در حال بارگذاری ...

آخرین وضعیت راه‌ها و جاده‌های سراسر کشور با توجه به تغییرات جوی و شرایط آب و هوایی

از مردم درخواست می‌شود برای سفر و عبور از جاده‌های کوهستانی حتما زنجیر چرخ ، سوخت کافی و البسه گرم با خود به همراه داشته باشند و قبل از سفر با استفاده از سامانه جامع ۱۴۱ از وضعیت لحظه به لحظه جاده‌ها برای سفر خود مطلع شوند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «روز گذشته ارتفاع برف در برخی نقاط آزادراه و جاده قدیم قزوین - رشت به ۱ متر و ۲۰ سانتیمتر رسید» گفت : هم‌اکنون تلاش راهداران برای تخلیه این محورها از خودروهای گرفتار ادامه دارد .

محمد رودباری با اشاره به آخرین وضعیت راه‌ها و جاده‌های سراسر کشور با توجه به تغییرات جوی و شرایط آب و هوایی اظهار داشت : در روز گذشته سامانه بارشی از سمت استان‌های گیلان و مازندران به سمت استان‌های گلستان ، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری حرکت کرده است و در حال حاضر شاهد بارش برف در استان خراسان شمالی و بارش باران در برخی از محورهای استان سیستان و بلوچستان هستیم .

وی افزود : در محورهای کوهستانی استان‌های شمال غرب و شمال کشور همچون استان‌های اردبیل ، آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، گیلان ، زنجان ، قزوین شاهد کولاک زمینی هستیم .

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت : در حال حاضر محورهای شریانی آزادراه قزوین - رشت ، جاده قدیم قزوین - رشت ، سراوان - فومن و رودبار - زهکلوت - ایرانشهر ، همچنین محورهای غیر شریانی جاسک - بشاگرد و رودبار - کهنوج به خاطر طغیان رودخانه ،‌ محورهای دندی - تکاب ، ایرانخواه - تکاب ،‌ اندیکا - شهرکرد و چلگرد به مسجدسلیمان به دلیل عدم دید و کولاک مسدود است .

رودباری با اشاره به اقدامات و عملیات راهداری زمستانی انجام گرفته طی ۲۴ ساعت گذشته بیان داشت : طی شبانه روز گذشته در استان‌های مذکور بالغ بر ۴۷۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری و ۵۸۰۰ نیروی انسانی با آماده بارش در راهدارخانه‌ها اقدام به عملیات راهداری زمستانی کردند .

وی یادآور شد : بر اثر بارش شدید برف و کولاک روز گذشته در آزادراه و جاده قدیم قزوین - رشت ارتفاع برف در برخی نقاط به حدود ۱ متر و ۲۰ سانتیمتر ‌رسید که موجب توقف و گرفتار شدن خودروهای فاقد زنجیر چرخ شد . به همین منظور از استان‌های همجوار مانند قزوین - زنجان و تهران و البرز ،‌ مرکزی ، قم و همدان ماشین‌آلات و امکانات کمکی اعزام شدند و در حال حاضر خودروهای گرفتار در برف در حال تخلیه شدن از سطح محورهای مذکور هستند .

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد : از مردم درخواست می‌شود برای سفر و عبور از جاده‌های کوهستانی حتما زنجیر چرخ ، سوخت کافی و البسه گرم با خود به همراه داشته باشند و قبل از سفر با استفاده از سامانه جامع ۱۴۱ از وضعیت لحظه به لحظه جاده‌ها برای سفر خود مطلع شوند .




مطالب مرتبط

این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد .

|

سال گذشته برای رفع نقاط پرحادثه ، بهسازی ، روشنایی ، نصب نیوجرسی ، خط کشی و روکش آسفالت در مسیرهای منتهی به مرزهای اربعین حسینی ، ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شد که امسال نیز همین اقدام در دست انجام است .

|

ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

|

محورهای کهک ، فردو ، دستجرد ، تاج خاتون ، قاهان و ... از جمله محورهای روستایی هستند که در دستور کار این اداره کل جهت پیگیری ارتقای آنها به راه فرعی غیر شریانی قرار دارند .

|

۵۴۰‌ نفر از نیروهای راهداری در قالب ۵۰ اکیپ ثابت و سیار با حدود ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند و تمام تلاش این مجموعه در قدم اول بازگشایی جاده‌های اصلی شریانی است که خوشبختانه مسیر شریانی نیکشهر و چابهار به جاسک بازگشایی شد و ...

|

نظرات کاربران