در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات اجرایی باند دوم مسیر لار - جهرم به طول ۳۱ کیلومتر

این پروژه برای وزارت راه و شهرسازی اولویت دارد و کلنگ زنی امروز آن به واسطه این بود که جزو طرح های اولویت دار به حساب می آید .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان فارس کلنگ باند دوم مسیر لار به جهرم به طول ۳۱ کیلومتر به زمین زده شد .

محمد اسلامی در جریان سفر امروز خود به استان فارس با حضور استاندار این استان کلنگ ۳۱ کیلومتر از باند دوم مسیر لار به جهرم را به زمین زد .

وزیر راه و شهرسازی در خصوص این مراسم با اشاره به این پروژه به عنوان یکی از مطالبات مردم لار و جهرم و برنامه های پیش رو برای به سرانجام رسیدن این طرح بزرگ اظهار داشت : موضوع حائز اهمیت درخصوص این پروژه این است که به طور طبیعی مسیر را کوتاه کرده و ظرفیت های تولید منطقه ایجاب می کرد که بار ترافیکی زیادی در این مسیر ایجاد شود . طول این مسیر ۳۸۰ کیلومتر است که همکاران ما در آن مشغول به کار هستند و با تعیین پیمانکار روی دو قطعه ۲۴ کیلومتری و ۶۵ کیلومتری کل مسیر دارای پیمانکار خواهد شد و عملیات اجرایی در آن انجام می شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد : امیدوار هستیم این پروژه با تامین به موقع منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه و پیگیری های استانداری طبق زمان بندی تعیین شده به پایان برسد و مردم بتوانند از آن بهره ببرند .

وی ادامه داد : اقدامی که برای انجام این پروژه می توانستیم، انجام دهیم این بود که در گام اول در لایحه بودجه ۹۹ منابع مناسبی را پیش بینی کنیم . گام دوم هم این بود که به موازات از سازمان راهداری خواسته شد تا نقاطی که آسیب پذیر و حادثه خیز هستند را با اقدامات مهندسی مناسب اصلاح کند تا مردم با ایمنی بیشتری از این مناطق عبور کنند . در سومین مرحله کار ، نصب دوربین های نظارتی بود که سیستم نظارتی پلیس اعمال شود تا شاهد کاهش تصادفات باشیم . هر چند که در این اتفاق اصل خود مردم هستند تا با ملاحظه بابت عبور از این کریدور شاهد حادثه ای نباشیم .

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت : این پروژه برای وزارت راه و شهرسازی اولویت دارد و کلنگ زنی امروز آن به واسطه این بود که جزو طرح های اولویت دار به حساب می آید .




مطالب مرتبط

این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد .

|

توافقات انجام شده در نشست‌های کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان طی یک سال گذشته ، منجر به افزایش دادوستد دو کشور شده ؛ به گونه‌ای که کشور پاکستان با سهم ۴.۲ درصدی از کل صادرات کشور ، جایگاه ششم مقاصد صادراتی ایران را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در ...

|

تسهیل تردد جاده‌ای و توسعه زیرساخت‌ها در دو طرف مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد که هم توسعه پارکینگ‌ها و هم مناسب‌سازی معابر تردد باید مورد توجه قرار گیرد . مشکلات برخی رانندگان ایرانی در خصوص لزوم اخذ ویزا و اجازه ورود تنها تا ۵۰ کیلومتر به کشور پاکستان از جمله دغدغه‌هایی بود ...

|

توسعه پایانه‌های مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار ، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد . برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام آباد و افزایش پروازها میان تهران - لاهور یا مشهد - لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود .

|

پیگیری توسعه ناوگان ، کنترل سرعت و رفتارهای شبکه حمل‌ونقل عمومی کشور با استفاده از سامانه‌های هوشمند مثل سامانه سپهتن که باید در آینده توسعه بیشتری یابد ، به صورت توامان می‌تواند به سفر ایمن در جاده‌ها منجر شود .

|

نظرات کاربران