در حال بارگذاری ...

خروج هواپیمای پرواز تهران - کرمانشاه از سطوح پروازی فرودگاه کرمانشاه

در حال حاضر فرودگاه کرمانشاه در حال باز کردن باند و رفع موانع برای برقراری مجدد پروازها است . سازمان هواپیمایی کشوری نیز در حال اعزام تیم بررسی حادثه به فرودگاه کرمانشاه است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، صبح امروز هواپیمای پرواز تهران - کرمانشاه پس از فرود و هنگام خروج از باند از سطوح پروازی فرودگاه خارج شد .

حسن رضایی فر ، مدیر کل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تایید خبر خروج هواپیمای پرواز تهران - کرمانشاه با شماره IR۲۸۳ از سطوح پروازی در این باره توضیح داد : حدود ساعت ۶صبح امروز هواپیمای ایرباس ۳۱۹ ایران ایر با شماره ثبت (رجیستر) EP-IEQ که حامل ۱۰۲ سرنشین بود ، پس از فرود و هنگام خروج از باند ، اندکی از سطوح پروازی فرودگاه خارج شد . هواپیما پس از فرود در فرودگاه کرمانشاه و هنگام وارد شدن به تاکسی وی از سطوح پروازی خارج شد . تاکنون موردی از آسیب به هواپیما در این حادثه گزارش نشده است .

به گفته رضایی فر به مسافران این پرواز آسیبی نرسیده است .

مدیر کل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری به ضرورت توجه شرکتهای هواپیمایی به مخاطرات آب و هوایی در فرودگاههای کشور اشاره کرد .

این توصیه در پی وقوع حادثه یک فروند هواپیمای A۳۱۹ شرکت هما در فرودگاه کرمانشاه صادر شد . باتوجه به پیش بینی آب و هوای نامساعد در فضای کشور و فرودگاه ها ضروری است که شرکتهای هواپیمایی و همچنین سایر بهره برداران صنعت هوانوردی این مخاطرات را مدیریت کرده تا شاهد حوادث مشابه نباشیم . این توصیه در سالهای قبل نیز برای مواجه با فصل زمستان صادر شده بود .

گفتنی است در حال حاضر فرودگاه کرمانشاه در حال باز کردن باند و رفع موانع برای برقراری مجدد پروازها است . سازمان هواپیمایی کشوری نیز در حال اعزام تیم بررسی حادثه به فرودگاه کرمانشاه است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

مجموعا ۳۹۴۴ مجوز اعم از برنامه‌ای و فوق‌العاده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای مسیرهای داخلی صادر شده‌ است . از مجموع ۳۹۴۴ مجوز صادر شده ۳۱ درصد مربوط به مسیر مشهد مقدس بوده‌ است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از رشد ۷ درصدی سفرهای هوایی نوروز ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد . 

|

۱۵۵ فروند هواپیما برای علمیات پروازهای نوروزی فعال بودند که ظرفیت عرضه به ۴۵ هزار صندلی در روز رسید .

|

نظرات کاربران