در حال بارگذاری ...

تخلیه کشتی غلات در بندر چابهار با بهره گیری از انرژی برق

با اتصال مکنده ها به انرژی برق علاوه بر صرفه جویی در مصرف مستقیم سوخت های فسیلی ، از آلودگی زیست محیطی نیز جلوگیری می شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت : برای اولین بار تخلیه کشتی غلات در بندر چابهار با بهره گیری از انرژی برق انجام شد .

بهروز آقایی درباره تخلیه کشتی با استفاده از انرژی برق در بندر چابهار ، اظهار کرد : با راه اندازی پست ۲۰ کیلو ولت برق طرح توسعه بندر شهید بهشتی ، زیرساخت های استفاده از انرژی برق برای تخلیه کشتی های غلات فراهم شد .

به گفته وی ، با تحقق این مهم برای اولین بار تخلیه کشتی حامل گندم وارداتی در بندر چابهار با استفاده از انرژی برق و بهره مندی از مکنده های پیشرفته این بندر صورت پذیرفت .

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان این تا چندی پیش عملیات تخلیه و بارگیری توسط مکنده های غلات به وسیله موتور دیزل و با مصرف سوخت انجام می شد ، ادامه داد : با اتصال مکنده ها به انرژی برق علاوه بر صرفه جویی در مصرف مستقیم سوخت های فسیلی ، از آلودگی زیست محیطی نیز جلوگیری می شود .

آقایی ، جلوگیری از استهلاک دیزل ژنراتورهای مکنده های غلات و کاهش هزینه های نگهداری تجهیزات بندری و همچنین اتصال تجهیزات استراتژیک به انرژی برق را از دیگر مزایا و اهداف این پروژه اعلام کرد .




مطالب مرتبط

شرکت هندی فقط در بخشی از فعالیت‌های تخلیه و بارگیری و انبارش کالا با بندر چابهار همکاری خواهد داشت و مدیریت اسکله‌ها و ورود و خروج کشتی‌ها همه با سازمان بنادر و اداره‌ ‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خواهد بود . هندی‌های با وارد کردن تجهیزات ، از ظرفیت‌های ایجاد ...

|

در سواحل مکران ۶۱ سازه دریایی ، شامل ۵ سازه بنادر تجاری ، ۳۱ بندر صیادی ، ۷ بندر صنعتی ، ۸ بندر نظامی ، ۷ سازه تأسیساتی ، ۲ مجموعه گردشگری و ۱ مجموعه نفتی وجود دارد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت : در سال گذشته ، حدود یک میلیون تن کالای معدنی و ساختمانی از مبدأ بندر چابهار ...

|

فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه شرق سواحل مکران ، بندر چابهار ، بندر کنارک و بندر زرآباد صورت خواهد گرفت و در این چهار منطقه ، ظرفیت گردشگری دریایی بالایی برای مردم وجود دارد .

|

تخلیه و بارگیری محموله های حجیم و سنگین که از طریق دریا جابجا می شوند محدودیتی جهت تخلیه در بندر چابهار ندارند .

|

نظرات کاربران