در حال بارگذاری ...

شکوفایی در حوزه تولیدات داخلی صنایع ریلی طی سال آینده

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اولین شرکتی بود که برای خرید ریل با ذوب‌آهن اصفهان قرارداد منعقد کرد ، ما قراردادی فعال با ذوب‌آهن به ظرفیت ۴۰ هزار تن ریل داریم که ۳ هزار تن ‌را تحویل گرفته‌ایم و در شبکه ریلی در حال استفاده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه ‌«حمایت از تولید داخل و رونق تولید در اولویت کاری این شرکت قرار دارد» گفت : پیش‌بینی می‌شود سال آینده شاهد شکوفایی خوبی در حوزه تولیدات داخلی صنایع ریلی باشیم .

سعید رسولی با تأکید بر اینکه حمل‌ونقل ریلی ایمن‌ترین ، پاک‌ترین و بهترین شیوه حمل‌ونقل محسوب می‌شود ، اظهار داشت : حمل‌ونقل ریلی در دنیا به دلیل ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد‌ در توسعه و اثرگذاری در اقتصاد کشورها مورد توجه است .

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ‌با تأکید بر اینکه ‌حمایت از تولید داخل و رونق تولید در حمل‌ونقل ریلی را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم ، گفت : پیش‌بینی می‌شود سال آینده شاهد شکوفایی خوبی در حوزه تولیدات داخلی صنایع ریلی داشته باشیم .

وی درباره استفاده شرکت راه‌آهن از ریل تولید داخل ، برای احداث خطوط دوم ریلی‌ ، بیان کرد : راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اولین شرکتی بود که برای خرید ریل با ذوب‌آهن اصفهان قرارداد منعقد کرد ، ما قراردادی فعال با ذوب‌آهن به ظرفیت ۴۰ هزار تن ریل داریم که ۳ هزار تن ‌را تحویل گرفته‌ایم و در شبکه ریلی در حال استفاده است . همچنین برای توسعه همکاری‌ها با ذوب‌آهن در حوزه تأمین ریل و حمل‌ونقل مواد اولیه و محصولات ذوب‌آهن ، اخیراً تفاهماتی با مسؤولان ذوب‌آهن داشته‌ایم .

در قبال دریافت ریل از ذوب‌آهن وجه نقد می‌پردازیم‌

وی درباره نحوه پرداخت هزینه‌‌ ریل‌های دریافتی از ذوب‌آهن توسط راه‌آهن بیان کرد : ما با ذوب‌آهن در حوزه خرید ریل به صورت تهاتری عمل نمی‌کنیم ، بلکه‌ در قبال خریدها ، وجه پرداخت می‌کنیم و در قبال خدمات حمل‌ونقلی که به ذوب آهن می‌دهیم نیز وجه دریافت می‌کنیم . 

رسولی ادامه داد : شرکت راه‌آهن بسته همکاری با کارخانجات فولادی و معدنی تعریف کرده است و هدف اول ما حمایت از آنها بابت کاهش قیمت تمام شده آنها است ، ضمن آنکه حمل و نقل محصولات و مواد اولیه آنها را هم انجام می‌دهیم .

تفاهم با ذوب‌آهن درباره قیمت ریل

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت : آنچه که ما در شبکه ریلی پیاده می‌کنیم ، بازسازی و نوسازی‌های خطوط ریلی است ، همان‌طور که گفتیم در حال حاضر قرارداد ۴۰ هزار تنی با ذوب‌آهن اصفهان داریم ، ۳ هزار تن را تحویل گرفته‌ایم و مابقی را در بازه زمانی مشخصی تحویل می‌گیریم . ‌امروز کار تولید ریل در شرکت ذوب‌آهن رونق جدی دارد و همه چیز طبق روال مناسب در حال است ، ذوب‌آهن استانداردها و مراحل فنی را به خوبی طی کرده‌ است و طبق آنچه اعلام کرده‌اند همه نیازهای ما را پوشش می‌دهند .

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود : وقتی مدعی حمایت از تولید داخل هستیم باید همه ابعاد را با توأم و با هم ببینیم تا بدین ترتیب‌ تولیدکننده داخلی علاوه بر اینکه تولید مورد تعهد خود را انجام می‌دهد ، مطمئن باشد ‌آینده‌ای روشن و جذاب برای تولیدات بعدی خود خواهد داشت .

فروش ریل‌های کارکرده راه‌آهن از ابتدای امسال ممنوع شد

رسولی درباره تحویل ریل‌های کارکرده شرکت راه‌آهن و امکان تحویل آن به ذوب‌آهن بابت تهاتر ریل ، اظهار داشت : ریل‌هایی که در خطوط اصلی راه‌آهن فرسوده می‌شوند و برای سرعت‌ها‌ و ظرفیت‌های ترددی بالا غیرقابل استفاده می‌‌شوند ، در بازسازی‌ها و نوسازی‌ها خطوط اصلی ، با ریل نو تعویض می‌شوند ؛ ‌از ابتدای سال ۹۸ فروش این ریل‌ها در راه‌آهن ممنوع شد ، شرکت راه‌آهن از این ریل‌های کارکرده‌ در خطوط فرعی برای اتصال شبکه ریلی به کارخانجات و مراکز بار استفاده می‌کند . ‌اتصال مراکز بار و کارخانجات به راه‌آهن‌ در بند ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم مورد تأکید مقام معظم رهبری‌ است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

|

ارزش این کاربرگ‌ها مجموعا به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد .

|

درخواست پیشنهادهای ۸ نیاز اولویت‌دار فناورانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که دارای سطح فناوری بالا می‌باشد هم‌اکنون آماده شده و با همکاری و حمایت معاونت علمی ، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به فراخوان گذاشته خواهد شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ با حضور ...

|

سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

|

نظرات کاربران