در حال بارگذاری ...
  • تشریح آخرین وضعیت پیش‌فروش بلیت‌ قطارهای نوروزی

    قطعاً با اضافه شدن ناوگان به ناوگان مسافری ریلی کشور و ورود واگن‌های مسافری جدید و لکوموتیو ، ظرفیت اضافه‌ای ایجاد می‌شود که بلافاصله تصمیم می‌گیریم ‌برای ایام نوروز ‌این ظرفیت در کدام مسیرها برقرار شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مسافری راه‌آهن از پیش‌فروش بیش از ۶۱۱ هزار نفر صندلی بلیت قطارهای نوروزی خبر داد و گفت : با ورود ناوگان جدید به شبکه ریلی در اسفندماه ، ظرفیت جدیدی برای قطارهای عید ایجاد می‌شود .

    میرحسن موسوی در تشریح آخرین وضعیت پیش‌فروش بلیت‌ قطارهای نوروزی و ظرفیت ناوگان ، اظهار داشت : پیش از این هرچه ظرفیت وجود داشت برای قطارهای نوروزی اختصاص دادیم .

    معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه در اسفندماه مجدداً ناوگان باری ، مسافری و لکوموتیو جدید وارد ‌شبکه ریلی کشور می‌شود ، اظهار داشت : این مرحله ، مرحله سوم افتتاح و ورود ناوگان ریلی خواهد بود که در اسفند ماه برگزار می‌شود ، پیش از این ۲ بار مراسم ورود ناوگان به شبکه داشتیم .

    وی تأکید کرد : قطعاً با اضافه شدن ناوگان به ناوگان مسافری ریلی کشور و ورود واگن‌های مسافری جدید و لکوموتیو ، ظرفیت اضافه‌ای ایجاد می‌شود که بلافاصله تصمیم می‌گیریم ‌برای ایام نوروز ‌این ظرفیت در کدام مسیرها برقرار شود . در ۱۶ روز پیش‌‌فروش بلیت قطارهای نوروزی ، تاکنون ۶۱۱ هزار و ۵۷۱ ‌نفر صندلی از قطارهای نوروزی به فروش رفته است که نسبت به مدت مشابه پارسال (۵۹۲ هزار و ۷۰۱ نفرصندلی)، ۳ درصد رشد کرده است ، البته برای برخی از روزهای ایام نوروز ، در برخی مسیرها ظرفیت خالی داریم .

    معاون مسافری راه‌آهن ضمن تفکیک این آمار توضیح داد : در ‌۱۶ روز پیش‌‌فروش بلیت قطارهای نوروزی ، ۳۵۸ هزار و ۸۱۲ نفرصندلی به صورت حضوری به فروش رفت که ۵۹ درصد کل فروش‌‌ها را شامل می‌شود ؛ در این مدت ۲۵۲ هزار و ۷۵۹ نفر‌صندلی به صورت اینترنتی و غیرحضوری به فروش رفت که ۴۱‌ درصد کل فروش‌‌ها را شامل می‌شود . فروش غیرحضوری امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد رشد داشت .

    معاون مسافری راه‌آهن اضافه کرد : در برخی روزهای نوروز برای تعدادی از مسیرهای پرتردد ، ظرفیت خالی نداریم و در برخی مسیرها، در حال حاضر بلیت موجود است .

    طرح سفرهای ریلی نوروز ۹۹ از ۲۴ اسفند ۹۸ آغاز می‌شود و تا پایان روز ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۹ ادامه دارد .

    ‌پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از روز دوشنبه ۱۴ بهمن از ساعت ۷ صبح به صورت اینترنتی آغاز شد ،‌ روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه هم فروش بلیت به صورت حضوری‌ آغاز شد .

    برای ایام نوروز ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار صندلی در نظر گرفته‌ شد‌‌ برای این ایام تعداد قطارها ۵ هزار و ۵۰ رام است .




    مطالب مرتبط

    تبیین لزوم رعایت موازین اسلامی از سوی مأموران مؤظف قطارها و مسافران محترم ، برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای مأموران مؤظف ، تحویل البسه و کفش سازمانی به کلیه مأموران قطارها جهت آمادگی بیشتر برای ایام پیک نوروز ، طراحی و دوخت لباس جدید برای مهمانداران قطارهای پنج ستاره ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، میرحسن موسوی ، معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد : مرجع قانونی تعیین نرخ بلیط قطارهای مسافری ، راه‌آهن ...

    |

    امیدواریم با همت و تلاش کارکنان رجا ایام نوروز امسال ، از سال پیش نیز بهتر باشد و بتوانیم خودکشش‌ها را نیز به سایر قطارها اضافه کنیم .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ میرحسن موسوی ، معاون مسافری راه‌آهن در نشست خبری اظهار داشت : در قانون ماده ۱۲ اشاره شده است طبق مصوبه هیات وزیران ، ...

    |

    نظرات کاربران