در حال بارگذاری ...
  • تسریع در روند ساخت پروژه راه‌آهن درود - خرم‌آباد - اندیمشک

    این پروژه ریلی یکی از پروژه‌های بسیار سخت و پیچیده به لحاظ فیزیکی است به طوری که از ۱۱۴ کیلومتر مسیر راه آهن درود - خرم‌اباد بالغ بر ۱۸ دستگاه تونل به طول ۳۱ کیلومتر و ۲۰ دستگاه پل خاص به طول ۳ کیلومتر است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ‌، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از برگزاری جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان به ریاست وزیر راه و شهرسازی و اتخاذ تصمیماتی برای تسریع روند ساخت راه‌آهن درود - خرم‌آباد - اندیمشک خبر داد .

    عباس خطیبی به اشاره به برگزاری جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان با حضور وزیر راه و شهرسازی و بررسی ساخت و توسعه پروژه راه‌آهن درود - خرم‌آباد گفت : در این جلسه تصمیماتی برای تسریع روند ساخت پروژه احداث راه‌آهن درود - خرم‌آباد - اندیمشک به طول ۳۶۷ کیلومتر اتخاذ شد . عملیات اجرایی قطعه درود - خرم‌آباد به طول ۱۱۴ کیلومتر از اواخر سال ۹۲ و اوایل سال ۹۳ شروع شد و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت : این پروژه ریلی یکی از پروژه‌های بسیار سخت و پیچیده به لحاظ فیزیکی است به طوری که از ۱۱۴ کیلومتر مسیر راه آهن درود - خرم‌اباد بالغ بر ۱۸ دستگاه تونل به طول ۳۱ کیلومتر و ۲۰ دستگاه پل خاص به طول ۳ کیلومتر است . مسائل ژئوتکنیکی و زمین شناسی با توجه به اینکه باید این پروژه در منطقه زاگرس اجرا می‌شود از مشخصات فنی پیچیده‌ای برخوردار است .

    وی با بیان اینکه «طویل‌ترین تونل‌های ریلی کشور در این مسیر در دست ساخت است» افزود : برای اولین بار در حوزه زیرساخت ریلی با احداث چنین احجامی مانند تونل‌هایی به طول ۴۵۰۰ متر و ۳۷۰۰ متر روبرو می‌شویم که قابل مقایسه با تونل‌های در دست بهره‌برداری نیست . ضمن اینکه اینگونه پل‌ها و تونل‌ها مسائل خاص خود در زمینه‌های‌ ایمنی و بهره‌برداری را دارند .

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اشاره به وضعیت بودجه و اعتبارات این پروژه ریلی گفت : قرارداد اولیه حدود ۴۷۰ میلیارد تومان با فهرست‌بهای سال ۹۲ بوده است و منابعی که برای آن تامین شده بود از محل سهام فولاد خوزستان بوده است که از ۳۸۰ میلیارد تومان سهام  تخصیص یافته ، ۳۰۰ میلیارد تومان جذب شده است .

    خطیبی یاد آور شد : ۳۰۰ میلیارد تومان آن زمان به نرخ امروز معادل ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد. اما برای تداوم پروژه پیشنهاد استفاده از بودجه عمومی و تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داده شده است.

    وی خاطرنشان کرد : برای تکمیل این پروژه حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است بنابر این زمان تکمیل پروژه ارتباط مستقیم با تامین منابع مالی و اعتبارت دارد . در بودجه سال ۹۸ اعتباری معادل ۲۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که برای سال ۹۹ با ۶۰ درصد افزایش به ۴۵ میلیارد تومان افزایش یافته است تا پروژه با شرایط مناسب تری توسعه یابد .




    مطالب مرتبط

    پیام تبریک مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه به مناسبت روز مهندس

    پیام تبریک مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه به مناسبت روز مهندس

    ضمن تبریک روز ملی مهندسی به کلیه مهندسان و همکاران سخت کوش و پرتلاش خود در بخش‌های مختلف شرکت و مجموعه‌های همکار در حوزه مهندسین مشاور و شرکت‌های پیمانکار و تشکر از زحمات شبانه‌روزی همه عزیزان ، توفیق خدمت بیش از پیش به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای جامعه مهندسی ...

    |

    اتصال راه آهن اردبیل به شبکه ریلی در آینده ای نزدیک

    اتصال راه آهن اردبیل به شبکه ریلی در آینده ای نزدیک

    بیشترین تمرکز ما بر اتمام پروژه‌های تمام ریلی بوده و برنامه ریزی بسیار خوبی در این بخش صورت گرفته است . با همکاری وزارت راه و شهرسازی و حمایت سازمان برنامه و بودجه توانستیم ۵ پروژه ریلی کشور را به ثمر برسانیم به طوری که در سال ۹۶ پروژه تهران همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر و پروژه ...

    |

    نرخ عوارض منطقه یک آزادراه تهران - شمال توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام می شود

    نرخ عوارض منطقه یک آزادراه تهران - شمال توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام می شود

    مبلغ عوارضی برای منطقه یک حدود ۴۰ هزار تومان در نظر گرفته شد ، اما وزارت راه و شهرسازی در راستای تسهیل شرایط تردد از این آزادراه روش‌های مختلف برای کاهش هزینه عوارضی را به کار گرفته است و پس از دستیابی به نتایج مورد نظر رقم نهایی از سوی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت ...

    |

    بهره برداری رسمی از منطقه یک آزادراه تهران - شمال در روز ۶ اسفند

    بهره برداری رسمی از منطقه یک آزادراه تهران - شمال در روز ۶ اسفند

    برای ساخت منطقه یک آزادراه تهران - شمال به طول ۳۲ کیلومتر که موجب کاهش ۱.۵ ساعته تهران - چالوس می‌شود ، ‌حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است اما ارزش روز پروژه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود .

    |

    نظرات کاربران