در حال بارگذاری ...
  • نقش محور لار – جهرم در اتصال شمال کشور به بنادر جنوبی

    این محور از آن جهت مهم است که شمال و مرکز کشور را به جنوب آن متصل کرده و استان فارس به بنادر جنوبی از جمله بندرعباس و شهید رجایی وصل می شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، استاندار فارس در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به این استان کلنگ زنی محور ۳۱ کیلومتری دو بانده لار - جهرم را برای اتصال شمال کشور به بنادر جنوبی پراهمیت دانست .

    عنایت الله رحیمی در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به این استان و در مراسم کلنگ زنی پروژه ۳۱ کیلومتری باند دوم مسیر لار به جهرم با تبریک ایام الله دهه فجر درخصوص این طرح اظهار داشت : در جریان سفر امروز وزیر راه و شهرسازی به استان فارس شاهد بازدید و کلنگ زنی چند پروژه بودیم . ترمینال فرودگاه لارستان یکی از این پروژه ها بود که باند این فرودگاه افتتاح شد . همچنین کلنگ زنی ۱۸۰۰ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی و کلنگ زنی طرح ابرار و افتتاح ۵۴ کیلومتر راه روستایی در لارستان را شاهد بودیم که موجب دسترسی سهل و آسان تر روستائیان به مراکز پرجمعیت شهری و درمانی خواهد شد .

    وی ادامه داد : این قطعه از بزرگراه لار – جهرم که کلنگ احداث آن توسط وزیر راه و شهرسازی به زمین زده شد ۳۱ کیلومتر است که اهمیت بسیار زیادی دارد . این محور از آن جهت مهم است که شمال و مرکز کشور را به جنوب آن متصل کرده و استان فارس به بنادر جنوبی از جمله بندرعباس و شهید رجایی وصل می شود .

    رحیمی تصریح کرد : ترافیک روی این محور به خواست مردم بوده که ایمن سازی و تسهیل روی آن انجام گیرد . خوشبختانه با تلاش های وزارت راه و شهرسازی در این ایام اقدامات مناسبی از جمله برطرف کردن نقاط حادثه خیز و شیروانی کردن جاده ها و نصب روشنایی در مناطقی بوده که نیاز احساس می شده است . امیدواریم با اجرای این قطعه و به بهره برداری رساندن آن رفت و آمد در آن ایمن تر شود .

    وی در پایان گفت : همان طور که وزیر راه و شهرسازی تاکید داشت ، ایمنی در سفر بیشتر به اصلاح فرهنگ رانندگی و ترافیک بر می گردد که با در دستور کار قرار دادن این موضوع و آموزش آن از طریق صداوسیما مخاطبین متوجه این موضوع می شوند که هر جاده ای یک سرعت مطمئن دارد . امیدواریم با مجموعه این اقدامات شاهد سفرهای ایمن و بدون حادثه هموطنان کشورمان باشیم و با بهره برداری از کل این محور شاهد استفاده مردم کل استان باشیم .




    مطالب مرتبط

    با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

    |

    مجموع اعتبارات ملی و استانی برای ساخت این جاده برابر با ۲۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۱۵ درصد تخصیص منابع مالی را همراه داشته است .

    |

    مشکلات به وجود آمده به واسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شده است .

    |

    طول این محور مجموعاً ۱۲ کیلومتر بوده که کار نقشه‌برداری و طراحی آن اتمام و ترانشه‌برداری مسیر روستای فوق نیز به‌صورت موازی با تعریض ابنیه آن ادامه خواهد یافت .

    |

    در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

    |

    نظرات کاربران