در حال بارگذاری ...

برف روبی بیش از ۵۹ هزار کیلومتر از جاده های کشور طی روزهای اخیر

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در پی تغییرات جوی در روزهای اخیر که در ۲۵ استان کشور منجر به بارش باران و برف و کولاک شدید شد ، با آماده باش کامل نیروهای راهداری در ایام بارش ها ، عملیات برف روبی به طول ۵۹ هزار انجام شد و شن و نمک مصرفی ، ۱۶ هزار و ۴۸۴ تن بوده است . این در حالی است که در این مدت در خصوص ۳۰ مقطع ریزش برداری انجام شده است .

محمد رودباری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات این سازمان با اشاره به این که در این مدت به ۲۰۰۱ دستگاه خودرو کمک رسانی لازم انجام شد و ۱۱۸ مسافر در راهدارخانه ها اسکان داده شدند ، افزود : در شبانه روز گذشته ۲۰۰ محور شریانی دارای بارش بوده و شش محور مسدود شده است . این در حالی است که ۸۲ محور غیر شریانی دارای بارش بوده و ۱۳ محور مسدود شد که اقدامات به موقع راهداری ، در خصوص بازگشایی این راه ها انجام شده است و در حال حاضر به غیر از شش محور مسدود شریانی ، تردد در محورهای مواصلاتی کشور برقرار است . 

رودباری با اشاره به بازگشایی ۱۸۰۴ محور روستایی خاطرنشان کرد : در روزهای اخیر ۳۴۰۰ نفر نیروی راهداری و ۲۰۱۴ دستگاه ماشین آلات راهداری مشغول انجام عملیات راهداری زمستانی بودند که در پی این تلاش ها ، در حال حاضر تردد روان در محورهای چالوس ، هراز و فیروزکوه (رفت و برگشت) برقرار است و آزادراه و محور قدیم قزوین – رشت مسدود بوده و ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل ساسانی تا پل فردیس وجود دارد .

گفتنی است ، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از مسافران خواست در این شرایط جوی از سفر غیر ضروری بپرهیزند و در صورت ضرورت سفر ، تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ همراه داشته باشند و قبل از سفر از طریق سامانه ۱۴۱ ، از وضعیت محورهای مورد تردد خود آگاهی حاصل کنند .




مطالب مرتبط

در ۲ سال اخیر ۱۵ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات راهداری به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان افزوده شد و ۶ دستگاه جدید نیز تا پایان سال خریداری می‌شود .

|

با توجه به محدودیت های تردد ناوگان سنگین کشور در این ایام و مستثنی بودن حمل ناوگان حامل کالاهای اساسی در کشور از ابتدای اجرای طرح نوروزی از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا پایان روز هفت فروردین ماه سال جاری ، حدود ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی ازمبدا بنادر کشور از طریق جاده با بیش از ۱۹ هزار سفر ...

|

دوربین های ثابت عکسبرداری محدودیت های ارتباطی و زیرساختی سامانه های فیلمبرداری برخط را نداشته و قادر به ارسال داده ها (دیتاها) از طریق شبکه تلفن همراه است .

|

حریم قانونی راه ها جزء خط قرمز راهداری قرار دارد و هرگونه ساخت و ساز در حریم محورها بدون اخذ مجوز از اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ممنوع می باشد و در صورت مشاهده هر گونه تصرف و ساخت ساز غیرمجاز در حریم راه ها از طرق مراجع قضایی نسبت به رفع مستحدثات اقدام خواهد شد .

|

بر اساس آمار دریافتی از دوربین‌های نظارتی تصویری در سطح جاده‌های استان ، خودروهای سواری و وانت‌بار با بیش از ۴ میلیون و ۶۲۵ هزار تردد بیشترین میزان تردد را از آغاز طرح نوروزی تاکنون داشتند و سپس خودروهای سنگین با بیش از ۴۹۳ هزار تردد و اتوبوس با ۲۴ هزار و ۲۲۴ تردد در ...

|

نظرات کاربران