در حال بارگذاری ...
  • ساماندهی و استاندارسازی شناورهای گردشگری دریایی بندر خرمشهر برای نوروز ۹۹

    گردشگری دریایی یک صنعت درآمدزا و اشتغالزا ست و بندر خرمشهر با زیرساختهای مناسب و برخورداری از مواهب خدادای  این پتانسیل را دارد که در طول سال به گردشگران دریایی خدمات ارایه کند . 

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون دریایی بندر خرمشهر گفت : شناورهای گردشگری دریایی بندر خرمشهر در نوروز ۹۹ ساماندهی و استاندارسازی می شوند .

    مهدی فراهانی در نشست هم اندیشی با محوریت گردشگری نوروز ۹۹ که با حضور ارگان های ذیربط در امر گردشگری دریایی برگزار شد اظهار داشت : در راستای اجرای هر چه بهتر طرح گردشگری نوروز و به منظور تامین ایمنی شناورهای تفریحی سنتی تغییر کاربری موقت شناورهای سنتی به تفریحی باید در چار چوب دستورالعمل ابلاغی و استاندارد از سوی سازمان بنادر و دریانوردی باشد .

    وی در خصوص مراحل تغییر کاربری شناورهای صیادی به گردشگری اظهار داشت : ابتدا مالکان شناورها باید درخواست کتبی تغییر کاربری را به اداره میراث فرهنگی ارایه دهند و در صورت تایید به اداره مرکزی بازرسی ثبت شناورهای استان خوزستان معرفی و سپس با تایید این اداره به موسسات رده بندی دریایی ارجاع و گواهینامه صادر می شود .

    معاون دریایی بندر خرمشهر تصریح کرد : گردشگری دریایی یک صنعت درآمدزا و اشتغالزا ست و بندر خرمشهر با زیرساختهای مناسب و برخورداری از مواهب خدادای  این پتانسیل را دارد که در طول سال به گردشگران دریایی خدمات ارایه کند . استفاده از ظرفیت گردشگری بومی کمک به  توانمندسازی حوزه‌های مختلف می کند و از اوایل سال ۹۹ از لحاظ ایمنی این ظرفیت بررسی می شود و در دستور کار است .

    وی از ساخت یک شناور تفریحی در کشتی سازی اروندان خبر داد و گفت : تقریبا میز کار شناور آماده شده است و در آینده نزدیک شاهد استفاده از آن خواهیم بود که این امر  کمک بزرگی به گردشگری دریایی می کند .




    مطالب مرتبط

    در طرح گردشگری دریایی بنادر این استان ۹ موتورلنج سنتی در بنادر بوشهر ، بوالخیر ، عامری و رستمی و ۶ شناور فلزی در بنادر بوشهر و گناوه فعالیت داشتند .

    |

    افزایش مهارت قایقران‌ها در سطح نجات غریق در صورت توفیق در عقد تفاهم نامه با فدراسیون نجات غریق و غواصی و تسهیل و سرعت بخشیدن به رسیدگی در مورد تقاضاهای مطروحه در کمیته وجوه اداره شده در بخش مسافری از جمله برنامه‌های تعریف شده است .

    |

    امسال به منظور تامین ایمنی سفرهای دریایی نوروزی در رودخانه کارون خرمشهر ، ۵۰ بازرس از بندر خرمشهر در تمامی اسکله‌های گردشگری دریایی مستقر شدند و در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دادند .

    |

    از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری ، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد مسافری و گردشگری دریایی در بنادر شمالی و جنوبی کشور انجام و ۶۸۹ هزار خودرو بین بنادر به ویژه در غرب استان هرمزگان از جمله بنادر چارک ، پل و آفتاب با جزایر قشم و کیش جابجا شد .

    |

    برای ارتقا ایمنی گردشگری دریایی ، در مبادی ورودی مجتمع بندری امام خمینی (ره) نیز ، با برپایی ستاد استقبال از میهمانان نوروزی ، ارائه بسته‌های فرهنگی نوروزی ، بیش از ۲۸ هزار نفر طی مدت یاد شده از جاذبه‌ها و تأسیسات بندری این بندر بزرگ تجاری کشور بازدید کردند .

    |

    نظرات کاربران