در حال بارگذاری ...
  • دیدار رایزن بازرگانی روسیه فدراتیو با مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی راهداری

    با توجه به الحاق موقت کشورمان به اتحادیه اورآسیا ، پیشبینی می شود شاهد رشد منطقی در صادرات ،‌ واردات و تجارت میان دو کشور باشیم . لذا تامین زیرساخت های لازم در توسعه روابط تجاری ، امری گریز ناپذیر است بویژه در خصوص تجارت ما با کشور روسیه فدراتیو که بخش اعظم کالاهای مورد مراوده فساد پذیر است و هر گونه اهمالی در روند تردد کامیون ها خسارات جبران ناپذیری وارد می نماید .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ رایزن بازرگانی روسیه فدراتیو با مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص مسائل حمل و نقل جاده ای میان دو کشور دیدار و گفت و گو کرد .

    منوچهر سلمان زاده مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی این سازمان اظهار داشت : در این دیدار در خصوص مشکلات فی مابین از جمله صف و معطلی کامیون های بارگیری شده ایرانی از مبدا روسیه به مقصد ایران (در مرز یاراکازمالار داغستان روسیه ورودی به مرز سومور کشور آذربایجان) که موجب بروز وقفه در امر حمل و نقل بین المللی شده است ، ازدحام و ترافیک پایانه مرزی آستارای آذربایجان ، تسهیل شرایط اخذ ویزا برای رانندگان ایرانی و رفع مشکلات موجود در این راستا ، افزایش تعداد و مدت اعتبار پروانه های تردد ترانزیت از خاک روسیه در سال میلادی جدید ، دیدار و گفت و گو کردند .

    سلمان زاده با اشاره به سوابق طولانی و همکاری های مقابل دو کشور بالاخص در بخش حمل و نقل جاده ای ، خاطرنشان کرد : با توجه به الحاق موقت کشورمان به اتحادیه اورآسیا ، پیشبینی می شود شاهد رشد منطقی در صادرات ،‌ واردات و تجارت میان دو کشور باشیم . لذا تامین زیرساخت های لازم در توسعه روابط تجاری ، امری گریز ناپذیر است بویژه در خصوص تجارت ما با کشور روسیه فدراتیو که بخش اعظم کالاهای مورد مراوده فساد پذیر است و هر گونه اهمالی در روند تردد کامیون ها خسارات جبران ناپذیری وارد می نماید .

    وی با بیان این که رفع مشکلات زیرساخت ها ، اتخاذ تدابیری جهت عبور سریع تر کامیون های ایرانی از مرز سومور و محرم کندی بین داغستان روسیه و آذربایجان مورد درخواست طرف ایرانی است ، افزود : ترافیک های  چند روزه در مرز کندی روسیه ، ورودی به کشور آذربایجان ،‌ موجب ایجاد خسارات هم از بابت بیمه و هم سایر اسناد و مدارک مدتدار به راننده و شرکت های حمل و نقل می گردد که قابل ملاحظه می باشد ، لذا افزایش زیرساخت ها و در صورت لزوم ۲۴ ساعته کردن مرز و برقراری عدالت در عبور رانندهها از صف های طولانی مورد درخواست ما می باشد .

    مدیر کل دفتر ترانزیت وحمل و نقل بین المللی در ادامه اظهار داشت : ازدحام و ترافیک در مرز آستارای جمهوری آذربایجان که طی روزهای اخیر برای ورود ناوگان خالی یخچالی با ملیت آذری توسط رانندگان روسی به بهانه افزایش غیرمنطقی کرایه حمل ، اختلالاتی ایجاد نموده است که این موضوع موجبات توقف و طولانی شدن صف ورودی ناوگان باری به جمهوری اسلامی ایران از طریق آن مرز و در نهایت لطمه به صادرات کشور شده است ، به طوری که ما ناگزیر جهت حل و فصل مقطعی موضوع ، پذیرش ناوگان یخچالی آذری از طریق پایانه مرزی بیله سوار انجام شد .

    وی خاطرنشان کرد : با عنایت به اینکه در مرز آستارای ج.ا.ایران با مرز آستارای آذربایجان ، افزایش تجارت قابل توجه است ، انتظار ما از طرف روس بهرهبرداری از شرایط موجود به عنوان ایجاد بستری برای تجارت پایدار هر سه کشور و نه فرصتی برای سوء استفاده تلقی گردد .

    رستم ژیگانشین رایزن بازرگانی روسیه فدراتیو در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار امیدواری کرد با همکاری های بیشتر دو کشور ،‌ راهکارهای توسعه و بالفعل نمودن پتانسیل های موجود در جهت ارتقای حجم مبادلات تجاری جاده ای و رفع مشکلات موجود به ویژه در زمینه اخذ ویزا برای رانندگان ایرانی ، در این راستا برگزیده و اجرا شود .

    در خاتمه طرف روسی اعلام کرد ، ضمن اهتمام در رفع مشکلات موجود مراتب را مورد بررسی قرار داده و قبل از نشست اجلاس آتی کمیسیون مشترک اقتصادی ، جلسه ای نیز با حضور مقامات کنسولی سفارت روسیه جهت بررسی مسائل رانندگان ایرانی جهت اخذ روادید برگزار شود .

    شایان ذکر است ، در این اجلاس نمایندگان صنوف حمل و نقل بین المللی جاده ای نیز حضور داشتند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست مشترک با محوریت حمل و نقل بین المللی و ترانزیت میان هیات جمهوری اسلامی ایران و افغانستان برگزار شد .

    |

    روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازه زمانی ده روزه از اجرای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ ، میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر ...

    |

    میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

    |

    مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

    |

    نظرات کاربران