در حال بارگذاری ...

بنادر شمالی کشور به دنبال خلق فرصت های جدید سرمایه گذاری

بعد از برجام ؛ سازمان بنادر جزو اولین مجموعه های بود که توانست نسبت به خرید تجهیزات اقدام کند، بدین جهت موافقتنامه اوراسیا هم می تواند شرایط جدید برای توسعه بنادر شمالی را رقم بزند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، کارشناس اقتصادی گفت : موافقتنامه اوراسیا ؛ یکی از موافقتنامه های است که می تواند صادرات و سرمایه گذاری در کشور را تقویت کند ، از این رو یکی از بخش های که با سرعت پیشرفت و شاهد جنب و جوش بیشتری خواهد بود ، بنادر شمالی است .

محمد حسین ساجدنیا درباره اینکه موافقتنامه اوراسیا تا چه میزان می تواند بر رونق بنادر شمالی کشور اثرگذار باشد ، اظهار داشت : موافقتنامه اوراسیا ؛ یکی از موافقتنامه های مهمی است که می تواند صادرات و سرمایه گذاری در کشور را تقویت کند ، از این رو یکی از بخش های که با سرعت پیشرفت و شاهد جنب و جوش بیشتری خواهد بود ، بنادر شمالی است .

وی ادامه داد : در شرایط تحریم و اینکه صادرات با مشکلاتی روبرو است ، موافقتنامه اوراسیا کمک بزرگی برای صادرکنندگان و توسعه تجارت خارجی است ، بدین جهت توصیه می کنم مدیران بنادر شمالی کشور فرصت های جدید سرمایه گذاری خلق کنند تا سرمایه گذاران داخلی و کشورهای عضو اوراسیا تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری در پسکرانه و حتی بنادر کشور داشته باشند .

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه موافقتنامه اوراسیا ؛ فرصت جدید برای رونق بنادر کشور است ، تصریح کرد : بعد از برجام ؛ سازمان بنادر جزو اولین مجموعه های بود که توانست نسبت به خرید تجهیزات اقدام کند، بدین جهت موافقتنامه اوراسیا هم می تواند شرایط جدید برای توسعه بنادر شمالی را رقم بزند .

وی با بیان اینکه موافقتنامه اوراسیا شامل ۸۶۲ قلم کالا است که ۵۰۲ قلم از آن ترجیحات اعطایی اوراسیا به ایران است و ۳۶۰ قلم هم ترجیحات اعطایی ایران به اتحادیه اوراسیا است ، گفت : یکی از بخش های که می تواند از موافقتنامه اوراسیا بهره ببرد ، تولیدکنندگان هستند، اگر تولیدکنندگان در پسکرانه بنادر حضور پیدا کنند ، در هزینه های آنها صرفه جویی و کشور به سمت تولید صادرات گرا هدایت می شود ، از این رو توسعه پسکرانه بنادر با حضور تولیدکنندگان و تولیدات صنعتی ضرورت دارد .

اتحادیه اقتصادی اوراسیا چند سال اخیر توسط ۵ کشور روسیه ، قزاقزستان ، قرقیزستان ، بلاروس و ارمنستان تأسیس شد ، این اتحادیه حدود ۷۵۰ میلیارد دلار در سال مبادلات تجاری دارد . با توجه به بازار حدود ۱۹۰ میلیون نفری ، عضویت ایران در این اتحادیه برای مبادلات تجاری فرصت مناسبی به شمار می‌رود . 




مطالب مرتبط

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

با تلاش شبانه روزی همکاران اداره کل و شرکت های تابعه بخش خصوصی ، تعداد ۴۸۸ فروند کشتی تجاری در سال گذشته وارد بنادر نوشهر و فریدونکنارشده که ۷۹ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه قبلی نشان می‌دهد .

|

امیدواریم شرایط جوی اجازه خدمت‌رسانی بیشتر را هموطنان عزیز بدهد . از تمامی هموطنان که خطه زیبای جنوب کشور را برای سفرهای نوروزی انتخاب کرده‌اند ، درخواست می‌کنیم حتما از مبادی و شناورهای مجاز برای سفرهای دریایی و گردشگری دریایی استفاده کنند و به توصیه و هشدارهای ایمنی صادر ...

|

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

هوشمندسازی فرآیندها و خدمات ارائه شده ، کاهش مراجعات حضوری جامعه خدمت‌گیرندگان ، تبادل الکترونیکی اسناد و اطلاعات جامعه دریایی و بندری و پاسخگویی الکترونیکی به استعلام سایر دستگاه‌های اجرایی ، بخش مهمی از اقدامات صورت گرفته است . تولید سامانه‌های مورد نیاز واحدهای کسب و ...

|

نظرات کاربران