در حال بارگذاری ...

رد اتهام ورود ویروس کرونا به کشور توسط ماهان و سازمان هواپیمایی کشوری

علی رغم صدور اطلاعیه های متعدد در خصوص تعلیق پروازها به چین و اینکه هیچ پرواز مسافری به آن کشور انجام نمی شود ، بارها شاهد مسائلی چون ادامه پروازهای ماهان و اتهام ورود ویروس کرونا توسط این شرکت در فضای مجازی بوده ایم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد : هواپیمایی ماهان تاکنون در چارچوب تصمیمات دولت و وزارت بهداشت و نهایتا سازمان هواپیمایی کشوری عمل کرده و نظارت های صورت گرفته نیز براساس دستورالعمل های تعیین شده بوده است . اتهام ورود ویروس کرونا توسط ماهان و سازمان هواپیمایی کشوری در فضای مجازی نه کارشناسی و نه منصفانه است .

رضا جعفرزاده با بیان این که اتهام ورود ویروس کرونا توسط شرکت ماهان و سازمان هواپیمایی کشوری در فضای مجازی نه کارشناسی و نه منصفانه است ، گفت : در مواقع حساس و مهم چون موضوع ویروس کرونا نه سازمان هواپیمایی کشوری تصمیم گیر بلامنازع است و نه هیچ ایرلاینی اجازه پرواز پیدا می کند . علی رغم صدور اطلاعیه های متعدد در خصوص تعلیق پروازها به چین و اینکه هیچ پرواز مسافری به آن کشور انجام نمی شود ، بارها شاهد مسائلی چون ادامه پروازهای ماهان و اتهام ورود ویروس کرونا توسط این شرکت در فضای مجازی بوده ایم .

جعفرزاده تصریح کرد : حال آنکه به روشنی گفته شده است که پس از جلسه راهکارهای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تصمیم در خصوص تعلیق پروازها تصمیم مسئولان و تکالیفی بوده که به عهده سازمان هواپیمایی کشوری گذاشته شده است ، از جمله بازگرداندن دانشجویان و اتباع ایرانی و انجام چند پرواز باری که آن هم با تصمیم مسئولان و نظارت وزارت بهداشت و با رعایت کلیه اقدامات پیشگیرانه براساس دستورالعمل و نظارت دقیق بهداشتی صورت گرفته است .

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد : اینکه در تعبیر و تفسیرها و در بعضی فضاهای رسانه ای اهمیت بازگرداندن دانشجویان و اتباع ایرانی به کلی نادیده گرفته می شود ، جای سوال دارد .

وی افزود : با این که اظهارنظرهای پزشکی در حیطه وزارت بهداشت و تصمیمات آن مجموعه است و همانطور که مکررا توصیه شده است برای دوری از قضاوت های نادرست ، اخبار و اطلاعات را از منابع مربوطه دنبال کنیم، لازم است تاکید شود هواپیمایی ماهان تاکنون در چارچوب تصمیمات دولت و وزارت بهداشت و نهایتا سازمان هواپیمایی کشوری عمل کرده و نظارت های صورت گرفته نیز براساس دستورالعمل های تعیین شده بوده است .

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

|

مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

|

لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

|

         

|

مطابق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری ، به دلیل حساسیت بالای سرویس مراقبت پرواز و تاثیر مستقیم آن بر ایمنی پروازهای فرودگاه ، بازرسی ایمنی از واحدهای ارائه دهنده آن به صورت سالانه انجام می گردد تا از تطابق کیفی و کمی آن با قوانین و استانداردهای بالادستی اطمینان حاصل شود .

|

نظرات کاربران