در حال بارگذاری ...

بهره برداری از پروژه بهسازی سیستم روشنایی باند فرودگاه ارومیه در دهه فجر امسال

اکنون پروژه سیستم روشنایی باند فرودگاه ارومیه به پایان رسیده و با وارسی پروازی مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است . 

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پروژه بهسازی سیستم روشنایی باند فرودگاه ارومیه از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد .

محمدعلی قراملکی ، مدیرکل فرودگاه های استان با اعلام این خبر با اشاره به اینکه برای بالا بردن کیفیت زیرساخت ها و همچنین تامین تجهیزات به روز جهت ایمنی بیشتر پروازها ، بهسازی و تجهیز سیستم روشنایی باند فرودگاه ارومیه انجام شده است ، گفت : بهسازی سیستم روشنایی باند فرودگاه ارومیه به طول ۳۲۵۰ متر شامل کابل کشی ، احداث پست برق جدید و تعویض چراغ ها و زیر ساخت های الکتریکال و مکانیکال بوده است .  

قراملکی افزود : احداث پست برق  ccr roomبه مساحت ۱۰۰ مترمربع ، تجهیز پست برق به دستگاه ها و تجهیزات جدید به تعداد ۱۲ دستگاه CCR ، برق رسانی به پروژه برای به روزرسانی سیستم از طریق خط ۳.۳ کیلوولت با دو دستگاه ترانسفورماتور و بریکر و ۲۲۰۰ متر کابل کشی ، کابل گذاری شبکه فشار متوسط به طول ۶۵ هزار متر ، تهیه و نصب چراغ های جدید runway به تعداد ۱۴۲ عدد چراغ کفی ( inset) کم مصرف ، نصب هندهول و دیگچه چدنی ، نصب شالوبیس چراغ ها ، اتصالات اولیه و ثانویه و کابل کشی تغذیه چراغ ها از جمله اقدامات انجام شده در این پروژه است .

وی گفت : اکنون پروژه سیستم روشنایی باند فرودگاه ارومیه به پایان رسیده و با وارسی پروازی مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است . 




مطالب مرتبط

در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

|

زیرساخت فرودگاه‌های کشور به اندازه‌ای است که اگر تعداد پروازها به ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش یابد ، مشکلی بابت ارائه خدمات فرودگاهی به پروازها وجود ندارد ؛ مگر در شرایط خاص مانند فرودگاه سیرجان که به دلیل انجام عملیات بهسازی روکش باند ، پروازهای آن بسته شده است.

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

|

مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

|

لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

|

نظرات کاربران