در حال بارگذاری ...

الزامی بودن استرداد بلیت پروازهای داخلی و خارجی بدون دریافت جریمه

بدیهی است متخلفان بدون هرگونه اغماض به مراجع ذیربط ارجاع و مسئولیت هرگونه ایجاد تعهد به عهده صادر کننده بلیت خواهد بود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از الزامی بودن استرداد بلیت پروازهای داخلی و خارجی بدون دریافت جریمه از تاریخ ۵ اسفندماه تا اطلاع ثانوی خبر داد .

رضا جعفرزاده اظهار داشت : با توجه به شرایط به وجود آمده پس از انتشار ویروس کرونا و عدم پذیرش اتباع ایرانی توسط تعدادی از کشورها و تعلیق موقت برخی پروازها سازمان هواپیمایی کشوری بخشنامه استرداد بلیت هواپیما بدون دریافت جریمه را به شرکت های هواپیمایی داخلی و نمایندگی های کل فروش شرکت های هواپیمایی خارجی ابلاغ کرد .

وی افزود : با توجه به شرایط غیرقابل اجتناب ایجاد شده اتخاذ تدابیر و هماهنگی های لازم به منظور بازگشت مسافران ایرانی که از سوی شرکت ها به مقاصد پروازی که در مورد عدم پذیرش اتباع ایرانی محدودیت قائل شده اند ، ضروری است و انجام هماهنگی های لازم در راستای استرداد وجه بلیت، بدون اعمال هرگونه جریمه بلیت مسافران که از این رهگذر پروازهای آنها در رفت و یا بازگشت مختل شده است، صورت گیرد .

جعفرزاده تصریح کرد : از نمایش ، صدور و ایجاد هرگونه تعهد در مسیرهای خارجی مورد نظر از تاریخ ابلاغ این نامه جدا خودداری شود این در حالی است که با توجه به تذکرات مکرر شاهد فروش و عرضه بلیت و ایجاد تعهد در برخی از سایت های فروش یا دفاتر خدمات مسافرت هوایی در قالب تور مسافرتی در مسیرهای غیرقابل انتقال برای شرکت های هواپیمایی هستیم . بدیهی است متخلفان بدون هرگونه اغماض به مراجع ذیربط ارجاع و مسئولیت هرگونه ایجاد تعهد به عهده صادر کننده بلیت خواهد بود .

وی خاطرنشان کرد : بر اساس بربخشنامه صادره این سازمان مسافرانی که تاکنون در مسیرهای داخلی وخارجی نسبت به ابتیاع بلیت سفر اقدام کرده اند و در خواست کنسلی آن را به دلایلی شرایط کنونی (انتشار ویروس کرونا) دارند ، لازم است بدون هرگونه اعمال جریمه عملیات استرداد بلیت آنان در مسیر رفت و برگشت تا اطلاع ثانوی صورت پذیرد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تخصیص سوخت هواپیما از طریق سامانه سدف گفت : سازمان هواپیمایی کشوری ، هواپیمای ...

|

مجموعا ۳۹۴۴ مجوز اعم از برنامه‌ای و فوق‌العاده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای مسیرهای داخلی صادر شده‌ است . از مجموع ۳۹۴۴ مجوز صادر شده ۳۱ درصد مربوط به مسیر مشهد مقدس بوده‌ است .

|

نظرات کاربران