در حال بارگذاری ...
  • اتخاذ راهکارهایی برای افزایش تاب‌آوری راه‌های استان هرمزگان در برابر سیلاب

    اقدامی که وزارت نیرو برای ساماندهی رودخانه‌ها انجام می‌دهد بسیار مهم است ،‌ زیرا با این اقدام ، وزارت راه و شهرسازی می‌تواند با ایمن سازی و بدنه سازی در نقاط تلاقی جاده و رودخانه ، راه‌ها را از نفوذ آب نجات دهد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی از اتخاذ سه راهکار اساسی برای افزایش تاب‌آوری راه‌های استان هرمزگان در برابر سیلاب خبر داد .

    محمد اسلامی با اشاره به هدف سفر خود به استان هرمزگان اظهار داشت : این سفر به منظور بازدید از خرابی‌ها و خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های حمل‌ونقل در اثر سیلاب به استان هرمزگان که اراضی و بخش‌های زیادی از شرق استان را تحت تاثیر خود قرار داده بود ، انجام شد . بر اساس روایت‌ها ، گزارش‌های آماری و مشاهدات مسئولان ، این حجم سیلاب در دو دهه اخیر بی سابقه و بسیار سنگین بوده و به همین دلیل خرابی‌ها بسیار زیادی را به جا گذاشته است .

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ترمیم خسارت‌ها با استفاده از اعتباراتی که تصویب خواهد شد ، انجام می‌شود ، گفت : با مشاهده و بررسی برآورد خسارت‌های اولیه به زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان هرمزگان ، همچنین ارزیابی اقدامات انجام شده تاکنون ،‌ امشب تمهیدات بازسازی و مرمت زیرساخت‌های خسارت دیده را جمع‌بندی می‌کنیم .

    اسلامی با بیان اینکه «در خصوص زیرساخت‌های استان هرمزگان باید به سه نکته اصلی توجه داشت» خاطرنشان کرد : راه‌های استان در گذشته به صورت آبنما طراحی شده بودند که همه باید به پل تبدیل شوند . با توجه به اینکه خط پروژه در راه‌های قدیمی پایین تر بوده ، لذا جاده‌ها تحت تاثیر سیلاب قرار می‌گیرند ، به همین خاطر باید خط پروژه‌های جدید بالاتر در نظر گرفته شوند تا تاب‌‌‌‌آوری بیشتری داشته باشند .

    وزیر راه و شهرسازی افزود : اقدامی که وزارت نیرو برای ساماندهی رودخانه‌ها انجام می‌دهد بسیار مهم است ،‌ زیرا با این اقدام ، وزارت راه و شهرسازی می‌تواند با ایمن سازی و بدنه سازی در نقاط تلاقی جاده و رودخانه ، راه‌ها را از نفوذ آب نجات دهد .




    مطالب مرتبط

    طرح جامع ترانزیتی حدود دو دهه بین دو کشور در حال بحث و بررسی است و مقرر شد این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد و در سفر رئیس‌جمهور به عراق به مراحل نهایی برسد .

    |

    با وجود اینکه این کاهش خوشایند است اما کافی نیست و حتی یک کشته در تصادفات نیز زیاد است .

    |

    در این مدت بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از شبکه حمل و نقل جاده‌ای ،‌ حدود ۱.۵ میلیون نفر از شبکه ریلی و بیش از ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر از شبکه حمل و نقل هوایی و فرودگاهی در سفر هوایی داخلی و خارجی در ۲۵ هزار پرواز جا به جا شده اند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

    |

    مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

    |

    نظرات کاربران