در حال بارگذاری ...

تاکید رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بر لزوم اجرای دستورالعمل های وزارت بهداشت

همکاری ها و تامین امکانات لازم برای تیم های اعزامی وزارت بهداشت به فرودگاه ها و متقابلا از وزارت بهداشت به منظور تامین نیازهای بهداشتی فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی برای اجرای دستورالعمل های آن وزارت خانه به عمل آید .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت : به منظور جلوگیری از خروج مسافران بیمار از کشور در تمامی مبادی فرودگاهی کنترل و چک مسافران با جدیت انجام می شود .

علی عابدزاده در جلسه ای که با حضور معاون حوزه همکاری های بین الملل وزارت بهداشت ، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ، مدیران عامل شرکت های هواپیمایی ، نماینده مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ، نمایندگان سپاه ، اطلاعات ، پلیس فرودگاه های کشور و گذرنامه و سایر مدیران صنعت برگزار شد بر رعایت و عمل به توصیه ها و دستورالعمل های وزارت بهداشت جهانی ایکائو تاکید کرد و گفت : باید تلاش کنیم در مبادی فرودگاهی کنترل ها تشدید شود و هیچ مسافر بیماری از کشور خارج نشود .

وی همچنین تاکید کرد به منظور رعایت نکات بهداشتی و اقدامات لازم جهت کنترل مسافران ضدعفونی های لازم صورت گیرد . در فرودگاه ها کمیته تسهیلات فرودگاهی با حضور نماینده وزارت بهداشت جلسات مداوم تشکیل و مسائل حوزه بهداشت را پیگیری می کنند .

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد : در این سازمان نیز ستاد مرکزی سلامت صنعت هوانوردی تشکیل شده که راهبری مسائل در این زمینه تصمیم گیری و ابلاغ می شود و دوره های آموزش مورد نظر وزارت بهداشت برای کروی پروازی تشکیل و سیلابس های ویژه مقابله با کرونا توسط اساتید ارائه و تدریس شود . همکاری ها و تامین امکانات لازم برای تیم های اعزامی وزارت بهداشت به فرودگاه ها و متقابلا از وزارت بهداشت به منظور تامین نیازهای بهداشتی فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی برای اجرای دستورالعمل های آن وزارت خانه به عمل آید .

عابدزاده اظهار داشت : متاسفانه به دلیل نگرانی از انتقال ویروس کرونا حجم مسافران کم شده و بسیاری از تورهای گردشگری کنسل و همین امر منجر به ضرر اقتصادی برای شرکت های هواپیمایی شده است و شرکت های هواپیمایی باید برای مستندسازی گزارش های اقتصادی خود از هم اکنون اقدامات لازم را انجام تا نسبت به ارسال گزارش های مذکور به مسئولان مربوطه برنامه ریزی های لازم به عمل آید .

نماینده وزارت بهداشت نیز در این جلسه ضمن ارائه راهکارها برای سرعت بخشیدن به فعالیت های لازم و کنترل دقیق تر از مبادی فرودگاهی نظراتی را ارائه و انتظارات شرکت های هوایی برای وصول به اهداف و کاهش خطرات ناشی از شیوع بیماری بیان کردند .

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه سلامت مردم و نیروهای انسانی صنعت برای ما بسیار مهم و در اولویت قرار دارد از نماینده وزارت بهداشت خواست تا ارائه دستورالعمل ها جهت ابلاغ به فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی تسریع شود . اقدامات بهداشتی و ضدعفونی کردن فرودگاهها به صورت جدی در حال انجام است و دستورالعمل های لازم به تمامی فرودگاههای کشور ابلاغ شده است .

وی در ادامه از کمبود مواد بهداشتی گلایه کرد و گفت : که تنها در سه فرودگاه کشور دوربین حرارتی موجود است .

تمامی مدیران عامل شرکت های هواپیمایی به ارائه نقطه نظرات و راهکارهای لازم مبنی بر تشدید کنترل ها و ضدعفونی کردن محیط پرواز پرداختند .




مطالب مرتبط

در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، کاپیتان محمدی بخش درباره احتمال پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی در ایران گفت : بر اساس قوانین ایکائو ، آزادی‌های مختلف ...

|

زیرساخت فرودگاه‌های کشور به اندازه‌ای است که اگر تعداد پروازها به ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش یابد ، مشکلی بابت ارائه خدمات فرودگاهی به پروازها وجود ندارد ؛ مگر در شرایط خاص مانند فرودگاه سیرجان که به دلیل انجام عملیات بهسازی روکش باند ، پروازهای آن بسته شده است.

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

|

مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

|

نظرات کاربران