خواهند شد.

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با تاکید بر اهمیت این خط و خصوصیات ویژه ای که برخوردار است ، اظهار داشت : طول این خط ۲۴ کیلومتر است که از نظر فنی یک پروژه پیچده و تخصصی است که ۹ کیلومتر تونل دارد . این تونل دو قلو بوده که لازم است ۱۸ کیلومتر حفاری انجام گیرد و در مسیر باید پل های بزرگ و با ارتفاع زیاد احداث شود . مدت اجرای این پروژه ۵ سال است که برای اولین بار به صورت یک کار مشارکتی بین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و وزارت راه و شهرسازی در بحث پروژه های مترویی انجام گرفته است .

    وی افزود : در این پروژه ۳۰ درصد قرارگاه و ۷۰ درصد وزارت راه و شهرسازی مشارکت خواهند داشت . همان طور که گفته شد ۵ سال دوره ساخت، یک سال تنفس و ۵ سال دوره بازپرداخت این سرمایه گذاری خواهد بود که ۴ هزار میلیارد ارزش این سرمایه گذاری است . امیدواریم در این مدل جدید در کنار وزارت راه و شهرسازی بتوانیم خمات بیشتری به مردم عزیزمان داشته باشیم.

     




    مطالب مرتبط

    فراهم کردن بستر مناسب جهت استفاده از زیرساخت‌های بندری و تجهیزات در بندر شهید بهشتی ، مشارکت بخش خصوصی در توسعه فعالیت‌های بندری و جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در توسعه اقتصاد دریامحور و توسعه سواحل مکران از جمله اهداف اجرایی پروژه های لجستیکی محسوب می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا رحمانی مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی اظهار کرد : با بیان اینکه خط آهن چابهار - زاهدان تا سال ۹۹ حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشت ، گفت : حدود ۶۰ درصد این ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عباس اکبری جانشین فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در مراسم شروع عملیات اجرایی فاز دوم فرودگاه امام خمینی گفت : قرارگاه ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سعید چلندری در آئین شروع مراسم عملیات اجرایی فاز دوم فرودگاه امام خمینی گفت : آرزوی دیرینه مردم در بخش هوانوردی عمومی پس از ...

    |

    نظرات کاربران