تکمیل بخش دیگری از کریدور ریلی جنوب غرب با احداث خط ریلی دورود - خرمآباد
راهآهن دورود - خرمآباد با توجه به عمر طولانی و مستهلک شدن محور قدیم ، کمک شایانی به رفع تنگنای راهآهن جنوب میکند .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راهآهن ، بنادر و فرودگاهها در بازدید از خط ریلی دورود - خرمآباد گفت : این مسیر ریلی با هدف اتصال استان لرستان به شبکه ریلی کشور و کاهش طول مسیر ارتباطی با استانهای جنوب غربی کشور موجب تکمیل بخش دیگری از کریدور ریلی جنوب غرب کشور میشود .
عباس خطیبی در بازدید از راهآهن دورود - خرمآباد گفت : این مسیر ریلی با هدف اتصال استان لرستان به شبکه ریلی کشور و کاهش طول مسیر ارتباط با استانهای جنوب غربی مانند کرمانشاه ، کردستان ، ایلام و همدان در دست احداث است .
معاون ساخت وتوسعه راهآهن ، بنادر و فرودگاهها طول این مسیر ریلی را ۱۱۴ کیلومتر اعلام کرد و افزود : راهآهن دورود - خرمآباد با توجه به عمر طولانی و مستهلک شدن محور قدیم ، کمک شایانی به رفع تنگنای راهآهن جنوب میکند .
وی با تاکید بر قرار گرفتن این خطآهن در منطقه صعبالعبور اظهار داشت : این محور با توجه به کوهستانی بودن منطقه ، دارای ۱۷ دستگاه تونل به طول ۳۲ کیلومتر است . راهآهن دورود - خرمآباد دارای بزرگترین تونل ریلی در کشور و منطقه خاورمیانه است که طول یک دستگاه آن ۴۶۸۰ متر و دیگری ۳۷۰۰ متر است . راهآهن دورود - خرمآباد همچنین دارای ۲۰ دستگاه پل بزرگ به طول ۳ هزار متر است .
معاون ساخت و توسعه راهآهن ، بنادر و فرودگاهها پیشرفت فیزیکی این مسیر را ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت : حجم خاکبرداری این پروژه ۱۳ میلیون متر مکعب و حجم خاکریزی آن ۱۱ میلیون متر مکعب است که در آن حدود ۵۰ هزار تن آرماتور به کار رفته است.
وی تاکید کرد : به منظور احداث این پروژه به قیمت روز حدود هزار میلیارد تومان هزینه شده است که تلاش میشود با هماهنگیهای بعمل آمده از سایر ظرفیتهای قانونی بودجه برای تامین منابع و پیشبرد کار و به ثمر رساندن این مسیر ریلی اقدام لازم از سوی شرکت ساخت وتوسعه صورت گیرد . به منظور پیشبرد پروژه و با حضور استاندار لرستان و مسئولین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تصمیمات سازندهای برای ساخت این مسیر ریلی اتخاذ شد .