در حال بارگذاری ...
  • افتتاح هفت پروژه به ارزش ۳۹ میلیارد تومان در راه‌آهن لرستان طی دهه فجر سال جاری

    در راه‌آهن منطقه لرستان و با پایان عملیات بازسازی خط آهن محور جنوب در منطقه لرستان و زاگرس به طول ۲۹۰ کیلومتر شاهد یک تلاش و افتخار بزرگ از سوی همکاران‌مان بوده‌ایم که قابل قدردانی و تشکر است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت : در دهه مبارک فجر امسال هفت پروژه به ارزش ۳۹ میلیارد تومان در اداره کل راه‌آهن لرستان افتتاح شد .

    سعید رسولی در خصوص پایان عملیات بازسازی خط آهن محور جنوب با حضور وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان لرستان اظهار داشت : پروژه‌های آماده افتتاح اداره کل راه‌آهن لرستان در دهه مبارک فجر در سال ۹۸ ، هفت پروژه به ارزش ۳۹ میلیارد تومان بوده است .

    وی ادامه داد : این پروژه‌ها شامل بازسازی خط بلاک قارون – بیشه به طول ۱۷ کیلومتر ، احداث سکوی جدید و بازسازی سکوهای یک و دو ایستگاه ، محوطه سازی خیابان دورود ، ساماندهی نما و سکوی ایستگاه‌های رودک ، دربند و مومن آباد ، تعمیرات اساسی نمازخانه‌های ایستگاه‌های راه‌آهن تنگ هفت و بیشه ، احداث دیوار ، زیباسازی محوطه و نصب پل و پله برقی زیرپل وحدت ایستگاه دورود ، احداث دیوار گارد بالاست ، حدفاصل ایستگاه‌های رودک تا ازنا و اصلاح شبکه برق ایستگاه راه‌آهن کشور بوده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت : در راه‌آهن منطقه لرستان و با پایان عملیات بازسازی خط آهن محور جنوب در منطقه لرستان و زاگرس به طول ۲۹۰ کیلومتر شاهد یک تلاش و افتخار بزرگ از سوی همکاران‌مان بوده‌ایم که قابل قدردانی و تشکر است . راه‌آهن سراسری ایران در سال ۱۳۱۷ به بهره‌برداری رسید و در سال ۱۳۳۵ روسازی خط آهن محور جنوب اصلاح شد که بعد از آن هیچگونه اتفاق و عملیاتی روی این محور انجام نگرفت .

    وی تصریح کرد : با برنامه‌ریزی انجام شده در این دولت از سال ۱۳۹۲ تا امسال که عملیات بازسازی خط آهن محور جنوب به پایان رسید ، کل خط برداشته شده و زیرسازی و روسازی راه‌آهن این منطقه احداث شد . این مساله در حالی رخ داد که این راه‌آهن یک خط راه‌آهن گرم بود و کار با مسدودی‌های کوتاه و در شرایط بسیار دشوار و سخت انجام گرفت .

    مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که این خط آهن و منطقه‌ای که در آن قرار دارد دانشگاه راه‌آهن به حساب آمده و به خاطر ابنیه موجود در آن شرایط خاصی دارد ، اظهار داشت :‌ با انجام ۲۹۰ کیلومتر بازسازی اساسی و نوسازی در این محور شاهد افزایش سرعت و ارتقاء ایمنی در آن هستیم . ظرفیت این محور ۵.۷ میلیون تن است که در حال حاضر ۵.۲ میلیون تن از آن عبور می‌کند اما تقاضای موجود در آن ۷.۹ میلیون تن بوده که قابل افزایش است .

    وی ادامه داد : همان‌طور که مقام عالی وزارت تاکید دارند واریانت دورود – خرم‌آباد و اندیمشک می‌تواند به رفع گلوگاه ظرفیتی این محور که یک منطقه استراتژیک است ، کمک کند . در ارتباط با پایانه‌های لجستیکی و پارک لجستیک در اندیمشک و این منطقه ، آمادگی لازم جهت افزایش ظرفیت وجود دارد که در صورت نیاز و اعلام از سوی وزیر راه و شهرسازی انجام می‌گیرد .




    مطالب مرتبط

    رایزنی با مجلس برای دائمی کردن مالیات صفر درصدی در حمل‌ونقل ریلی

    رایزنی با مجلس برای دائمی کردن مالیات صفر درصدی در حمل‌ونقل ریلی

    آنچه امروز خواسته شرکت‌ راه‌آهن و شرکت حمل‌ونقل ریلی کشور است ، همان تاکید مقام معظم رهبری در بند ۲۴ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه مبنی بر اولویتِ ‌بخشِ ریلی در توسعه‌ حمل‌ونقل و ایجاد مزیت رقابتی برای آن است .

    |

    شکوفایی در حوزه تولیدات داخلی صنایع ریلی طی سال آینده

    شکوفایی در حوزه تولیدات داخلی صنایع ریلی طی سال آینده

    راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اولین شرکتی بود که برای خرید ریل با ذوب‌آهن اصفهان قرارداد منعقد کرد ، ما قراردادی فعال با ذوب‌آهن به ظرفیت ۴۰ هزار تن ریل داریم که ۳ هزار تن ‌را تحویل گرفته‌ایم و در شبکه ریلی در حال استفاده است .

    |

    آخرین وضعیت توسعه خطوط و قطارهای حومه‌ای در محور تهران - ورامین - گرمسار

    آخرین وضعیت توسعه خطوط و قطارهای حومه‌ای در محور تهران - ورامین - گرمسار

    تعداد رام قطار روزانه در سال ۹۲ در این محور ۴ سیر روزانه بوده است که در مجموع تعداد ۱۴۰ هزار مسافر سالانه را جابه‌جا می‌کرد ولی با رشد تعداد سیرها در سال ۹۷ به ۲۰ سیر روزانه ، تعداد مسافر با رشد چشم‌گیر۱۰ برابری به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است و تجربه‌ای موفق از انتقال ...

    |

    نظرات کاربران