در حال بارگذاری ...
  • برگزاری موفق آمیز تمرین کامل طرح اضطراری در فرودگاه بیرجند

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با هدف ارزیابی توان عملیاتی و تمرین وظایف ارگان های ذیربط در زمان بحران ، تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه بیرجند برگزار شد .

    هادی سلامی ، مدیرکل فرودگاه‌های استان در حاشیه این تمرین که امروز (ششم بهمن ماه) برگزار شد ، گفت : در این تمرین سانحه ای فرضی برای یک فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ با ۲۵ سرنشین رخ داد که به دلیل مشکل فنی در هیدرولیک ، هواپیما دچار مشکل شد . با ایجاد نقص در ترمزگیری ، هواپیما از باند خارج و در محدوده استریپ متوقف و دچار آتش سوزی شد .

    وی ادامه داد : با بروز سانحه ، خودروهای امدادی و امنیتی بلافاصله به محل وقوع سانحه اعزام شدند و حلقه‌های امنیتی با حضور یگان حفاظت هواپیمایی ، حراست اداره کل و پلیس فرودگاه به اطفای حریق هواپیما ، امداد و نجات و انتقال مصدومان و مجروحان و جمع آوری اسناد و مدارک مسافران پرداختند .

    سلامی با اشاره به تنوع ارگان های درگیر در بحران احتمالی ، هدف از برگزاری این تمرین را ارزیابی توانایی‌ها، تمرین وظایف تمام ارگان‌های ذیربط در هنگام بحران ، چگونگی مدیریت بحران در وضعیت‌های مختلف اضطراری و افزایش توان عملیاتی در هنگام بروز سانحه بیان کرد و افزود : این تمرین شامل چهار بخش کلی اطلاع رسانی وضعیت اضطراری ، واکنش سریع ، برطرف کردن وضعیت اضطراری و اعلام خبر بازگشت به شرایط عادی بود و عملکرد تمام نهادهای ذیربط در سه زمینه فرماندهی ، هماهنگی و ارتباطات مورد ارزیابی قرار گرفت .

    در این تمرین مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی ، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ، کارشناسان ارزیابی تمرین شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر ، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و نمایندگانی از مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی ، پزشکی قانونی ، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند ، نیروی انتظامی ، یگان امداد ، پلیس راه ، پلیس راهور ، صداوسیمای مرکز استان ، یگان حفاظت هواپیمایی ، پلیس فرودگاه ، شرکت های هواپیمایی ، سوختگیری هواپیمایی و واحدهای عملیاتی اداره کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی حضور فعال داشتند .

    پس از پایان تمرین نیز جلسه‌ای با حضور فرشید گلیج ، مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی ، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها ، مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی ، مدیر کل مدیریت بحران استانداری ، کارشناسان و ارزیابان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان ارگان‌ها و سازمان‌های شرکت‌کننده برگزار شد و این تمرین  مورد ارزیابی قرار گرفت .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی ، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در آیین اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین ...

    |

    سال گذشته به ترتیب فرودگاه بین المللی مهرآباد با ۱۲ میلیون و ۶۸۵ هزار مسافر در رتبه اول ، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با ۷ میلیون و ۴۱۵ هزار مسافر در جایگاه دوم و فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز با ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار مسافر در رتبه سوم از نظر تعداد مسافر قرار ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست اداره‌کل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها از فرودگاه شهدای ساری بازدید کرد .

    |

    در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند که دو هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند .

    |

    ظرفیت ترمینال فرودگاه اهواز پیش از این یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال بود و باتوجه به انجام عملیات بهسازی ، این آمار دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افزایش یافته است .

    |

    نظرات کاربران