در حال بارگذاری ...
  • هدفگذاری وزارت راه و شهرسازی برای اتصال ۴ استان دیگر به شبکه ریلی

    در وزارت راه و شهرسازی ، استفاده از ظرفیت داخل را در دستورکار قرار دادیم و در حوزه زیرساخت و ناوگان و روسازی راه ، اتفاقات خوبی رخ داده است و در ساخت خط آهن ، استفاده از ریل ملی در دستورکار قرار گرفت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،  وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۴ هزار کیلومتر راه‌آهن در دست ساخت و مطالعه داریم ، گفت : هدفگذاری کرده‌ایم در گام جدید چهار استان دیگر را هم به شبکه ریلی متصل کنیم .

    محمد اسلامی امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه رونق تولید که به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء‌ و حضور ۵۰۰ تولیدکننده داخلی در مصلی تهران در حال برگزاری است ، اظهار داشت : هر کس که در مسیر عزت و سربلندی حرکت می‌کند ، حتما باید به خودباوری ایمان داشته باشد . انقلاب ما با شعار استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی به ثمر رسید . در ۴۱ سال اخیر استکبار جهانی تلاش کرده است که تحریم‌ها را برای جلوگیری از رشد انقلاب در دستورکار قرار دهد تا ملت ایران را تسلیم کند ؛ عبور از تحریم‌ها یعنی پاسخ قاطع و نپذیرفتن سلطه .

    وی افزود : در سال های اخیر شاهد رشد خودباوری در کشور بوده‌ایم ، خودکفایی داشته‌ایم و جلوه‌های برجسته‌ای از خودباوری ، همین نمایشگاه رونق تولید است . در بسیاری از زمینه‌ها رگ و ریشه وابستگی قطع شده است و قدرت سیاسی کشور مستلزم قدرت اقتصادی است .

    اسلامی گفت : در وزارت راه و شهرسازی ، استفاده از ظرفیت داخل را در دستورکار قرار دادیم و در حوزه زیرساخت و ناوگان و روسازی راه ، اتفاقات خوبی رخ داده است و در ساخت خط آهن ، استفاده از ریل ملی در دستورکار قرار گرفت .

    قرارگاه با شبکه بزرگ پیمانکاران توانسته ذره ذره وابستگی را کاهش دهد

    وی به توفقنامه امروز قرارداد خرید ۵ هزار تن ریل ملی برای پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان بین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و شرکت ذوب‌آهن اصفهان اشاره کرد و گفت : قرارگاه خاتم با شبکه بزرگ پیمانکاری و مهندسان مشاور امروز توانسته است ذره‌ذره وابستگی‌ها را توسط همین شرکت‌های دانش‌بنیان کاهش دهد . امروز بیش از ۱۴ هزار ریل در کشور داریم و ۱۴ هزار کیلومتر هم خط ریلی در ساخت و مطالعه داریم .

    ۴ استان دیگر به شبکه ریلی متصل می‌شوند

    وی افزود : در کنار اتصال پنج استان به شبکه ریلی برنامه داریم در آینده نزدیک چهار استان دیگر را هم به شبکه ریلی متصل کنیم . ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه در دست ساخت و مطالعه و ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه زیر بار عبور ترافیک داریم .

    اسلامی افزود : کنسرسیوم شرکت‌های ساختمانی برای پروژه‌های ریلی در قالب سرمایه‌گذاری تعریف کرده‌ایم تا راه‌آهن را هم با الگوی آزادراهی توسعه دهیم .




    مطالب مرتبط

    توافقات انجام شده در نشست‌های کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان طی یک سال گذشته ، منجر به افزایش دادوستد دو کشور شده ؛ به گونه‌ای که کشور پاکستان با سهم ۴.۲ درصدی از کل صادرات کشور ، جایگاه ششم مقاصد صادراتی ایران را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در ...

    |

    تسهیل تردد جاده‌ای و توسعه زیرساخت‌ها در دو طرف مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد که هم توسعه پارکینگ‌ها و هم مناسب‌سازی معابر تردد باید مورد توجه قرار گیرد . مشکلات برخی رانندگان ایرانی در خصوص لزوم اخذ ویزا و اجازه ورود تنها تا ۵۰ کیلومتر به کشور پاکستان از جمله دغدغه‌هایی بود ...

    |

    توسعه پایانه‌های مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار ، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد . برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام آباد و افزایش پروازها میان تهران - لاهور یا مشهد - لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود .

    |

    کانال آشوراده به طول ۹ کیلومتر جزئی از مهم‌ترین مسیر انتقال آب دریای خزر به خلیج گرگان است که با حضور رئیس‌جمهور به طور کامل به بهره‌برداری رسید . با بازگشایی کانال آشوراده و ورود آب دریا به خلیج گرگان ، موانع مسیر منتهی به اسکله‌های تجاری و تفریحی مرتفع شد و شناورهای سبک ...

    |

    پیگیری توسعه ناوگان ، کنترل سرعت و رفتارهای شبکه حمل‌ونقل عمومی کشور با استفاده از سامانه‌های هوشمند مثل سامانه سپهتن که باید در آینده توسعه بیشتری یابد ، به صورت توامان می‌تواند به سفر ایمن در جاده‌ها منجر شود .

    |

    نظرات کاربران