در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصدی در پروژه ساخت ترمینال جدید فرودگاه آبادان

    شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور ۳۴ میلیارد تومان برای تجهیزات روشنایی و آسفالت باند فرودگاه تخصیص داده و نوسازی باند فرودگاه نیز در دست اقدام است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر فرودگاه آبادان از پیشرفت ۷۴ درصدی ساخت ترمینال جدید فرودگاه آبادان خبر داد و گفت : کار ساخت ترمینال جدید فرودگاه تا خرداد سال آینده تمام می شود و پیش‌بینی کرده‌ایم تا ۳ خرداد به بهره برداری برسد .

    پروانه سهرابی از پیشرفت ۷۴ درصدی ساخت ترمینال جدید این فرودگاه خبر داد و گفت : ساخت ترمینال جدید فرودگاه آبادان که با همکاری منطقه آزاد آبادان در حال انجام است ، تا کنون پیشرفت ۷۴ درصدی داشته است . خواست وزیر راه و شهرسازی و نیز مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی بر این است ، هر چه زودتر این ترمینال به بهره برداری برسد در نتیجه فعالیت ها را سرعت بخشیده و بنا داریم تا ۳ خرداد کار ساخت ترمینال جدید را تمام کنیم .

    او ادامه داد: همان طور که عنوان کردم قرار است این کار با همکاری مناطق آزاد شود و ۵۰ درصد کار را مناطق آزاد و ۵۰ درصد نیز توسط شرکت فرودگاه ها انجام شود . ۵۰ درصد مناطق آزاد رو به اتمام است و شرکت فرودگاه‌ها به تعهداتش پایبند بوده و کار را دنبال می‌کند .

    سهرابی با اشاره به محوطه سازی ترمینال فرودگاه آبادان گفت : بعد از ورودم به این مجموعه کار محوطه سازی فرودگاه در دستور کار قرار گرفت و بخشی زیادی از کار انجام شده است .

    کاشت ۱۵۰۰ نفر نخل در فرودگاه آبادان

    سهرابی با بیان این که فضای سبز فرودگاه آبادان ۱۷ هکتار است ، افزود : زمانی که این مجموعه را تحویل گرفتم فضای سبز فرودگاه از وضعیت مناسبی برخوردار نبود . بنابراین کار بهسازی فضای سبز را با چند اکیپ شروع کردیم و در فضایی به وسعت ۱۵ هکتار ، تعداد زیادی نهال و همچنین ۱۵۰۰ نفر نخل کاشتیم. علاوه بر این بهسازی ورودی و خروجی فرودگاه را نیز در دستور کار قرار داده ایم . کارهای مطالعاتی بهسازی سطوح پروازی فرودگاه آبادان نیز انجام و پیمانکار مشاور مشخص شده است و از اسفند ماه کار سطوح پروازی نیز آغاز می شود .

    سهرابی با بیان این که فرودگاه آبادان ۳ باند پروازی دارد ، گفت : شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور ۳۴ میلیارد تومان برای تجهیزات روشنایی و آسفالت باند فرودگاه تخصیص داده و نوسازی باند فرودگاه نیز در دست اقدام است .

    مدیر فرودگاه آبادان با اشاره به این که اکنون دو پروژه مهم در دست اقدام داریم ، گفت : اکنون ساخت ترمینال جدید و بهسازی کامل ترمینال قدیم در حال انجام است . ترمینال قدیم سزاوار مردم آبادان و خرمشهر که دین بزرگی برگردن مردم ایران دارند ، نیست . فعلا تمام تمرکز خود را بر کارهای زیر بنایی گذاشته‌ایم. طبیعی است وقتی فقط یک ترمینال با مساحت ۷ هزار و ۶۰۰ متر فعال بوده که بخشی از آن نیز در حال تعمیر است ، نمی توان انتظار داشت که پروازهای جدید تعریف کنیم .

    هزار نشست برخاست در نیمه اول سال

    وی با اشاره به این که فرودگاه آبادان ۶ ماه پر سفر و ۶ ماه کم سفر دارد ، توضیح داد : در زمستان از تعداد سفرها کاسته می‌شود و روزانه ۱۵ تا ۲۰ پرواز داریم .

    سهرابی با بیان این که بیشترین تعداد مسافر را در نیمه اول سال داریم ، عنوان کرد : از فروردین تا مرداد ماهانه بالای هزار نشست و برخاست را داریم . در سال جاری بیشترین مقصد پروازی از آبادان به مشهد بوده است . از الان درخواست سفر به کیش ، ماکو ، باکو ، تبریز و دیگر شهرهای شمالی وجود دارد که طی برگزاری جلسات متعدد با اتاق بازرگانی خرمشهر و منطقه آزاد به دنبال این هستیم تقاضای مسافران را برآورده کنیم .

    برقراری پرواز آبادان - کیش

    او اظهار کرد : شب گذشته نیز برای اولین بار پرواز کیش را برقرار کردیم و بنا داریم چند پرواز دیگر در مسیر کیش ترانزیت کنیم، زیرا عراقی ها از پرواز کیش استقبال می‌کنند .

    مدیرفرودگاه آبادان با اشاره به این که ۸۰ درصد مسافران ما در آبادان هستند ، تصریح کرد : مسافران در نیمه اول سال گردشگران عراقی هستند و تلاش خود را برای خدمات رسانی مناسب انجام می دهیم .




    مطالب مرتبط

    از این پس اجرای هر طرح عمرانی در فرودگاه به‌منظور جلوگیری از دوباره‌کاری ، اجرای طرح‌های غیر ضرور و غیر فنی توسعه و ساخت و سازها ، براساس طرح جامع جدید انجام و این طرح به‌عنوان نقشه راه توسعه فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان ملاک عمل خواهد بود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر فرودگاه آبادان از افزایش پروازهای فرودگاه آبادان به اصفهان و بالعکس توسط شرکت هواپیمایی کارون خبر داد .

    |

    نظرات کاربران