در حال بارگذاری ...

استفاده از توان مهندسان ایرانی برای ساخت ۱۵۸ فروند شناور

همه سفارش‌های ساخت شناور که قبلا به خارج داده می‌شد را اکنون در داخل کشور متمرکز کردیم و در ساخت این شناور‌ها حدود ۶۲ تا ۷۲ درصد ساخت داخل بوده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی گفت : ساخت ۱۵۸ فروند شناور در دست اقدام است از این رو در ساخت این شناور‌ها تا ۷۲ درصد از توان ساخت داخل استفاده می شود .

سیامک سید مرندی درباره ساخت ۱۵۸ فروند شناور توسط مهندسان داخلی ، افزود : در چارچوب طرح توسعه صنایع دریایی کشور ، ساخت ۱۵۸ فروند شناور را در دست اقدام داریم که استفاده از ساخت داخل و درونگرایی از ویژگی‌های متمایز در ساخت این شناور‌ها محسوب می‌شود .

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور ، ادامه داد : همه سفارش‌های ساخت شناور که قبلا به خارج داده می‌شد را اکنون در داخل کشور متمرکز کردیم و در ساخت این شناور‌ها حدود ۶۲ تا ۷۲ درصد ساخت داخل بوده است . سفارش ساخت ۶۲ فروند از این ۱۵۸ فروند شناور را از سازمان بنادر و دریانوردی کشور و ۹۰ فروند را از بخش خصوصی دریافت کردیم ، همچنین برای ساخت ۶ فروند شناور نیز از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی سفارش داریم .

وی گفت : ساخت ۵ فروند از این ۱۵۸ شناور با توجه به گشایش اسناد اعتباری و تزریق مالی ، شروع شده است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به پیشرفت خوبی در این خصوص برسیم .

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور ، افزود : توجه نداشتن به نوسازی و بهسازی شناورها ، سبب افزایش سن آن‌ها و ایجاد محدودیت تردد برای عبور آن‌ها از آب‌های بین المللی می‌شود .

سید مرندی در خصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این کار گفت : حدود ۲ میلیارد دلار زیرساخت لازم را ایجاد کردیم و اکنون قابلیت پذیرش شناور‌های پهن پیکر را داریم .




مطالب مرتبط

چالش‌ها در این چند دهه گذشته را فراموش کنیم و در سطح جدید مسائل را حل کنیم همچنین با کارگروه‌های تخصصی ، انجمن ها در ظرفیت تشکلی در کنار شما فعالان ، محوری جهت رفع مشکلات و چالش‌ها باشیم .

|

بندر شهید رجایی بزرگترین به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است .

|

"سامانه یکپارچه عملیات بندری" به عنوان یکی از طرح‌های کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی با مدیریت معاونت امور بندری و اقتصادی و نظارت دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی از آبان ماه ۱۴۰۲ در دست تحلیل ، طراحی و تولید می‌باشد .

|

فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیتی از طریق بندر چابهار تفاهم‌نامه همکاری ...

|

نظرات کاربران