در حال بارگذاری ...
  • منطقه یک آزادراه تهران - شمال ، ابر پروژه عمرانی در کشور

    منطقه یک آزادراه تهران - شمال موثرترین بخش آزادراه است که از نظر نوع و حجم عملیات صورت گرفته مثال زدنی است و یک ابر پروژه عمرانی در کشور است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه از آزادراه تهران - شمال گفت : منطقه یک که موثرترین بخش این آزادراه در کوتاه کردن مسیر محسوب می‌شود آماده بهره‌برداری در بهمن ماه سالجاری است که با حضور رییس جمهور این مراسم برگزار می‌شود .

    خیراله خادمی صبح امروز به همراه معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس سازمان بنیاد مستضعفان از روند اجرایی منطقه یک آزادراه تهران - شمال بازدید کرد و در این خصوص گفت :‌ با تکمیل اقدامات مربوط به ایمنی طی چند روز آینده با حداکثر دقت و با هدف افزایش ایمنی در مسیر ، منطقه یک این آزادراه در ماه جاری آماده بهره‌برداری می‌شود .

    وی از بهره‌برداری این پروژه با حضور رییس جمهور خبر داد و افزود : منطقه یک آزادراه تهران - شمال موثرترین بخش آزادراه است که از نظر نوع و حجم عملیات صورت گرفته مثال زدنی است و یک ابر پروژه عمرانی در کشور است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار هزینه شده در منطقه یک آزادراه را به ارزش روز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان معادل یک میلیارد دلار اعلام کرد .

    خادمی یادآور شد : این محور ۳۲ کیلومتر است و با توجه به کوهستانی بودن مسیر ، آزادراه ترکیبی از پل ، تونل و دیوار‌های حایل است به طول ۲۸ کیلومتر است و طولانی ترین تونل های کشور نیز در این منطقه واقع شده که طولانی ترین آن ۵ کیلومتر است . منطقه یک تاثیر بسزایی در کاهش طول مسیر دارد و فاصله تهران تا چالوس را ۶۲ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند و در حالت عادی زمان سفر را ۱.۵ تا ۲ ساعت کاهش می‌دهد .




    مطالب مرتبط

    با توجه به موقعیت استراتژیک این جاده که از جاده‌های پرتردد و مسیر انتقال محصولات کشاورزی و صادرات آنها به بازار مصرف است؛ بهسازی و تعریض این محور ارتباطی در اولویت کاری مان قرار گرفته است . در این محور پرتردد یک دهانه پل بزرگ روی کانال صفی آباد نیز احداث شده است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هم‌اینک ۱۰ پروژه راهسازی مهم به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر در ...

    |

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    نظرات کاربران