در حال بارگذاری ...
  • عملکرد خطوط هوایی در پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد طی دی‌ماه

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سازمان هواپیمای کشوری عملکرد خطوط هوایی کشور در پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد در دی‌ماه را منتشر کرد که بر اساس آن شرکت ایران ایر با ۹۰۷ پرواز بیشترین تعداد پروازها را به خود اختصاص داده است . شرکت هواپیمایی زاگرس نیز با ۵۷ درصد تاخیر بیشترین میزان تاخیرها را داشته است .

    بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری در دی‌ ماه سال جاری از مجموع ۱۶ ایرلاین داخلی ۵ هزار و ۲۲۰ پرواز انجام گرفته که ۲ هزار و ۴۰۹ پرواز آن یعنی نیمی از پروازها تقریباً با تأخیر انجام شده است .

    بر این اساس ایران‌ایر در این ماه بیشترین تعداد پروازها را با انجام ۹۰۷ پرواز داشته که از این تعداد، ۴۹۶ پرواز با تأخیر انجام شده است .

    همچین شرکت هواپیمایی آسمان با ۶۵۸ پرواز در رتبه دوم بیشترین تعداد پروازها قرار گرفته که از این تعداد۳۱۴ پرواز به موقع و ۳۴۴ پرواز آن با تأخیر همراه بوده است . همچنین شرکت ماهان نیز با ۶۴۸ پرواز رتبه سوم بیشترین پروازها را به خود اختصاص داد که از این تعداد ۴۰۱ پرواز به موقع و ۲۴۷ پرواز تاخیر داشته است .

    بر اساس این گزارش شرکت هواپیمایی زاگرس با ۵۰۵ ، آتا ۴۲۴ ، کاسپین ۳۴۷ ، قشم ایر ۳۳۳ ، ایران ایرتور ۲۶۸ ، وارش ۲۳۷ ، کیش ایر ۲۳۱ ، تابان ۱۷۰ ، کارون ۱۴۹ ، معراج ۱۴۵ پرواز به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند . شرکت هواپیمایی پویا ایر با ۴۳ پرواز ، ساها با ۶۶ و سپهران با ۸۹ پرواز به ترتیب کمترین میزان پروازها را داشته اند .

    شرکت هواپیمایی زاگرس نیز ۵۷ درصد از پروازهای خود را با تأخیر انجام داده و بیشترین میزان تاخیر در بین شرکت های هواپیمایی را داشته است .

    گفتنی است این آمار شامل تمام عوامل منشاء تاخیر از جمله تغییرات جوی ، عملیاتی ، فنی و تسهیلاتی است .




    مطالب مرتبط

    طبق بررسی‌های صورت گرفته با توجه به مطلوب و کم بودن زمان سفر میزان استفاده اقشار متوسط و ضعیف جامعه از بخش هوایی افزایش یافته است . بخشی از کمبود بلیت هواپیما به دلیل افزایش تقاضا است و با توجه به شرایط مطلوبی که در این زمینه وجود دارد و به طور معمول گزینه متعالی برای سفر مردم ...

    |

    پل‌های تلسکوپی در ترمینال‌های ۱ و ۲ اجرا شده‌اند و روزانه بیش از ۶۵ هواپیما برای عملیات اعزام و پذیرش به آنها متصل می شوند که تقریبا ۲۰ درصد پروازهای روزانه مهرآباد است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، شمس الدین فرزادی پور ، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با موضوع اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در ...

    |

    شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) آمادگی دارد هرگونه درخواست افزایش پرواز را از سوی شرکت های هواپیمایی با هماهنگی سازمان هواپیمای کشوری بررسی و موافقت نماید .

    |

    در فرودگاه مهرآباد پیش از شروع پروازهای نوروزی ، اقدامات زیادی از جمله تشکیل کمیته تسهیلات با حضور نمایندگان کلیه شرکت‌های هواپیمایی و نهادهای ذیربطِ مستقر در فرودگاه به منظور هماهنگی بیشتر در راستای ارائه خدمات بهینه فرودگاهی انجام شد .

    |

    نظرات کاربران