در حال بارگذاری ...
  • اذعان شرکت های هواپیمایی دنیا بر ایمنی بالای آسمان ایران

    هرمزگان از نظر وسعت هشتمین استان کشور است و فرودگاه بندرعباس با نام «شهدای پرواز ۶۵۵» نیز هشتمین فرودگاه از نظر تعداد پرواز و پذیرش مسافر به شمار می رود . این استان دارای ۱۴ فرودگاه شامل فرودگاه های تحت مالکیت شرکت و نیز فرودگاه های نظامی ، متعلق به شرکت نفت و مناطق آزاد است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در جلسه تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید فرودگاه های استان هرمزگان گفت : با وجود تلاش های انجام شده با هدایت آمریکا برای انتقال پروازهای عبوری از ایران به کشورهای همسایه، اتفاق های مختلف در یکسال اخیر نشان داده که شرکت های هواپیمایی دنیا واقفند فضای آسمان ایران می تواند سرویس ایمن را ارایه دهد .

    سیاوش امیرمکری در مراسم تکریم محمود امانی بنی ، مدیرکل سابق و معرفی ابوذر ضیائی ، مدیرکل جدید فرودگاه های هرمزگان ، عنوان کرد : هرمزگان از نظر وسعت هشتمین استان کشور است و فرودگاه بندرعباس با نام «شهدای پرواز ۶۵۵» نیز هشتمین فرودگاه از نظر تعداد پرواز و پذیرش مسافر به شمار می رود . این استان دارای ۱۴ فرودگاه شامل فرودگاه های تحت مالکیت شرکت و نیز فرودگاه های نظامی ، متعلق به شرکت نفت و مناطق آزاد است .

    مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه شرکت دارای دو وظیفه اصلی یکی مدیریت و راهبری همچنین توسعه و بهسازی ۵۳ فرودگاه مالکیتی خود و دیگری ارایه سرویس های هوانوردی به پروازهاست ، گفت : بیش از یکسال پیش حرکت هایی در دفتر منطقه ای ایکائو انجام شد که نشان می داد کشورهای همسایه با هدایت آمریکا تلاش می کنند مسیرهای عبوری پروازها را از ایران که دارای بیش از ۱۴۰ راه هوایی به طول ۹۵ هزار کیلومتر است به کشورهای همسایه منتقل کنند و به دلایل واهی قصد داشتند پروازها را به سمت عربستان ، عراق و امارات و از شرق نیز به افغانستان و پاکستان منتقل کنند که هنوز نیز در برنامه آنهاست .

    وی افزود : حدود یک سال پیش اختلاف بین پاکستان و هند به بسته شدن فضای دو کشور انجامید و شرکت های هواپیمایی درخواست کردند از فضای ایران استفاده کنند که در این راستا ظرف کمتر از ۲۴ ساعت مسیرهای هوایی تعیین شده روزانه حدود ۲۰۰ پرواز عبوری جدید را پذیرفتند.

    امیرمکری با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی دنیا بر ایمنی فضای ایران اذعان دارند ، گفت : تحولاتی مانند جنگ داعش در عراق و تنش های اوکراین و روسیه نیز منجر شد در مقاطعی مسیر ایران انتخاب شود و تعداد پروازهای روزانه کشور از ۷۰۰ به حدود ۱۶۰۰ پرواز برسد که تمام اینها اذعان بر توانمندی ایران در ارایه سرویس های هوانوردی ایمن است .

    وی با تاکید بر ادامه تلاش های آمریکا و برخی کشورهای همسایه برای کاهش پروازهای عبوری ایران افزود : سانحه هواپیمای اوکراینی نیز بهانه دیگری برای تغییر مسیر پروازهای عبوری از ایران شده است . در صورت ادامه همکاری و هم افزایی میان فرودگاه ها و مرکز کنترل فضای کشور با سازمان های نظامی و کشوری می توانیم دوباره شاهد افزایش پروازهای عبوری کشور باشیم .

    امیرمکری آمادگی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران را برای حمایت از ارایه سرویس های بهتر در فرودگاه شهدای پرواز ۶۵۵ اعلام کرد و گفت : این فرودگاه نیازمند باند دوم است و با توجه به اینکه ۷۰ درصد سرویس های فرودگاه در خدمت نهادهای نظامی است تجهیز فرودگاه به نفع امنیت و ایمنی پرواز است . سه راهبرد اصلی ایکائو نیز شامل ارتقای ایمنی ، امنیت و تسهیلات است و ما به دنبال اجرای این راهبرد در کشور هستیم .

    وی با بیان اینکه محمود امانی بنی ، مدیرکل سابق فرودگاه های هرمزگان دارای شخصیتی بی حاشیه ، توانمند و با اخلاص است ، عنوان کرد : با بررسی و مشورت انجام شده با اعضای هیات مدیره و استاندار خراسان رضوی امانی بنی را برای اداره فرودگاه های آن استان انتخاب کردیم و برای جایگزینی وی نیز با ارزیابی های انجام شده و سابقه مفید ۱۷ ساله ضیائی که دارای تعاملی مطلوب در استان است ، وی را به عنوان ادامه دهنده خدمات امانی بنی برگزیدیم .

    امیرمکری از ضیائی خواست که از فرصت پیش آمده برای توجه ویژه به نیروی انسانی و همتا پروری و نیز اجرای طرح های مهمی چون  توسعه اپرون، نصب ILS جدید ، جمع آوری آب های سطحی به عنوان مقدمه بهسازی و محوطه سازی و نیز پیگیری ساخت باند دوم فرودگاه بندرعباس استفاده کند . زیرساخت ها و تجهیزات ناوبری و ارتباطی فرودگاه های استان هرمزگان در سطح مطلوبی است و آماده ارایه سرویس های هوانوردی وفرودگاهی مناسب هستند .

    امیرمکری با تاکید بر اینکه مشتری اصلی فرودگاه ها مردم هستند و باید سطح کیفی خدمات را افزایش دهیم ، افزود : مجموعه فرودگاه و ارگان های خصوصی و حاکمیتی حلقه های تکمیل زنجیره خدمت هستند و امیدوارم شاهد افزایش همکاری آنها باشیم .

    استان هرمزگان استحقاق خدمات فرودگاهی بهتر را دارد

    همچنین محمود امانی بنی ، مدیرکل سابق فرودگاه های هرمزگان ضمن ابراز خرسندی از توفیق خود در چهار سال خدمت رسانی در فرودگاه های هرمزگان و تاکید بر اینکه این استان مستحق ارایه خدمات فروددگاهی هرچه بهتر است ، گفت : توفیق های حاصل شده نتیجه همکاری خوب استاندار و نهادهای مختلف بوده است .

    امانی بنی افزود : با توجه به تعدد فرودگاه های هرمزگان و نزدیکی فرودگاه ها به بندر لازم بود هواپیماهای کوچک در فرودگاه بندرعباس مستقر شوند که خوشبختانه توانستیم این مهم را با استقرار سه ATR که دو فروند بیس و یکی اورهال است، محقق کنیم .

    پیگیر اتمام پروژه ها هستم

    ابوذر ضیائی ، مدیرکل جدید فرودگاه های هرمزگان نیز در سخنانی اولویت برنامه های خود را پیگیری پروژه های نیمه تمام و آغاز طرح های موردنیاز عنوان کرد و گفت : به زودی برنامه های میان مدت و بلند مدت مدیریت جدید را اعلام می کنم .

    در ادامه رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران لوح سپاسی را  به جهت خدمات مطلوب در فرودگاه های استان هرمزگان به امانی بنی و لوح ابلاغ مسوولیت مدیرکلی فرودگاه های هرمزگان را به ضیائی اهدا کرد .

    همچنین محمود امانی بنی ، به عنوان مدیرکل جدید فرودگاه های خراسان رضوی پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) را به ضیائی اهدا کرد .




    مطالب مرتبط

    مسافرین و مراجعین این‌بار در کنار نظرات خود در خصوص کلیه خدمات فرودگاهی ، می‌توانند با ورود به این سامانه واسکن QR کد واقع در مقابل کانترهای پذیرش مسافرین ، جهت ثبت و بازخورد نظرات ، پیشنهادات و انتقادات در خصوص نحوه ارائه ، کیفیت و بهبود خدمات شرکت های هواپیمایی نظر بدهند .

    |

    سال گذشته به ترتیب فرودگاه بین المللی مهرآباد با ۱۲ میلیون و ۶۸۵ هزار مسافر در رتبه اول ، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با ۷ میلیون و ۴۱۵ هزار مسافر در جایگاه دوم و فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز با ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار مسافر در رتبه سوم از نظر تعداد مسافر قرار ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ به حضور سرپرست اداره کل مخابرات ، فناوری اطلاعات هوانوردی و امنیت فضای مجازی شرکت فرودگاه‌ها ؛ مرکز AFTN و دیتاسنتر ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

    |

    بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

    |

    نظرات کاربران