در حال بارگذاری ...

آغاز بازسازی و ترمیم محورهای خسارت دیده از سیلاب در شهرستان های جنوبی استان کرمان

در حال حاضر با استفاده از ماشین آلات راهداری موجود در جنوب کرمان مسیرهای آسیب دیده و تخریب شده به صورت موقت ترمیم و بازگشایی شده و زیر بار ترافیک قرار گرفته است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با تلاش عوامل راهداری در حال حاضر تمامی محورهای ارتباطی استان کرمان بازگشایی شده و مرمت و بازسازی محورهای آسیب دیده در شهرستان های جنوبی استان کرمان در حال اجراست .     

خداداد مقبلی معاون برنامه ریزی این سازمان در بازدید از محورهای خسارت دیده و تخریب شده بر اثر سیل در شهرستان های جنوبی استان کرمان ، اظهار داشت : بارش شدید باران سبب تخریب زیرساخت های راه در استان سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان شد که با حضور عوامل راهداری در حال حاضر تمامی محورهای ارتباطی بازگشایی شده است و در برخی نقاط هم که حجم سیلاب بالا بوده ، پس از فروکش کردن آب ، کار مرمت موقت انجام خواهد شد .  

معاون برنامه ریزی با بیان این که بیشترین خسارت به حوزه راه ها در محور شریانی رودبار جنوب و ایرانشهر به ابنیه فنی وارد شده است ، افزود : ۱۸ دستگاه آبنما در این محور به کلی تخریب شده و به ۱۳۰ دستگاه ابنیه فنی نیز خسارت وارد شده است .

وی میزان برآورد خسارت ابنیه فنی را تاکنون ۳۰ تا ۳۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : با توجه به این که هنوز در برخی از راه ها و ابنیه ، آب فروکش نکرده ، میزان خسارت واردشده به این نقاط هم به این میزان خسارت ها افزوده می شود .   

مقبلی با اشاره به این که میزان تخریب سیلاب توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جنوب کرمان برآورد شده ، بیان کرد : در حال حاضر با استفاده از ماشین آلات راهداری موجود در جنوب کرمان مسیرهای آسیب دیده و تخریب شده به صورت موقت ترمیم و بازگشایی شده و زیر بار ترافیک قرار گرفته است .

در سیلاب اخیر به ۳۴۵ کیلومتر از محورهای آسفالته و بیش از ۱۸۶۰ کیلومتر از محورهای خاکی جنوب استان کرمان خسارت وارد شده است که با توجه به حجم خسارت ها ، احتمال افزایش این ارقام وجود دارد .




مطالب مرتبط

این تفاهم‌نامه امروز بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان منطقه آزاد قشم با موضوع احداث ، تعریض ، بهسازی ، ایمن‌سازی و بهره‌برداری از معابر اصلی و فرعی سطح جزیره منعقد شد .

|

بیشترین خسارت وارده در محورهای روستایی پرجور ، سردآبرود ، چاره ، پلنگ آبرود و میرنا بوده که در حال حاضر با استقرار اکیپ های راهداری ، محورهای مذکور در حال پاکسازی و بازگشایی راه دسترسی هستند .

|

ظرفیت‌های بسیار خوبی در موضوع مشارکت بخش‌های خصوصی و مردمی خصوصاً مشارکت خیرین در حوزه ساخت راه‌ها در استان وجود دارد که خوشبختانه به درستی از این ظرفیت در راستای وظایف سازمانی استفاده شده است .

|

گشت های راهداری برای جلوگیری از تعدی به حریم راه ها بطور مستمر در سطح راه ها فعالند و سامانه ۱۴۱ نیز در اختیار کاربران جاده ای قرار دارد تا در صورت مشاهده هرگونه خلف حریم راه ها و مشکلات جاده ای ؛ اطلاع رسانی شود و رسیدگی های استانی و کشوری موضوعات مربوطه صورت گیرد .

|

استان گلستان ، اولین استان کشور است که توانسته با پایش استراتژی های دو بخش حمل و نقل و راهداری ، سند جامع و توسعه حمل و نقل را تنظیم و تدوین کند . برای ارتقا جایگاه برنامه ریزی استان در بخش حمل و نقل حدود ۴۰ جلسه تخصصی با همراهی بخش های خصوصی و سازمان های مرتبط در این زمینه برگزار ...

|

نظرات کاربران