در حال بارگذاری ...

نقش محور لار – جهرم در اتصال شمال کشور به بنادر جنوبی

این محور از آن جهت مهم است که شمال و مرکز کشور را به جنوب آن متصل کرده و استان فارس به بنادر جنوبی از جمله بندرعباس و شهید رجایی وصل می شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، استاندار فارس در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به این استان کلنگ زنی محور ۳۱ کیلومتری دو بانده لار - جهرم را برای اتصال شمال کشور به بنادر جنوبی پراهمیت دانست .

عنایت الله رحیمی در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به این استان و در مراسم کلنگ زنی پروژه ۳۱ کیلومتری باند دوم مسیر لار به جهرم با تبریک ایام الله دهه فجر درخصوص این طرح اظهار داشت : در جریان سفر امروز وزیر راه و شهرسازی به استان فارس شاهد بازدید و کلنگ زنی چند پروژه بودیم . ترمینال فرودگاه لارستان یکی از این پروژه ها بود که باند این فرودگاه افتتاح شد . همچنین کلنگ زنی ۱۸۰۰ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی و کلنگ زنی طرح ابرار و افتتاح ۵۴ کیلومتر راه روستایی در لارستان را شاهد بودیم که موجب دسترسی سهل و آسان تر روستائیان به مراکز پرجمعیت شهری و درمانی خواهد شد .

وی ادامه داد : این قطعه از بزرگراه لار – جهرم که کلنگ احداث آن توسط وزیر راه و شهرسازی به زمین زده شد ۳۱ کیلومتر است که اهمیت بسیار زیادی دارد . این محور از آن جهت مهم است که شمال و مرکز کشور را به جنوب آن متصل کرده و استان فارس به بنادر جنوبی از جمله بندرعباس و شهید رجایی وصل می شود .

رحیمی تصریح کرد : ترافیک روی این محور به خواست مردم بوده که ایمن سازی و تسهیل روی آن انجام گیرد . خوشبختانه با تلاش های وزارت راه و شهرسازی در این ایام اقدامات مناسبی از جمله برطرف کردن نقاط حادثه خیز و شیروانی کردن جاده ها و نصب روشنایی در مناطقی بوده که نیاز احساس می شده است . امیدواریم با اجرای این قطعه و به بهره برداری رساندن آن رفت و آمد در آن ایمن تر شود .

وی در پایان گفت : همان طور که وزیر راه و شهرسازی تاکید داشت ، ایمنی در سفر بیشتر به اصلاح فرهنگ رانندگی و ترافیک بر می گردد که با در دستور کار قرار دادن این موضوع و آموزش آن از طریق صداوسیما مخاطبین متوجه این موضوع می شوند که هر جاده ای یک سرعت مطمئن دارد . امیدواریم با مجموعه این اقدامات شاهد سفرهای ایمن و بدون حادثه هموطنان کشورمان باشیم و با بهره برداری از کل این محور شاهد استفاده مردم کل استان باشیم .




مطالب مرتبط

در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

|

کوه بری ، ترانشه‌زنی و تامین عرض مورد نیاز به طول بیش از ۶ کیلومتر و حجم تقریبی ۷۰ هزار مترمکعب از این محور توسط شرکت سیمین معدن چرلانقوش در حال انجام است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی از رشد ۵۵ درصدی ترانزیت و به نتیجه رسیدن اقدامات دولت سیزدهم در این زمینه خبر داد .

|

بیشترین حجم عملیات انجام گرفته در پروژه های دهه فجر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مربوط به بهسازی و روکش آسفالت ، درزگیری ، لکه گیری راه های اصلی و شریانی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان است .

|

هم‌ اکنون تعداد سه پروژه با مجموع اعتبار هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال شامل بهسازی محور روستایی بافق - قطرم با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد ، بهسازی محور کوشک - شیطور و احداث پل محور روستایی دارستان ، در دست اجرا است .

|

نظرات کاربران