در حال بارگذاری ...
  • تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های زیربنایی آزادراهی و بزرگراهی کشور

    آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۲۲۵ کیلومتر ششمین آزادراه اولویت دار کشور است که با بهره‌برداری از آن ۱۰۰ کیلومتر طول مسیر بین دو استان کاهش می‌یابد و با توجه به قابلیت تردد با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در این آزادراه ، زمان سفر بین ۲ تا ۲.۵ ساعت کاهش می‌یابد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه «شش پروژه اولویت دار آزادراهی به طول ۵۵۰ کیلومتر تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌ برداری می‌رسد» گفت : با بهره‌برداری از این شش آزادراه ، طول آزادراه‌های کشور نزدیک به ۲۵ درصد افزایش می‌یابد .

    خیرالله خادمی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های زیربنایی آزادراهی و بزرگراهی کشور در دولت تدبیر و امید اظهار داشت : در حوزه ساخت و توسعه آزادراه‌ها ، از مجموع ۳۵۰۰ کیلومتر آزادراه جدید در برنامه کاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ، نزدیک به ۱۲۰۰ کیلومتر در دست اجرا قرار دارد .

    وی با بیان اینکه «از مجموع نزدیک به ۳۸ هزار کیلومتر راه‌ شریانی در کشور را نزدیک به ۱۸ هزار کیلومتر بزرگراه و حدود ۲۴۰۰ کیلومتر آزادراه تشکیل می‌دهد» افزود : طبق برنامه ، احداث ۱۸ هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه در کشور پیش‌بینی شده است . پس بر فرض احداث ۳۵۰۰ کیلومتر آزادراه جدید ، انتظار می‌رود ، ۱۵۰۰۰ کیلومتر جاده بزرگراهی جدید در کشور احداث شود که البته بخشی از آن در موافقتنامه‌ها قرار دارد .

    ۷۷۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه‌ اصلی در دست اجرا است

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در ادامه بیان داشت : از مجموع ۱۵ هزار کیلومتر بزرگراه مورد نیاز کشور، حدود ۷۷۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه‌ اصلی در دست اجرا قرار دارد که سالانه نزدیک به ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر آن تکمیل و برای رفاه حال مردم به بهره‌برداری می‌رسد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شش پروژه آزادراهی اولویت‌دار که تلاش شد طی  یکسال و نیم آتی به بهره‌برداری می‌رسد ، گفت : اولین پروژه منطقه یک آزادراه تهران - شمال و دومین پروژه آزادراه همت-کرج است که امیدواریم هر دو در سال جاری به بهره‌برداری برسند .

    اعلام زمان بهره‌برداری از کنارگذر جنوبی تهران

    وی افزود : کنارگذر جنوبی تهران و قطعه خرم‌آباد - بروجرد واقع در آزادراه خرم‌آباد - اراک که نقش پررنگی در کریدورهای ترانزیتی و کار کرد ترافیکی قابل توجهی دارند نیز در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند .

    خادمی همچنین روند اجرایی ساخت آزادراه ارومیه - تبریز را مثبت ارزیابی کرد و گفت : بخشی از آزادراه ارومیه - تبریز به طول ۳۱ کیلومتر در سال جاری با حضور رئیس جمهور محترم به بهر‌دبراری رسید و قطعات ۳ و ۵ با روند خوبی در حال اجرا است .

    آزادراه اصفهان - شیراز باید یکجا به بهره‌برداری برسد

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور یادآور شد : آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۲۲۵ کیلومتر ششمین آزادراه اولویت دار کشور است که با بهره‌برداری از آن ۱۰۰ کیلومتر طول مسیر بین دو استان کاهش می‌یابد و با توجه به قابلیت تردد با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در این آزادراه ، زمان سفر بین ۲ تا ۲.۵ ساعت کاهش می‌یابد .

    وی با تاکید بر اینکه آزادراه اصفهان - شیراز به دلیل اینکه یک مسیر جدید ترددی است و باید ابتدا به طور کامل احداث ،‌ تکمیل و سپس به بهره برداری برسد ،‌ گفت : پیش‌بینی می‌شود این پروژه بزرگ آزادراهی  که درواقع طولانی ترین پروژه آزادراهی کشور است در اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد .

    بهره‌برداری از ۵۸۷ کیلومتر آزادراه در دو سال آینده

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شش آزادراه نام‌برده به طول ۵۸۷ کیلومتر تصریح کرد : با بهره‌برداری از این شش آزادراه، یک تحول در شبکه جاده‌ای کشور بخصوص در محدوده استان‌های تهران و البرز رخ می‌دهد و طول آزادراه‌های کشور نزدیک به ۲۵ درصد افزایش می‌یابد .

    خادمی در ادامه با اشاره به اقدامات حوزه ساخت و توسعه بزرگراه‌ها بیان داشت : در این بخش ۷۸۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دست اجرا قرار دارد که طبق هدف‌گذاری حدود ۸۰۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری می‌رسد .

    ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در انتظار قیر

    وی افزود : عملیات زیرسازی بخش عمده‌ای از ۸۰۰ کیلومتر هدف‌گذاری شده انجام گرفته و۵۰۰ کیلومتر از بزرگراه و راه‌های اصلی نیز آماده انجام عملیات روسازی و آسفالت هستند . بنابر این در صورت تامین مصالح همچون قیر مورد نیاز این پروژه‌ها می‌توانیم تا پایان سال مالی شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ۳ راه اصلی جدید ارتباطی کشور که به عنوان کریدورهای حمل و نقلی جدید باعث کاهش طول مسیرهای فعلی و افزایش ظرفیت ترددی خواهد بود یادآور شد:ه امیدواریم طی یک سال آینده دو مسیر از آنها آماده بهره‌برداری شود .

    دو راه‌ اصلی با کارکرد ترانزیتی احداث می‌شوند

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل افزود : یکی از این پروژه‌ها راه اصلی یاسوج (پاتاوه) - دهدشت - بهبهان که مسیر ترددی جدید از مرکز کشور به استان خوزستان (بندر امام خمینی) با عبور از استان کهگیلویه و بویراحمد و راه اصلی دیگر مسیر سنندج - مریوان (مرز باشماق) به عنوان یک راه میانبر دسترسی به مرز سهم باشماق و ایجاد یک کریدور ایمن از مرکز کشور به استان کردستان و کشور عراق (کردستان عراق) است .

     خادمی در پایان ابراز امیدواری کرد ، طبق هدف‌گذاری انجام شده تا پایان تابستان ۹۹ حدود ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سراسر کشور به بهره‌برداری خواهد رسید .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بازدید از محور لار - بستک و لار - بندرعباس با حضور غلامرضا سقندلی مشاور اجرایی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ...

    |

    این پروژه بعد از سال‌ها با پیشرفت ۷۰ درصد تحویل دولت سیزدهم شد و پس از آن از مهرماه سال گذشته با توجه به مطالبات پیمانکاران و مشاورین و توقف اجرای پروژه ، ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح در سفر سال گذشته ریاست محترم جمهوری به استان کردستان تخصیص یافت .

    |

    تلاش می‌کنیم تعداد بیشتری از مراکز بار را به شبکه ریلی متصل کنیم . در هیچ کجای ۱۵۱ کیلومتر مسیر ریلی همدان _ سنندج اراضی ملی وجود نداشت و این مسیر دارای ۷۵ دستگاه پل و تقاطع است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هم‌اینک ۱۰ پروژه راهسازی مهم به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر در ...

    |

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    نظرات کاربران